اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فریب بازاریابی‌ های فروش سیم‌کارت را نخورید


این روزها بازاریابی‌های تلفنی به خصوص در بخش فروش سیم‌کارت به شدت افزایش یافته است. بازاریابی‌هایی که متاسفانه با به کار بردن جملاتی سعی در گمراه کردن کاربران و فروش خدمات کالایی غیرواقعی در این بخش می‌شود.

روزنامه دنیای اقتصاد: این روزها بازاریابی‌های تلفنی به خصوص در بخش فروش سیم‌کارت به شدت افزایش یافته است. بازاریابی‌هایی که متاسفانه با به کار بردن جملاتی سعی در گمراه کردن کاربران و فروش خدمات کالایی غیرواقعی در این بخش می‌شود.

به این مکالمه که روز گذشته با یکی از اعضای گروه دیجیتال روزنامه «دنیای اقتصاد» به منظور فروش سیم‌کارت انجام شد دقت کنید:

«سلام. از دفتر همراه اول با شما تماس می‌گیریم. شماره موبایل شما در طرح گلچین همراه اول برنده و به این ترتیب شما انتخاب شده‌اید. مشابه شماره تلفن شما اما از نوع اعتباری آن و با شماره 1769*** 0910 موجود است که هزینه آن 40 هزار تومان است. اما به دلیل اینکه شما در طرح گلچین همراه اول برنده شده‌اید این سیم‌کارت با قیمت 30 هزار تومان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

این سیم‌کارت‌ها با توجه به برنده شدن شما در این طرح ویژه هستند؛ چرا که 8 هزار تومان شارژ اولیه داشته، 90 دقیقه مکالمه رایگان داخل شبکه همراه اول دارد، 450 پیامک رایگان داشته و ارسال MMS و استفاده از GPRS هم در آنها به مدت سه ماه رایگان است و شما هیچ هزینه‌ای به جز همان 30 هزار تومان نباید بپردازید.

در صورت موافقت و پس از اخذ نام و نام خانوادگی شما این سیم‌کارت تا فردا ظهر به همراه پیک برای شما ارسال می‌شود که هزینه پیک هم رایگان است. این سیم کارت یک سند اولیه هم داشته و شما می‌توانید برای استفاده به همراه کارت ملی و همان سند اولیه به دفاتر خدمات امور مشترکان مراجعه کرده تا سند نهایی به نام شما ثبت شود.»

این نکته را در نظر داشته باشید که در اینگونه تماس‌های تلفنی به شما حتی فرصت فکر کردن هم داده نمی‌شود و نهایتا عنوان می شود که شما فکرهایتان را بکنید 10 دقیقه دیگر با شما تماس می گیریم، شما نمی‌توانید با ما تماس بگیرید؛ چرا که شماره‌های شرکت یک طرفه بوده و فقط قابلیت تماس گرفتن را دارند و نه پاسخ دادن!.

البته تا پیش از این از سوی برخی از فروشندگان سیم کارت هم با کاربران تماس گرفته و به عنوان مثال گفته می‌شد که مشابه شماره شما اما در اپراتور دوم و با پیش شماره دیگری موجود است که شما می‌توانید با پرداخت اختلاف قیمتی بالاتر از بازار آن را تهیه کنید، اما این شیوه که به شما شماره تلفنی با داشتن چهار رقم آخر مشابه به شماره واقعی شما و آن هم با این ویژگی‌ها و حتی ادعای قیمتی پایین تر از قیمت بازار داده شود آن هم از سوی شرکت اصلی، شگردی جدید برای فروش سیم‌کارت در بازار است که البته بیشتر به کلاهبرداری شبیه است و نه شگرد و ترفند.

اما بر اساس تحقیقات انجام شده، همراه اول تا به حال چنین طرحی نداشته است. در حال حاضر این اپراتور کشور تنها طرح زمستانی را در دست اجرا دارد که شرایط آن به شکل شفاف روی سایت این اپراتور به آدرس www.mci.ir درج شده است.

هیچ‌کدام از وعده‌های داده شده در مکالمه بالا به هیچ وجه شباهتی به طرح‌های تشویقی همراه اول ندارد. نکته جالب‌تر اینکه قیمت سیم کارت‌های اعتباری با کد 0910 در بازار و دفاتر امور مشترکان فقط 10 هزار تومان است که مشترک می‌تواند در هنگام فعال سازی یکی از سه طرح تشویقی زمستانه همراه اول را هم فعال کند. این در حالی است که از سوی فرد فروشنده عنوان شده که قیمت این سیم کارت‌ها در بازار 40 هزار تومان بوده که چون شما برنده طرح گلچین ما هستید با هزینه 30 هزار تومان در اختیار شما قرار می‌گیرد.

میزان شارژ اولیه بر اساس طرح همراه اول و آنچه در سایت این شرکت آمده است 5 هزار تومان است، اما از سوی این فروشنده به شما 8 هزار تومان شارژ اولیه وعده داده می‌شود.

در هیچ‌کدام از سه بسته تشویقی در طرح زمستانی همراه اول استفاده رایگان سه ماهه برای GPRS و MMS وجود نداشته و تنها در یکی از طرح‌ها استفاده از سرویس آوای انتظار سه ماه رایگان است و این درحالی است که این فروشنده به شما وعده استفاده رایگان از اینترنت و سرویس MMS را به مدت 3 ماه می دهد.

با توجه به افزایش چنین فروشندگانی که هیچ وابستگی‌ای به اپراتورها ندارند، توصیه می‌شود که به هیچ عنوان فریب این دست از افراد را نخورید؛ چرا که به قول معروف آب رفته به جوی باز نگردد از آن...


ویدیو مرتبط :
نوکیا لومیا 730 دو سیم کارت و 735: سیم کارت وکارت حافظه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو:عرضه 86 هزار خودرو تا پایان سال/نام نویسی با هر کارت ملی برای یک نفر



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو:

عرضه 86 هزار خودرو تا پایان سال/نام نویسی با هر کارت ملی برای یک نفر

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو از عرضه 86 هزار دستگاه انواع محصولات این شرکت تا پایان سال خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران؛ عبداله بابایی گفت: از 17 بهمن تاکنون 16 هزار دستگاه خودرو به بازار عرضه شده است.وی افزود:‌ هم اکنون پیش فروش معمولی و پیش فروش قطعی از طریق نمایندگی ها و سایت اینترنتی ایران خودرو برای همه محصولات انجام می شود.

بابایی گفت: برای پیش فروش قطعی، 90 درصد قیمت خودرو دریافت می شود و قمیت هنگام تحویل قطعی است اما برای پیش فروش معمولی 50 درصد قیمت دریافت و هنگام تحویل بر اساس قیمت بازار بقیه آن محاسبه می شود.

وی با بیان اینکه پیش فروش بدون محدودیت ادامه دارد، گفت: این اقدام قیمت بازار آزاد را کاهش داده است.

بابایی افزود: برای پیش فروش قطعی با توجه به سهمیه ای که برای هر یک از نمایندگی ها در نظر گرفته شده است، مشتریان در صورت تکمیل ظرفیت یک نمایندگی می توانند به نمایندگی های دیگر مراجعه کنند.

وی افزود:‌ برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی با هر کارت ملی برای هر نفر یک خودرو قابل نام نویسی است./باشگاه خبرنگاران