اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فروش خودرو به این افراد ممنوع شد


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی از فروش نقدی خودرو از سوی دلالان راهکارهایی اندیشیده شده است، گفت: اگر کد ملی فردی در 6 ماه گذشته در سامانه فروش نقدی خودرو ثبت شده باشد، اجازه خرید جدید نخواهد داشت.

خبرگزاری مهر: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی از فروش نقدی خودرو از سوی دلالان راهکارهایی اندیشیده شده است، گفت: اگر کد ملی فردی در 6 ماه گذشته در سامانه فروش نقدی خودرو ثبت شده باشد، اجازه خرید جدید نخواهد داشت.

هاشم یکه زارع با بیان اینکه براساس برنامه ریزی های ایران خودرو، 20 درصد از میزان تولید کارخانه به فروش نقدی اختصاص یافت، گفت: بر این اساس، 20 درصد تولید 600 هزار دستگاهی خود را به صورت نقدی به فروش خواهیم رساند و البته در همه استانها، میزان فروش یکسان نخواهد بود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در این میان برخی سوءاستفاده ها از فروش‌های نقدی ممکن است صورت گیرد که بر اساس تمهیدات جدید، این میزان را به حداقل خواهیم رساند، به این معنا که هر فردی که ظرف شش ماه گذشته از فروش نقدی محصولات استفاده کرده و کدملی آن در سامانه به ثبت رسیده باشد، اجازه ثبت نام جدید نخواهد داشت.

وی همچنین از ساماندهی نمایندگی های فروش محصولات ایران خودرو خبرداد و گفت: براساس تمهیدات جدید، اجازه ثبت نام نمایندگی ها در فروش‌های نقدی داده نخواهد شد و تمام سهم 20 درصدی از سوی مشتریان حقیقی در بازار خریداری خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
فروش‌ مخفیانه ماشین‌هایی که ایران خودرو فروش آن‌ها را ممنوع کرده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش‌فروش خودرو بدون اجازه دولت ممنوع شد



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی ,پیش‌فروش‌ خودرو

 معاون وزیر صنعت از ممنوعیت پیش‌فروش خودرو بدون اجازه دولت خبر داد و گفت: سود مشارکت خریدار در پیش‌فروش‌ها نباید کمتر از سود بانکی باشد.

محمود نوابی در گفتگو با  مهر گفت: براساس ابلاغیه دولت، پیش‌فروش خودرو بدون اجازه وزارت صنعت، معدن و تجارت ممنوع است و هر خودروسازی که قرار باشد خودروهای تولیدی خود را پیش‌فروش کند، باید حتما مجوزهای لازم را از این وزارتخانه کسب کرده باشد، در غیر این صورت متخلف شناخته می‌شود، این در شرایطی است که بر خلاف گذشته، خودروسازان حق ندارند بیش از ۵۰ درصد قیمت یک خودرو را بابت پیش‌فروش از مشتریان دریافت نمایند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: خودروسازان باید زمان تحویل خودرو را به دقت اعلام کرده و تلاش کنند که راس موعد مقرر، خودروهای فروخته شده را به مردم تحویل دهند، این در حالی است که به ازای هر روز تاخری، جرایمی به خودروسازان تعلق می‌گیرد که باید به مردم پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: دولت در مورد ارائه سود پیش‌فروش خودروسازان به مردم نیز تکلیف را مشخص کرده و بر این اساس، حداقل سود پیش‌فروش خودرو برای تحویل در ۹ ماه آینده، همان سودی خواهد بود که بانک‌ها به سپرده‌های مردم می‌پردازند در حالی که در گذشته این چنین نبود و علاوه بر اینکه خودرو به موقع به مشتری تحویل داده نمی‌شد، سود مشارکت تعیین شده نیز بسیار پایین‌تر از بانک‌ها بود.

به گفته نوابی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به دقت بر روی اجرایی شدن آئین‌نامه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو و ضوابط ابلاغی از سوی دولت نظارت دارد و اجازه تخلف در فروش و پیش‌فروش خودرو را نمی‌دهد.