اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قلعه‌نویی: رفتار نکونام درست نیست


سرمربی تیم فوتبال استقلال با ابراز بی‌اطلاعی از دلیل غیبت نکونام در اردوی این تیم گفت: جواد بازیکن بزرگی است و برای استقلال زحمات زیادی کشیده است، اما این رفتارهایش درست نیست.

ایسنا: امیر قلعه‌نویی درباره آخرین وضعیت جدایی جواد نکونام از استقلال، گفت: انتقال یک بازیکن در همه جای دنیا به یک شکل انجام می‌شود و فقط در ایران این گونه است که بازیکنی اگر دلش بخواهد می‌رود و باشگاه هم از آن اطلاعی ندارد. قاعده کار این گونه است که بازیکن باید پیشنهادی از یک باشگاه داشته باشد و باشگاه خودش آن پیشنهاد را بررسی کند و با توجه به جایگاه تیم و بازیکن درباره‌اش تصمیم بگیرد.

سرمربی استقلال در ادامه با اشاره به جدایی پژمان منتظری از استقلال و خداحافظی فرهاد مجیدی، گفت: زمانی که منتظری گفت که می‌خواهد برود بارها فریاد زدیم که او باید بماند، اما بدون اطلاع ما سر از قطر در آورد و قرارداد بست. مجیدی هم یک روز پیش من ‌آمد و گفت که می‌خواهد خداحافظی کند، چون خسته شده و می‌خواهد در اوج فوتبال را کنار بگذارد. من آمادگی قبلی این مساله را نداشتم و به او گفتم که اگر خسته است، او را به شهرستان‌ها نمی‌بریم و او هم آنقدر حرفه‌ای است که الان با سه ماه بعدش فرقی نکند، اما در بازی با مس از من خواست که تعویضش کنم و من فکر کردم که خسته است، اما ناگهان خداحافظی کرد.

قلعه‌نویی در ادامه گفت: ماجرا وقتی به نکونام رسید به فتح‌الله‌زاده گفتم که آیا نکونام با تیم قرارداد دارد؟ که او هم گفت که این گونه است. پس به او گفتم که اگر جواد پیشنهادی از باشگاه دیگر دارد، بهتر است اول آن را ببینیم و بعد بر اساس منافع باشگاه و بازیکن تصمیم بگیریم. تا همین جا بود که به برنامه «90» کشیده شد و آن حرف‌ها مطرح شد. پس از آن جواد به من زنگ زد و من هم به او گفتم که اصول کار این است که ما اول پیشنهاد باشگاهی که او را می‌خواهد را بررسی کنیم و هنوز با جدایی او نه موافقیم و نه مخالف.

سرمربی استقلال ادامه داد: ماجرا همین طور ادامه داشت تا پریروز که جواد پس از تمرین نزد من آمد و گفت که بهتر است قصه را تمام کنیم، چون یک مشکل درون خانوادگی بوده است. من هم گفتم که مساله‌ای نیست و با او خداحافظی کردم. دیروز باید به بیمارستان مسیح دانشوری می‌رفتیم و بلافاصله هم باید در نشست خبری شرکت می‌کردم . به همین دلیل تمرین را مجید صالح اداره کرد و من پس از نشست به هتل رفتم، اما دیدم که باز هم جواد نیامده است.

وی ادامه داد: نکونام بازیکن بسیار بزرگی است و در یک سال و اندی که در استقلال است زحمات زیادی کشیده، اما این رفتارهایش درست نیست. البته او گله‌هایی هم داشت که به من بازگو کرد.

قلعه‌نویی در ادامه و در پاسخ به این سوال که چرا در شرایطی که استقلال صدرنشین لیگ برتر است و بازیکنان کمی دارد بازیکنانش مدام حرف از رفتن می‌زنند؟ گفت: واقعا نمی‌دانم که چرا این صحبت‌ها مطرح می‌شود. درباره منتظری باید بگویم که او به مدت دو سال پیشنهادات خوبی داشت، اما ماند. امسال هم قرار بود تا نیم فصل بماند. همان طور که می‌دانید نیم فصل امسال دو مرحله‌ای شده بود. یکی مختص نقل و انتقالات داخلی و یکی نقل و انتقالات خارجی که همین روزها بود. منتظری استناد می‌کرد که وقتی گفته تا نیم فصل می‌ماند، منظورش فصل نقل و انتقالات خارجی بود. بنابراین درباره منتظری خود فتح‌الله‌زاده هم مقصر نبود.

سرمربی استقلال ادامه داد: ما هم دوست نداریم که در این شرایط بازیکنانمان را از دست بدهیم، اما اگر به درخواست نکونام احترام نمی‌گذاشتم و مثلا او را یک بازی بیرون می‌گذاشتیم، حتما به ما می‌گفت که اگر می‌خواستیم او را بیرون بگذاریم بهتر بود به او اجازه دهیم از تیم برود، اما حالا نه دعوتی از باشگاهی آمده و نه پیشنهادی که بتوانیم آن را بررسی کنیم و واقعا نمی‌دانم که چرا او دیروز به اردوی تیم هم نیامد. البته باید حرف‌های خودش را هم بشنویم.

قلعه‌نویی درباره گلایه‌های نکونام نیز گفت: این مساله درون خانوادگی است و نمی‌خواهم آنها را رسانه‌ای کنم، اما گویا پریروز جواد چند بار به فتح‌الله‌زاده زنگ زده و مدیر باشگاه هم چون از او دلخور بوده جوابش را نداده است. نکونام از این مساله ناراحت بود. البته فتح‌الله‌زاده تاکنون سه بار به من گفته که مخالف رفتن نکونام است،‌ اما من هم گفته‌ام که اجازه بدهد اول اگر پیشنهادی برای نکونام آمده آن را بررسی کنیم و بعد تصمیم بگیریم.

وی در ادامه تاکید کرد: تاکنون در مسائل مالی هیچ یک از همکاران و بازیکنانم دخالت نکرده‌ام، در حالی که برخی از مربیان این کار را می‌کنند. تا جایی که می‌دانم نکونام با باشگاه قرارداد دارد، اما این که برخی‌ها می‌گویند که جواد می‌تواند با پرداخت صد هزار دلار خودش را آزاد کند باید بررسی شود.

قلعه‌نویی در پایان درباره وضعیت تیمش چند ساعت مانده به بازی امروز (شنبه) برابر استقلال خوزستان گفت: به مشکلات قبلی ما و کمبود بازیکن باید مصدومیت تیموریان را هم اضافه کنیم. او کمی در مچ پایش احساس درد می‌کند و احتمالا با مشورت تیم پزشکی او را از ابتدا به میدان نمی‌فرستیم.


ویدیو مرتبط :
قلعه نویی و نکونام آشتی کردند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قلعه‌نویی: نکونام درست می‌گوید که با باشگاه طرف است/ ساموئل را می‌خواهیم، جانواریو نمی‌آید



قلعه نویی,نکونام

قلعه‌نویی: نکونام درست می‌گوید که با باشگاه طرف است/ ساموئل را می‌خواهیم، جانواریو نمی‌آید

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: نکونام درست می‌گوید که با باشگاه طرف است و همه ما حرف‌مان همین است.

به گزارش خبرگزاری فارس، امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین تیم فوتبال استقلال عنوان کرد: شرایط روز به روز بهتر می‌شود اما هنوز به شرایط ایده‌آل خود نرسیده‌ایم. هاشم بیک‌زاده امروز به تمرینات استقلال اضافه شد و روز گذشته هم حنیف عمران‌زاده قراردادش را تمدید کرد. 4 بازیکن جدید نیز به تیم اضافه شدند و با حفظ اسکلت سال گذشته تلاش می‌کنیم شرایط خوبی داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: همه افراد از هیئت مدیره، مدیرعامل و بازیکنان تلاش می‌کنند تا تیم خوبی بسته شود. من قول دادم که استقلال نسبت به نیم فصل اول شرایط بهتری داشته باشد. ما هنوز کار بدنسازی انجام می‌دهیم و کم کم وارد فاز تاکتیکی می‌شویم. طبیعتا بازیکنان جدید خیلی از ضعف‌های ما را پوشش خواهند داد.

 

سرمربی استقلال در مورد اینکه در سال‌های گذشته این تیم تمریناتش را زودتر آغاز می‌کرد اما امسال اینگونه نشده، یادآور شد: این موضوع به دو مورد برمی‌گردد که آنها هم خوب هستند. یکی اینکه ما در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتیم و خوشبختانه هم از مرحله گروهی و هم از دیدار حذفی توانستیم با شایستگی صعود کنیم. بحث دوم مربوط به حضور ملی‌پوشان ما در تیم ملی است. تمام این موارد دست به دست هم داد تا نسبت به سنوات گذشته دیرتر تمرین را آغاز کنیم. البته این مسائل برای ما خوب بود. شاید به ضرر ما تمام شد اما نشان می‌دهد که استقلال سال گذشته با برنامه کار کرده که توانسته چنین موفقیت‌هایی را به دست آورده است.

قلعه‌نویی درباره شرایط جواد نکونام و مجتبی جباری اظهار داشت: برنامه ما بر این بود که همه بازیکنان فصل گذشته را حفظ کنیم. اما این مسائل در کنار این است که به کسی از جمله مردم، باشگاه و بازیکن لطمه‌ای وارد نشود. باید با تعامل و برنامه‌ریزی شده پیش برویم و از حاشیه دوری کنیم.

 

سرمربی استقلال تاکید کرد: صحبت‌هایی نباید گفته می‌شد اما زده شد. بهتر بود که با تعامل این مسائل را جمع و جور می‌کردیم. در زمان مناسب این مسائل حل می‌شد.

قلعه‌نویی در مورد اینکه آیا وساطت خواهد کرد تا جباری در استقلال بازی کند، گفت: بحث وساطت من نیست. جباری جزو سرمایه‌های ماست و ما هم تلاش می‌کنیم تا تیم فصل گذشته حفظ شود. ان‌شاءالله به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنیم تا مردم هم خوشحال شوند.

 

سرمربی استقلال در مورد اینکه آیا نکونام را می‌خواهد، اظهار داشت: جواد جزو سرمایه‌های ماست چه زمانی که او در پاس و یا اوساسونا و یا فصل گذشته در استقلال بود. به هر حال هدف ما این است که تیم فصل گذشته حفظ شود.

وی درباره صحبت‌های نکونام که گفته بود من با باشگاه طرف هستم نه با اشخاص، عنوان کرد: او حرف خوبی زده است. همه ما این را می‌گوییم. جز این هم نیست، همه با باشگاه طرف هستیم. حرف خوبی زده و من هم آن را تأیید می‌کنم.

 

قلعه‌نویی در مورد اینکه شفاف نظر خود را درباره نکونام اعلام کند، گفت: من کاملا شفاف صحبت می‌کنم، آن بازیکنانی که به افکار تاکتیکی ما بخورند را حفظ می‌کنیم. هدف‌مان این است که تیم سال گذشته را هم حفظ کنیم و هسته اصلی آن را نگه داریم.

 

وی درباره جذب بازیکنان خارجی و حفظ ساموئل و بازگشت جانواریو عنوان کرد: ما تمام وقت خودمان را برای این موضوع گذاشته‌ایم و 4-5 ساعت فیلم بازیکنان را تماشا می‌کنیم تا بازیکن خوبی بیاوریم و شرمنده مردم نشویم. ساموئل در لیست ما قرار دارد و با توجه به اینکه جانواریو شرایط سنی‌اش بالاست و همچنین دچار مصدومیتی شده که بدون عمل جراحی خوب شد و صد درصد نمی‌تواند در خدمت ما باشد، عذرخواهی کرد./فارس