اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عتبات عالیات خالی از زائران ایرانی


مدیر كل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: آخرین گروه زائران ایرانی كه ۱۲ تیر ماه جاری به عتبات اعزام شدند، امروز چهارشنبه ۱۹ تیر ماه به كشور باز می‌گردند.

خبرگزاری مهر: مدیر كل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: آخرین گروه زائران ایرانی كه ۱۲ تیر ماه جاری به عتبات اعزام شدند، امروز چهارشنبه ۱۹ تیر ماه به كشور باز می‌گردند.

مسعود اخوان گفت: با بازگشت آخرین گروه زائران ایرانی از عتبات عالیات، هیچ زائر ایرانی كه در این مدت از طریق سیستم شركت شمسا به عتبات اعزام شده باشد تا یكم مرداد ماه - ۱۴ رمضان - در عراق وجود نخواهد داشت.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت یادآور شد: به علت بازسازی و نوسازی مراكز اقامتی زائران ایرانی، اعزام زائران به عتبات مدت ۱۸ روز از ۱۳ تا ۳۱ تیر ماه متوقف خواهد بود.

اخوان ادامه داد: با توجه به تعطیلی اخیر، یك هیات ایرانی از شركت شمسا به عراق اعزام شده اند تا وضعیت اسكان و تغذیه زائران ایرانی عتبات عالیات را مورد بررسی قرار دهند.

مدیر كل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اضافه كرد: مرحله جدید اعزام‌های عتبات پس از پایان تعطیلات ۱۸ روزه از یكم مرداد ماه آغاز می‌شود و تا ۲۸ مردادماه ادامه خواهد داشت.

به گفته اخوان این مرحله بدون انجام پیش ثبت نام اینترنتی انجام می‌شود و متقاضیان اعزام در این ایام می‌توانند با مراجعه مستقیم به دفاتر حج و زیارت نسبت به نام نویسی در كاروان‌ها اقدام كنند.

وی اضافه كرد: پس از اتمام اعزام‌های مرحله جدید، دور دوم اعزام‌ها از ۲۹ مرداد ماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ مهر ماه سال ۹۲ ادامه خواهد داشت.

مدیر كل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت یادآور شد: اعزام‌های مرحله دوم مانند اعزام‌های گذشته به صورت پیش ثبت نام اینترنتی خواهد بود كه زمان آن و چگونگی مراجعه به سامانه، متعاقبا از طریق رسانه‌های جمعی اعلام می‌شود.


ویدیو مرتبط :
ارز مبادله ای برای زائران حج عمره و عتبات عالیات چقدر است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار به زائران ایرانی عتبات عالیات


سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق در بیانیه‌ای نسبت به سفرهای انفرادی اتباع ایرانی به عتبات عالیات در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی هشدار داد.

خبرگزاری ایسنا: سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق در بیانیه‌ای نسبت به سفرهای انفرادی اتباع ایرانی به عتبات عالیات در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی هشدار داد.

در این بیانیه آمده است: ضمن تسلیت شهادت اباعبدالله‌الحسین (ع) به امت شهیدپرور ایران و استقبال از زیارت زائران ایرانی به عتبات عالیات از مردم شریف ایران استدعا داریم که در سفر به عراق به نکات زیر توجه کنند:

1 - توصیه می‌شود تا جایی که امکان دارد از سفر به عتبات عالیات به صورت انفرادی اجتناب کنند.

2 - زائران از کاروان‌های خود و گروهی که با هم هستند به هیچ وجه جدا نشوند.

3 - هیچ کس بدون اخذ روادید لازم وارد عراق نشود؛ چنان چه تبلیغاتی مبنی بر ارائه تسهیلات توسط دولت عراق برای سفر به این کشور صورت گرفته است به منزله اخذ نکردن روادید از سوی دولت این کشور نیست چرا که ورود غیرمجاز بدون روادید معتبر به عراق مجازات و زندانی سنگینی در بر دارد.

4 - زائران از مرزهای امن مهران، چزابه و شلمچه تردد کنند.

 در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و دهه اول محرم هزاران ایرانی برای زیارت عتبات عالیات به عراق سفر می‌کنند.

با توجه به شرایط امنیتی در عراق، مسوولان ایران همواره بر رعایت قوانین و مقررات این کشور از سوی زائران و لحاظ کردن هشدارهای امنیتی در حین سفر تاکید کرده‌اند.