اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکس: تنظیم ساعت فابیوس به وقت ظریف


لوران فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه صبح چهارشنبه هفتم مرداد ماه با محمد‌جواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

آفتاب نیوز: لوران فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه صبح چهارشنبه هفتم مرداد ماه با محمد‌جواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

 وزیر امورخارجه فرانسه پس از ورود به تهران با بیان اینکه یک هیأت اقتصادی از شرکت‌های مختلف فرانسه سپتامبر (شهریور) به ایران سفر خواهند کرد‌، گفت: در تهران با روحانی، ظریف و دیگر مقامات ایرانی به رایزنی خواهم پرداخت.

عکس: تنظیم ساعت فابیوس به وقت ظریف

عکس: تنظیم ساعت فابیوس به وقت ظریف


ویدیو مرتبط :
Project Soli گوگل: حرکت ظریف انگشتان برای تنظیم ساعت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صبحانه کاری ظریف و اشتون پایان یافت/ مذاکرات ساعت 11 به وقت محلی آغاز می شود



مذاکرات اشتون و ظریف ,مذاکرات ایران با 5+1

صبحانه کاری ظریف و اشتون پایان یافت/ مذاکرات ساعت 11 به وقت محلی آغاز می شود

کاترین اشتون و محمد جواد ظریف صبح امروز در صبحانه کاری مشترک حضور یافتند و به بحث و رایزنی پرداختند.

 محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صبح امروز در صبحانه کاری مشترک حضور یافتند.

بر اساس این گزارش ، محمد جواد ظریف که به منظور شرکت در اجلاس یونسکو به پاریس سفر کرده بود، شب گذشته به منظور برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 وارد ژنو شد.

مذاکرات ایران و 1+5 امروز و فردا در ژنو برگزار خواهد شد. مذاکرات قرار است ساعت 11 به وقت محلی (13:30 به وقت تهران ) آغاز شد.

نشست افتتاحیه مذاکرات با حضور ظریف و اشتون برگزار خواهد شد و مذاکرات پس از پایان نشست افتتاحیه با حضور معاونین وزرای خارجه ایران و 6 کشور ادامه خواهد داشت و سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه ریاست هیأت ایرانی را به عهده خواهد داشت .

حمید بعیدی نژاد مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی وزارت خارجه، داود محمدنیا مشاور حقوقی وزیر امور خارجه و محمد امیری از سازمان انرژی اتمی دیگر اعضای تیم مذاکره کننده ایران هستند.

گفته می شود ظریف قرار است بعد از ظهر امروز به دعوت همتای ایتالیایی خود سفری کوتاه به رم داشته باشد.

مذاکرات ایران و 1+5 در دولت یازدهم در پی دیدار کاترین اشتون و محمد جواد ظریف در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل آغاز شد . اولین دور از مذاکرات در سطح وزرای امور خارجه ایران و 1+5 در نیویورک برگزار شد و در حاشیه ان نشست جان کری ، وزیر امور خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف ملاقات کوتاهی با یکدیگر داشتند و جان کری در آن ملاقات تأکید کرد که به دنبال به نتیجه رسیدن مذاکرات است.

کاترین اشتون و ظریف همچنین در دیدار خود نیویورک توافق کردند که مذاکرات آتی ایران و 1+5 در 23 و 24 مهر ماه در ژنو برگزار شود.

در مذاکرات مهر ماه ژنو ایراان طرح پیشنهادی جدیدی را به 1+5 ارائه کرد که به گفته تیم مذاکره کننده ایرانی 1+5 چارچوب کلی این طرح را پذیرفته است .

ایران و 1+5 قرار است در مذاکرات آبان ماه در ژنو در خصوص محتوا وارد مذاکره شوند.

دو طرف هفته گذشته در وین مذاکرات کارشناسی نیز برگزار کردند که گفته می شود در این مذاکرات غرب برای اولین بار وارد مباحث کارشناسی تحریم شده است . قرار است نتیجه مذاکرات کارشناسی در نشست امروز و فردا برای تصمیم گیری ارائه شود.
/مهر