اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل مادر زن سابق در تلافی اجرای حکم مهریه


مردی بعد از جدایی از همسرش مادر او را با انگیزه انتقام‌جویی به قتل رساند.

 روزنامه شرق: مردی بعد از جدایی از همسرش مادر او را با انگیزه انتقام‌جویی به قتل رساند.

 کارآگاهان جنایی شهرستان تالش چند روز قبل در جریان وقوع قتل در کلبه‌ای ییلاقی قرار گرفتند و وقتی به آنجا رفتند با جسد زن 70 ساله‌ای به نام ربابه مواجه شدند که اثر اصابت گلوله به قفسه سینه‌اش مشهود بود.

 ماموران براساس شواهد موجود به این نتیجه رسیده بودند که جنایت با انگیزه کینه‌جویی و توسط فردی آشنا رقم خورده است. آنها وقتی متوجه شدند ربابه با شوهر 80ساله و دخترش زندگی می‌کرد ابتدا روابط اعضای خانواده را با یکدیگر بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که این سه‌نفر با هم روابط گرم و صمیمانه‌ای داشتند؛ بنابراین قتل توسط شوهر یا دختر مقتول به وقوع نپیوسته بود.


 آن دو توضیح دادند زمان وقوع حادثه در منزل نبودند و وقتی به خانه برگشتند با جسد مواجه شدند. کارآگاهان در جریان تحقیقات پی بردند دختر مقتول اخیرا بعد از مدت‌ها کشمکش با شوهرش از او جدا شده است.

 زن جوان گفت: «محمود به موادمخدر اعتیاد داشت و دیگر نمی‌توانستم زندگی با او را تحمل کنم برای همین بعد از مدت‌ها اختلاف، تصمیم‌گرفتم از او جدا شوم. من مهریه‌ام را هم اجرا گذاشتم و چون محمود حقم را نپرداخت از او شکایت کردم و به زندان افتاد البته بعد از چندروز آزاد شد.»


افسران جنایی بعد از شنیدن اظهارات این زن برای دستگیری شوهر سابق او دست به‌کار شدند و توانستند محمود را در خانه پدرش بازداشت کنند. متهم بعد از انکارهای اولیه، قتل مادرزن سابقش را پذیرفت و گفت: «من و همسرم مدت‌ها با هم درگیری داشتیم تا اینکه او تقاضای طلاق داد. او یک روز با ماموران به خانه‌مان آمد و تمام اسباب و اثاثیه و پول نقدی را که در منزل بود، برد. بعد از آن هم مهریه‌اش را اجرا گذاشت.

 همسرم در حالی این کار را کرد که می‌دانست من وضع مالی خوبی ندارم و دادگاه دستور بازداشتم را صادر کرد و من 20روز در زندان بودم تا اینکه توانستم بیرون بیایم. از آن زمان مرتب به این فکر می‌کردم که باید انتقام بگیرم، آن زن زندگی مرا نابود کرده بود و باید تقاص پس می‌داد. برای همین به خانه پدرم رفتم و سلاح شکاری‌اش را برداشتم و با آن راهی خانه پدرزنم شدم.»

متهم به قتل ادامه داد: «وقتی به آنجا رسیدم، فهمیدم ربابه در خانه تنهاست. با او درگیر شدم و بعد از چند دقیقه مشاجره با سلاح گلوله‌ای به وی شلیک کردم و بعد هم از ترس پا به فرار گذاشتم.»بنا بر این گزارش متهم به قتل، به‌زودی صحنه جرم را بازسازی خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
اجرای حکم غیر شرعی ...برای زن افغان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اجرای حکم اعدام زن جنایتکار/ قتل با 19 ضربه چاقو



اجرای حکم اعدام زن جنایتکار/ قتل با 19 ضربه چاقو

حکم قصاص زنی که داماد جوان خود را با انگیزه حسادت زنانه با 19 ضربه چاقو به قتل رسانده است، در زندان اجرا شد. 

بعد از ظهر 25 خرداد 83 با پیدا شدن پیکر بی‌جان پسر جوانی به نام احمد پشت فرمان پیکان سفیدرنگش در گلشهر کرج، مادرزن وی به اتهام دست داشتن در این جنایت تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و چند روز بعد به قتل دامادش اعتراف کرد.

زن جوان در بازجویی‌ها گفت: از آنجا که به دخترش حسادت می‌کرد با کشاندن دامادش به محلی خلوت در گلشهر، او را با ضربات چاقو به قتل رساند و پا به فرار گذاشت. با این اعتراف، پرونده جنایت به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

در نخستین جلسه محاکمه این زن، وی تمامی اعترافات خود را پس گرفت و مدعی شد به خاطر نجات جان اعضای خانواده‌اش به قتل داماد جوان اعتراف کرده است.

بنابراین پرونده بار دیگر در اختیار پلیس قرار گرفت تا تمامی ابهامات موجود در آن رفع شود.

نخستین روز تیرماه سال 86، در حالی که 3 سال از این جنایت می‌گذاشت، مادرزن جوان برای آخرین بار پای میز محاکمه رفت اما این بار 5 شاهد در جلسه دادگاه شهادت دادند که این زن در قتل تازه‌داماد جوان دست داشته است.

این در حالی بود که متهم باز هم خود را بی‌گناه می‌دانست و ادعا می‌کرد در زیر فشار روانی به قتل دامادش اعتراف کرده است.

در پایان این محاکمه، قضات دادگاه برای صدور رای وارد شور شدند و سرانجام با اکثریت آرا مادرزن را مجرم شناخته و او را به قصاص محکوم کردند.

با اعتراض متهم پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات شعبه 17 دیوان عالی کشور حکم قصاص را تایید کردند.

صبح امروز زن جنایتکار در زندان به دار مجازات آویخته شد./مهر