اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکس سلفی نوه امام و سید احمد خمینی


زهرا اشراقی نوه امام خمینی (ره) عکسی از خود و سید احمد خمینی نتیجه امام در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت: «،سلفى من و احمد عزیز ( خمینى ).

 
 
 
 
 صبح بخیر: زهرا اشراقی نوه امام خمینی (ره) عکسی از خود و سید احمد خمینی نتیجه امام در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت: «سلفى من و احمد عزیز (خمینى).

عکس سلفی نوه امام و سید احمد خمینی


ویدیو مرتبط :
سخنرانی سید علی خمینی نوه امام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر نوه امام درباره حاج سید احمد خمینی


نوه امام راحل (ره) با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جذب حداکثری و دفع حداقلی، گفت: حاج احمد خمینی مظهر جذب حداکثری بود.

خبرگزاری ایرنا: نوه امام راحل (ره) با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جذب حداکثری و دفع حداقلی، گفت: حاج احمد خمینی مظهر جذب حداکثری بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی در مراسم بیستمین سالگرد ارتحال حاج احمد خمینی در گلستان شهدای اصفهان افزود: تا جایی که خط امام (ره) و نظام اسلامی اجازه می داد حاج احمد آقا از خود می گذشت تا انشقاقی پیش نیاید.

وی تصریح کرد: حاج احمد آقا معتقد بود که ما در برابر عظمت امام راحل چیزی نیستیم و لذا خود را همواره سپر ایشان قرار می داد تا اگر دلخوری و یا نقدی هست به او باشد و مبادا این انتقاد معطوف به حضرت امام (ره) شود.

نوه امام خمینی (ره) گفت: حاج احمد آقا هیچگاه به امام خمینی (ره) به عنوان پدر نمی نگریست بلکه ایشان را رهبر، ولی و معشوق خود می دانست و بر همین اساس حاضر نبود هیچگاه از ایشان دور باشد.

وی تصریح کرد: حضور طولانی در کنار امام خمینی (ره) از یادگار امام (ره) شخصیتی با هوش، با استعداد، مدیر، با تجربه و دلسوز ساخته بود و بعد از امام راحل نیز به عنوان مشاوری امین در خدمت مسوولین نظام بود.

وی تصریح کرد: جاذبه حاج احمد آقا باعث شده بود همواره به عنوان پلی برای ایجاد تفاهم نقش آفرین باشد و چه بسیار حوادثی که ایشان با کوچک کردن خود در راه آرمانهای اسلام و انقلاب و با گفت وگو با طرفین مساله را حل و فصل نمود.

وی تاکید کرد: حاج احمد آقا همواره تلاش می کردند که شخصیت هایی که برای نظام اسلامی تلاش کرده اند و در این مسیر مرارت دیده اند از انقلاب جدا نشوند.

فرزند حاج احمد خمینی اظهار کرد: ایشان معتقد بودند که امام برای همه پدر هستند و در این مسیر بسیار تلاش کرد.

وی با اشاره به تهمت هایی که برخی به حاج احمد آقا زدند، افزود: این تهمت ها موجب نشد ایشان در مسیری که انتخاب کرده بودند شانه خالی کنند و در مسیر خود محکم ایستادند.

فرزند کوچک حاج احمد خمینی با اشاره به پیشینه فعالیت های انقلابی پدر خود، در کنار امام خمینی (ره) گفت: ایشان از ابتدا شرایط را خوب درک کرده بود، در زمان تبعید جریان انقلابیون را اداره می کرد.

وی تصریح کرد: یادگار امام افراد و انقلابیون را در همه استان ها می شناخت و لذا بعد از پیروزی انقلاب کسی نمی توانست مقابل ایشان ادای انقلابی بودن را درآورد.

حجت الاسلام سید علی خمینی با بیان اینکه یادگار امام از ابتدا همراه امام (ره) برای انقلاب خون دل خورده بودند، گفت: ایشان در راه اصولی که امام خمینی (ره) مطرح کرده بودند با رفیق و غیر رفیق شوخی نداشتند.

وی تصریح کرد: از همین رو رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت خود تاکید داشتند که حاج احمد آقا تمام وجودش را برای حفظ امام خمینی (ره) و راه انقلاب وقف کرده بودند.

نوه امام خمینی (ره) با اشاره به چالش ها و مشکلات سالهای ابتدایی انقلاب، گفت: ابتدای انقلاب هر روز خبر بدی از کودتا، غائله، ترور و دیگر خبرهای منفی برای امام (ره) می آوردند و حاج احمد آقا این مسائل را برای امام بیان می کردند.

وی با اشاره به نقش شهدای هشت سال دفاع مقدس در موفقیت های نظام اسلامی، افزود: شهدا کسانی بودند که امانت الهی را با نثار خون های پاک خود باز گرداندند و با این کار اسلام و انقلاب را محافظت کردند.

عضو بیت امام خمینی (ره) تصریح کرد: اگر هر روز برای شهدا یادواره و نشست و جلسات متعدد برگزار شود، نخواهیم توانست ذره ای از شرافت و عظمت کاری که آنها کردند را بیان و کار آنها را جبران کنیم.

وی ادامه داد: عزیزترین کسانی که وقتی برای دیدار امام (ره) می آمدند ایشان با ذوق و شوق از آنها استقبال می کرد خانواده های شهدا بودند.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) با فضایی که ایجاد کرد توانست افرادی را تربیت کند که به وظیفه خود عمل کنند.

در مراسم بیستمین سالگرد ارتحال حاج احمد خمینی مردم شهید پرور اصفهان و همچنین جمعی از مسوولین استان اصفهان حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی کوچکترین فرزند حاج سید احمد خمینی است.