اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت جدید بنزین با حذف سهمیه ها


عضو کمیسیون انرژی مجلس از احتمال تک نرخی شدن بنزین در سال آینده خبر داد و گفت: با حذف بنزین سهمیه ای نرخ بنزین 1000 تومان تعیین خواهد شد.

خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون انرژی مجلس از احتمال تک نرخی شدن بنزین در سال آینده خبر داد و گفت: با حذف بنزین سهمیه ای نرخ بنزین 1000 تومان تعیین خواهد شد.

امیرعباس سلطانی ضمن بیان مطلب فوق اعلام کرد: در صورتی که بنزین تک نرخی نشود نرخ بنزین سهمیه ای و آزاد به طور جداگانه 100 تومان افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم بروجن، با اشاره به تورم انتظاری ناشی از افزایش قیمت بنزین ادامه داد: باید به این مساله توجه داشت که قیمت بنزین به تنهایی سطح عمومی قیمت‌ها را افزایش نمی‌دهد، به نحوی که حتی اگر دولت نرخ بنزین را ٤ برابر هم کند اثر آن روی تورم سالانه بیشتر از ٢ تا ٣ درصد نخواهد بود. در ابتدا با افزایش قیمت، نرخ حمل‌ونقل شهری و مسافری افزایش می‌یابد، اما این نرخ عدد تورم عمومی را بالا نمی‌برد.

سلطانی، با اشاره به اینکه طبق وعده مسئولان وزارت نفت، قرار بود دو سال پیش جشن خودکفایی بنزین برگزار شود، گفت: طبق وعده‌های مکرر مسئولین وزارت نفت، جشن خودکفایی بنزین قرار بود در تیر ماه سال 91 برگزار شود که متاسفانه این امر تا به حال محقق نشده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه سقف تولید بنزین مرغوب تنها 30 درصد تخمین زده شده است، گفت: در حال حاضر و با توجه به مصرف کنونی بنزین، امکان ندارد کشور در تولید این محصول به خودکفایی کامل نزدیک شود، از این رو گفته‌های مسئولان وزارت نفت در مورد جشن خودکفایی بنزین با کیفیت تنها در حد یک شعار باقی مانده است.


ویدیو مرتبط :
بنزین سهمیه ای سوخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دولت در پی کاهش یا حذف سهمیه بنزین 400 تومانی برخی خودروها / تثبیت سهمیه‌ها و قیمت بنزین تا پایان سال



تغییر سهمیه بنزین نیمه یارانه ای برخی خودروها ,سهمیه بنزین خودروها

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور مطرح شد؛
دولت در پی کاهش یا حذف سهمیه بنزین 400 تومانی برخی خودروها / تثبیت سهمیه‌ها و قیمت بنزین تا پایان سال

سید مجتبی شفیعی گفت: در حال حاضر سه سناریو برای تغییر سهمیه یا کاهش سهمیه بنزین نیمه یارانه ای برای برخی خودروها تدوین شده است.

سید مجتبی شفیعی، با بیان این مطلب گفت: سناریوهایی برای تغییر اصلاح وضعیت سهمیه بندی به دولت ارائه شده است اما فعلا تغییری در میزان سهمیه ها و نرخ بنزین مصوب نشده است.

درباره خبرهای منتشر شده درباره تغییر میزان سهمیه بنزین خودروها و قیمت سوخت تا پایان سال گفت: هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین گرفته نشده است.

وی درباره آخرین تصمیم گیری دولت به منظور کاهش یا حذف سهمیه بنزین 400 تومانی برخی از خودروها گفت: در حال حاضر سه سناریو برای تغییر سهمیه یا کاهش سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای برای برخی خودروها تدوین شده است.
 
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با تاکید بر اینکه براساس این سناریوها قرار بود سهمیه بنزین موتورسیکلت‌های فاقد پلاک ملی، وانت بارهایی که در خدمت حمل و نقل عمومی نیستند و آن دسته از خودروها و موتورهایی که به دلیل تخلفات در پارکینگ‌های پلیس توقیف شده‌اند کاهش یا حذف شود، تصریح کرد: بر این اساس مکاتباتی با پلیس راهنمایی و رانندگی انجام شد.
 
وی با یادآوری اینکه این اطلاعات در خردادماه سال جاری تکمیل و برای اجرا به دولت ارسال شد،اظهار داشت: با این وجود‌، دولت دهم با توجه به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داشتیم اجرای این مصوبه را به دولت یازدهم واگذار کرد، اظهار داشت: هم اکنون طرح تکمیلی این مصوبه به کمیسیون زیربنایی دولت ارسال شده است.
 
وی با بیان اینکه در صورتی که دولت یازدهم این مصوبه را اجرایی کند، سهمیه بنزین برخی خودروهای دیگر هم اصلاح خواهد شد، تاکید کرد: پیش بینی می‌شود با اجرای این مصوبه میزان مصرف بنزین کشور به میزان قابل توجهی کاهش یابد.
 
شفیعی همچنین با بیان اینکه دولت فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد، خاطر نشان کرد: از این رو پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری قیمت بنزین افزایشی نیابد./

 باشگاه خبر نگاران