اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکس: شدیدترین طوفان تاریخ جهان


طوفان هایان با سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را بخری از کارشناسان شدید‌ترین طوفان تاریخ جهان می‌دانند که حالا فیلیپینی‌ها را دچار دردسر کرده است. مردم و دولت این کشور به شدت نگران تلفات و خسارات این طوفان رکوردشکن هستند.

مجله مهر: طوفان هایان با سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را بخری از کارشناسان شدید‌ترین طوفان تاریخ جهان می‌دانند که حالا فیلیپینی‌ها را دچار دردسر کرده است. مردم و دولت این کشور به شدت نگران تلفات و خسارات این طوفان رکوردشکن هستند.

طوفان هایان که در فیلپیین یولاندا نام گرفته مناطق مرکزی فیلپین را تحت تأثیر قرار داده و میلیون‌ها نفر را در ۲۰ منطقه مجبور به پناه گرفتن کرده است. ۱۲ میلیون نفر در خطر خسارات ناشی از این طوفان قرار دارند و تاکنون سه نفر کشته شده‌اند. مناطقی از جمله جزیره بوهول که ماه گذشته شاهد زلزله ای ۷.۳ ریشتری بودند در مسیر طوفان قرار دارد. این زلزله مرگ ۲۰۰ نفر را به دنبال داشت و بیشتر از پنج هزار نفر در این منطقه هنوز در چادر زندگی می کنند.

مدرسه‌ها و اداره‌های دولتی که در مسیر طوفان قرار دارند بسته شده‌اند اما خسارات ناشی از این طوفان می‌تواند در فیلیپین بی‌سابقه باشد. سال گذشته طوفان بوپا باعث ویرانی بخش هایی از جنوب فلیپین شد و هزار کشته به جا گذاشت و بیش از یک میلیارد دلار خسارت وارد کرد.

این بار مقام‌های دولت فیلیپین تلاش کرده‌اند آمادگی بیشتری داشته باشند و بالگردهای نظامی و کشتی‌های نیروی دریایی آماده واکنش هستند. سازمان‌های امداد کمک‌‌های خود را آماده کرده‌اند تا به مناطق طوفان زده ارسال شود. گذشتن طوفان هایان اما از فیلیپین زمان می‌برد و مشخص نیست در نهایت چه مقدار تلفان و خسارات پشت سر هایان باقی بماند.



















ویدیو مرتبط :
شدیدترین طوفان تاریخ در مکزیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گرانترین مسابقه در تاریخ بوکس جهان برگزار شد+ عکس



در حالی که جهان با بحران های اقتصادی و مالی مواجه است، روز گذشته در آمریکا بیش از یک میلیارد دلار صرف برگزاری یک مسابقه بوکس شد.

به نقل از العربیه؛ این مسابقه با پیروزی "ولوید مایودر جونیور" بوکسر 36 ساله آمریکایی بر ساوول آلوارز 23 ساله مکزیکی به پایان رسید.

 

گرانترین مسابقه در تاریخ بوکس جهان برگزار شد

 

در این مسابقه بوکسر آمریکایی بار دیگر لقب قهرمان بوکس جهان را از انجمن بین المللی WBC و شورای جهانی بوکس دریافت کرد.

ولوید مایوذر بوکسری حرفه ای و معروف است که تاکنون 7 بار در 5 وزن مختلف برنده مسابقات قهرمانی جهان شده و لقب "بهترین بوکسر" سالهای 1998 و 2007 را به خود اختصاص داده بود. وی تاکنون در 44 مسابقه برنده شده است به طوری که برخی ها بر این باورند که هیچ کس نمی تواند وی را شکست دهد.

اما ساوول آلوارز که 2 ماه پیش به سن 23 سالگی رسید، از ساکنان شهر"گوادالاخارا" پایتخت ایالت "خالیسکو" درکشور مکزیک است، او نیز یکی بوکسرهای حرفه ای است که تاکنون در 43 مسابقه شرکت کرده که 42 بار بر حریفان خود پیروز شده است. ساوول برای اولین بار روز یکشنبه از ولوید مایوذر رقیب آمریکایی اش شکست خورد.

بر اساس برآورد رسانه های آمریکایی هزینه برگزاری این مسابقه که شامل رزو 6 هزار اتاق درهتل های لوکس، فروش بلیط، هزینه اجاره استادیوم وغیره، بالغ بر یک میلیارد دلار آمریکایی شد.

منبع:yjc.ir