اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت بنزین حداکثر 840 تومان می‌شود


افزایش قیمت بنزین تا تیرماه منتفی شده و حداکثر رشد قیمت 20 درصد یا 140 تومان برای بنزین آزاد خواهد بود.

پانا: رییس سندیکای جایگاه داران بنزین با اشاره به مصوبات مجلس تصریح کرد: افزایش قیمت بنزین تا تیرماه منتفی شده و حداکثر رشد قیمت 20 درصد یا 140 تومان برای بنزین آزاد خواهد بود.

بیژن حاج محمدرضا در پاسخ به این سوال که چرا آنگونه که گفته بودید قیمت بنزین از 14 فروردین ماه افزایش نیافت؟ اظهار کرد: بعد از انتشار این خبر مجلس وارد عمل شد و افزایش قیمت فرآورده‌ها را تا تیرماه ممنوع کرد که این موضوع سبب شد تا شاهد افزایش قیمت‌ها پس از تعطیلات نوروز نباشیم.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه‌های مجلس افزایش قیمت بنزین بعد از تیر ماه اعمال شده و حداکثر 20 درصد خواهد بود که با توجه به نرخ آزاد 700 تومانی، قیمت هر لیتر بنزین حداکثر 840 تومان می‌تواند باشد.
   


ویدیو مرتبط :
قیمت سهام پردیسبان 110 تومان است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حداکثر قیمت بنزین امسال ، 840 تومان


حداکثر قیمت بنزین در سال 91 برابر 840 تومان می‌شود اما در کمیسیون تلفیق تلاش می‌کنیم تا قیمت بنزین همان 700 تومان بماند.

 همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس حداکثر میزانی که ممکن است در کمیسیون تلفیق مجلس برای افزایش قیمت بنزین در سال 91 تصویب شود را برابر 140 تومان اعلام کرد و گفت: حداکثر قیمت بنزین در سال 91 برابر 840 تومان می‌شود اما در کمیسیون تلفیق تلاش می‌کنیم تا قیمت بنزین همان 700 تومان بماند.

 سیدعماد حسینی با بیان این مطلب از مطرح شدن پیشنهاد ثابت ماندن قیمت بنزین در نشست‌های آتی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: از آنجا که در ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ، شیب تندی برای افزایش قیمت بنزین برداشته شد بنابراین در سال 91 نباید افزایشی در قیمت بنزین داشته باشیم.
 
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در توضیح بیشتر گفت: با توجه به اینکه نرخ بنزین به اندازه سه فاز هدفمندی یارانه‌ها افزایش داشته، کمیسیون تلفیق برای بنزین سقف تعیین می‌کند و اجازه افزایش قیمت بنزین را صادر نخواهد کرد.
 
حسینی با بیان اینکه دولت در اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مجاز به افزایش ۲۰ درصدی قیمت حامل‌های انرژی بوده است گفت: با توجه به اینکه از همان ابتدای افزایش قیمت بنزین، نرخ بنزین به اندازه سه فاز هدفمندی یارانه‌ها افزایش داشته است لذا در اجرای مرحله دوم هدفمندی، هر گونه افزایش قیمتی خلاف قانون هدفمندی است و قانون را نقض می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر قرار بر این است که قانون پیاده شود بنزین در سال 91 نباید افزایش قیمت داشته باشد. اگر هم کمیسیون تلفیق بخواهد افزایش قیمتی برای بنزین در سال 91 متصور باشد، افزایش قیمت بیشتر از 20 درصد قابل تصور نیست.