اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فردا شب تماشای ماه را از دست ندهید


زمانی که ماه به نقطه مقابل زمین نسبت به خورشید می رسد و فاصله زاویه ای ماه و خورشید 180 درجه می شود، تمام قرص ماه روشن به نظر می رسد که به آن بدر (Full Moon) می گویند.

خبرگزاری مهر: زمانی که ماه به نقطه مقابل زمین نسبت به خورشید می رسد و فاصله زاویه ای ماه و خورشید 180 درجه می شود، تمام قرص ماه روشن به نظر می رسد که به آن بدر (Full Moon) می گویند.

در ساعت 6:50 فردا یکشنبه 9 مهر ماه کامل شکل خواهد گرفت. در این زمان ماه در مقابل خورشید نسبت به زمین قرار می گیرد و قسمت شرقی قرص ماه توسط اشعه نور خورشید روشن می شود.

بر خلاف زمین، ماه فاقد آب، هوا و میدان مغناطیسی است. بر روی کره ماه دهانه هایی ایجاد شده است که نتیجه اصابت سنگهای آسمانی در اولین روزهای شکل گیری آن است.

=در لبه غربی ماه، دهانه ای به قطر 70 کیلومتر قرار گرفته که به افتخار عمر خیام، ریاضیدان، منجم و شاعر فارسی زبان نامگذاری شده است.

 این دهانه با موقعیت 58 درجه شمالی و 102.1 درجه غربی، در پشت ماه قرار گرفته و بعضی اوقات به دلیل حرکت رخگرد ماه در لبه قمر زمین قرار می‎گیرد.


نام این دهانه در سال 1970 از سوی اتحادیه بین المللی نجوم IAU به تصویب رسید.


ویدیو مرتبط :
امیدتان را از دست ندهید چون هرگز نمی دانید فردا چه ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یارانه نقدی آبان ماه فردا شب واریز می شود



یارانه آبان92,واریزیارانه ابان92

 یارانه نقدی آبان ماه فردا شب واریز می شود

سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرد: سی و سومین مرحله پرداخت یارانه نقدی مربوط به آبان ماه سال جاری ساعت 24 سه شنبه 21 آبان ماه 92 به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه ها، یارانه این مرحله نیز طبق روال ماه های گذشته به ازای هر نفر 455 هزار ریال بوده و پس از واریز قابل برداشت است.

/ایرنا