اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرود هواپیما در مهرآباد به جای فرودگاه امام!


جمعه شب، پرواز 874 ترکیش ایر، مقصد فرودگاه امام خمینی. این بار از سقوط و یا بازنشدن چرخ ها خبری نبود اما مسافران این پرواز با یک خاطره عجیب و غریب هواپیمای خود را ترک کردند.

هفت صبح: جمعه شب، پرواز 874 ترکیش ایر، مقصد فرودگاه امام خمینی. این بار از سقوط و یا بازنشدن چرخ ها خبری نبود اما مسافران این پرواز با یک خاطره عجیب و غریب هواپیمای خود را ترک کردند.

ماجرا زمانی آغاز شد که مسافران این پرواز متوجه شدند هواپیما به جای فرودگاه امام در فرودگاه مهرآباد به زمین نشسته است! همین اتفاق باعث شد تا مسافران این پرواز بعد از شش، هفت ساعت سرگردانی و بی برنامگی مسوولین فرودگاه مهرآباد سرانجام راهی منازل خود شوند.

یکی از مسافران این پرواز  اتفاقات رخ داده را به هفت صبح شرح داد که در ادامه آن را می خوانید.

لازم به توضیح است پیگیری های خبرنگار هفت صبح برای صحبت با مسوولین مهرآباد به نتیجه ای نرسیده و تمامی تماس ها بی پاسخ ماندند...

یک توفان، یک خاطره

پرواز 874 ترکیش ایر طبق برنامه ریزی های انجام شده رای ساعت 8:20 شب به وقت محلی از شهر استانبول ترکیه پرواز خود را آغاز کرد. پرواز به خوبی در حال انجام بود و حوالی ساعت 12:30 بامداد میهماندار اعلام کرد هواپیما تا 10 دقیقه دیگر در فرودگاه امام به زمین خواهد نشست. چند دقیقه بعد ناگهان توفان شدیدی شروع شد و رعد و برق همراه با باد شدیدی بر آسمان تهران خودنمایی کرد.

با شروع باد و توفان، هواپیمای 874 دچار تکان های شدیدی می شود و نگرانی بر چهره مسافران نمایان می شود. حدود 30 دقیقه ای هواپیما روی هوا چرخ می زند تا با مساعدشدن هوا اجازه فرود به آن داده شود. بالاخره هواپیما ارتفاع خود را کم می کند و برای فرود آماده می شود که مسافران مشاهده می کنند هواپیما در حال فرود آمدن بر روی باند فرودگاه مهرآباد است! بعد از توقف کامل هواپیما، خلبان از پای بلندگوها توضیح می دهد: «هواپیما را هدایت کرده اند تا بر روی فرودگاه مهرآباد فرود بیاید.»

حدود 20 دقیقه ای می گذرد و نه کسی توضیح بیشتری می دهد و نه درهای هواپیما باز می گردد تا مسافران خارج شوند. بعد از این مدت بالاخره درهای هواپیما باز می شود و برخی مسافران از هواپیما خارج می شوند اما ماجرا تازه آغاز می شود.

با پیاده شدن از هواپیما، مسوولین فرودگاه مهرآباد نزد مسافران می  آیند و می گویند مسافران پروازهای خارجی اجازه ندارند از این فرودگاه خارج شوند، بنابراین باید دوباره سوار هواپیما شوند و به فرودگاه امام پرواز کنند. با شنیدن این صحبت ها صدای اعتراض های مسافران هم بلند می شود. مسافران عقیده داشتند اگر اجازه خارج شدن از فرودگاه وجود ندارد پس به چه دلیلی درهای هواپیما باز شده و نیمی از مسافران هم از آن خارج شده اند؟

مسوولین فرودگاه مهرآباد که به نظر می رسیده آمادگی رو به رو شدن با چنین اتفاقی را نداشتند، نتوانسته اند پاسخ قانع کننده ای دهند و از آن طرف مسافران هم حاضر به سوارشدن دوباره به هواپیما نبودند! چند ساعتی کش مکش های شبانه روی باند هواپیما ادامه پیدا می کند. برخی مسافران از عدم توانایی در مدیریت اتفاق پیش آمده ناراضی بودند و برخی دیگر هم که از تکان های هواپیما به شدت ترسیده بودند و حاضر نبودند دوباره پرواز کنند. این عده اعتقاد داشتند هواپیما از نظر ایمنی مناسب پرواز نیست و نباید پرواز دوباره انجام داد.

هواپیما دو قسمت می شود

مهم ترین دلیلی که ماموران اجازه خروج به مسافران را نمی دادند این نکته بوده که فرودگاه مهرآباد برای پروازهای داخلی تدارک دیده شده و ماموران گذرنامه و گمرک در این فرودگاه وجود ندارند. در فرودگاه مهرآباد این مامورین فقط برای پرواز حجاج وجود دارند که در آن ساعت هم پروازی از سمت عربستان صورت نگرفته بود. بعد از ساعت ها بحث و جدل بالاخره چند مامور گذرنامه به فرودگاه مهرآباد می آیند اما از ماموران گمرک خبری نیست و به مسافران اعلام می شود با وجود خروج از فرودگاه مهرآباد؛ اما چمدان ها و بارها به فرودگاه امام منتقل می شود و باید از آنجا تحویل بگیرند!

از طرف دیگر اعلام شد مسافرانی که تبعه ایران نیستند هم اجازه خروج از مهرآباد ندارند و باید از همان فرودگاه امام خارج شوند. بعد از تمامی این اتفاقات، در ساعت سه صبح حدود نیمی از مسافران از فرودگاه مهرآباد خارج می شوند و نیمی دیگر از مسافران هم دوباره سوار هواپیما می شوند و به سمت فرودگاه امام پرواز می کنند. مسافرانی که از فرودگاه مهرآباد خارج شدند با وسایل نقلیه شخصی به فرودگاه رفتند و چمدان های خود را از انجا تحویل گرفتند!

نکته جالب آنجاست که استقبال کنندگان مسافران هواپیمای فوق ابتدا به فرودگاه امام آمدند، سپس به فرودگاه مهرآباد رفتند و دوباره به فرودگاه امام بازگشتند! به نظر می رسد بی برنامگی مسوولین فرودگاه مهرآباد مهم ترین دلیل ناراحتی مسافران این پرواز باشد که نتوانسته اند ماجرا را به خوبی مدیریت کنند.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرود اضطراری هواپیما در فرودگاه مهرآباد


یک فروند هواپیما حوالی ظهر امروز (دوشنبه) در فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران فرود اضطراری داشت.

خبرگزاری ایرنا: یک فروند هواپیما حوالی ظهر امروز (دوشنبه) در فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران فرود اضطراری داشت.

نیروهای امدادی در محل این فرودگاه حاضر شدند تا خدمات لازم را به حادثه دیدگان احتمالی ارایه کنند.

تاکنون نوع هواپیما و علت فرود اضطراری آن اعلام نشده است.

یک منبع خبری با تایید این خبر اعلام کرد، این هواپیما حدود 150 مسافر دارد و ظاهرا به علت بازنشدن چرخها مجبور به فرود اضطراری شده است.

به گفته وی این هواپیما مربوط به خطوط داخلی می باشد.