اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فهرست آسیب پذیرترین کشورهای جهان


صندوق بین المللی صلح فهرستی از ۱۷۸ کشور جهان را به ترتیب آسیب پذیری های امنیتی، اقتصادی و اجتماعی منتشر کرد.

خبرگزاری ایرنا: صندوق بین المللی صلح فهرستی از ۱۷۸ کشور جهان را به ترتیب آسیب پذیری های امنیتی، اقتصادی و اجتماعی منتشر کرد.

سودان جنوبی، سومالی، آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو، سودان، چاد، افغانستان، یمن، هائیتی و پاکستان، به ترتیب، در صدر فهرست این بنیاد قرار دارند.

صندوق صلح این فهرست را بر اساس ۱۲ معیار اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، از جمله تنش های اجتماعی، فقر و ناپایداری سیاسی تهیه کرده است.

سودان جنوبی در حالی امسال مقام آسیب پذیرترین کشور جهان را به خود اختصاص داد که این مقام در ۶ سال گذشته، همواره در اختیار کشور سومالی بود. صندوق صلح تاکید کرده است که سومالی با وجود ادامه ˈبی قانونی، تروریسم و دولت ناکارآمدˈ، قدم هایی به پیش برداشته است.

سوریه در این فهرست، جایگاه پانزدهم را در اختیار دارد. صندوق در گزارش خود تاکید کرده است که ˈایرانˈ بر اساس ۱۲ معیار یادشده، نه تنها روندی مثبت را می پیماید، بلکه دارای سریع ترین رشد بهبود وضعیت در فهرست ۱۷۸ کشور مورد مطالعه است.

از سوی دیگر، ˈفرانسهˈ هفتمین کشور جهان از نظر سرعت بدتر شدن اوضاع است. همچنین ایالات متحده آمریکا به همراه سنگاپور و تایلند، جایگاه هشتمین کشور جهان از نظر بدترشدن اوضاع را دارد.

ˈصندوق صلحˈ امسال فهرست خود را زیر عنوان کشورهای آسیب پذیر (fragile) انتشار داد؛ این سازمان تا پارسال همین فهرست را زیر عنوان کشورهای ناکارآمد (failed states) منتشر می کرد.


ویدیو مرتبط :
پدران،آسیب پذیرترین قشر جامعه اند(شوخی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فهرست خطرناک‌ترین کشورهای جهان



اخبار,اخبار بین الملل ,خطرناک‌ترین کشور جهان

 

اخبار بین الملل - عراق خطرناک‌ترین کشور جهان معرفی شد

10 کشور نخست در فهرست خطرناک‌ترین کشورهای جهان به ترتیب عراق (اول)، نیجریه (دوم)، سومالی (سوم)، افغانستان (چهارم)، یمن (پنجم)، سوریه (ششم)، لیبی (هفتم)، پاکستان (هشتم)، مصر (نهم) و کنیا (دهم) است.

براساس گزاش اندیشکده اینتل سنتر آمریکا، عراق در صدر فهرست خطرناک‌ترین کشورهای جهان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری زی نیوز، اندیشکده «اینتل سنتر» کمپانی مستقر در واشنگتن که برای آژانس‌های اطلاعاتی کار می‌کند، «شاخص تهدید کشوری» را پس از بررسی تعداد حملات تروریستی و فرمان‌های آماده‌باش درباره حملات شورشیان، پیام‌های ترافیکی، فیلم‌ها، عکس‌ها، رویدادها و تعداد کشته و زخمی‌شدگان در یک کشور را ارائه داده است.

10 کشور نخست در فهرست خطرناک‌ترین کشورهای جهان به ترتیب عراق (اول)، نیجریه (دوم)، سومالی (سوم)، افغانستان (چهارم)، یمن (پنجم)، سوریه (ششم)، لیبی (هفتم)، پاکستان (هشتم)، مصر (نهم) و کنیا (دهم) است.

به طور کلی 45 کشور با مقیاس تهدید کشوری بالای صفر وجود دارد.

میانگین مقیاس تهدید کشوری برای این کشورها 74 است و مقیاس تهدید کشوری جهانی این کشورها 3.313 است.
اخبار بین الملل - ایسنا