اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صعود طلا به قله 12 روزگذشته/آمریکا مانع صعود طلا را برداشت



صعود طلا به قله 12 روزگذشته/آمریکا مانع صعود طلا را برداشت

در پی تضعیف قابل توجه ارزش برابری دلار آمریکا در مقابل ارزهای مهم جهان، قیمت طلا روند صعودی به خود گرفت.

قیمت جهانی طلا در جریان معاملات امروز بازارهای جهانی 24 دلار و 50 سنت افزایش یافت. بدین ترتیب بهای هر اونس طلا از یکهزار و 287 دلار فراتر رفت.

این بالاترین نرخ ثبت شده برای طلا طی 12 روزگذشته محسوب می شود.

 

رشد امروز قیمت طلا بیش از هر عاملی تحت تاثیر تضعیف قابل توجه ارزش دلار آمریکا در برابر اکثر ارزهای عمده جهان است. به عنوان نمونه ارزش برابری دلار آمریکا در برابر یورو بیش از 1.08 درصد کاهش یافته است. ارزش برابری دلار آمریکا در برابر ین ژاپن نیز بیش از 1.27 درصد افت کرده است.

 

تضعیف ارزش برابری دلار به دنبال اظهارات رئیس فدرال رزرو(بانک مرکزی) آمریکا مبنی بر ادامه اجرای برنامه محرک پولی به منظور تقویت رشد اقتصادی این کشور، رخ داد.

رویترز به نقل از بن برنانکه نوشت:" اجرای سیاست های انبساطی پولی برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی آمریکا در آینده نزدیک لازم و ضروری است."گفتنی است، فدرال رزرو در حال حاضر ماهانه حدود 85 میلیارد دلار برای خریداری اوراق قرضه صرف می کنند. نگرانی سرمایه گذاران نسبت به توقف اجرای سیاست انبساط  پولی آمریکا تاثیر زیادی بر افت 25 درصدی قیمت طلا در سال جاری میلادی داشت.

بدین ترتیب سقف صعود قیمت طلا برداشته شده و طلا بار دیگر روند صعودی خود را آغاز کرده است./خبرآنلاین

 

جدیدترین قیمت سکه و طلا در بازار ایران

 

 

 


ویدیو مرتبط :
صعود قله بُرز.صرف ناهار بعد از صعود قله بُرز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صعود جهانی طلا به تهران رسید



 

صعود جهانی طلا به تهران رسید

 

 

قیمت سکه در بازار تهران ۵ هزار تومان بالا رفت. همان طور که انتظار می‌رفت بهای هر قطعه سکه بهار آزادی روز گذشته با ۵ هزارتومان افزایش در بازار داخلی به نرخ ۲۸۳ هزار تومان عرضه شد.

 


قیمت سکه طرح قدیم نیز ۴ هزار تومان گران شد و به رقم فروش ۲۹۰ هزار تومان در تابلو معاملات سکه دیروز درج شد. همچنین نیم سکه ۳ هزار تومان و ربع‌سکه ۱۰۰۰ تومان افزایش قیمت داشتند و به ترتیب ۱۴۵ هزار تومان و ۷۲ هزار تومان به خریداران پیشنهاد شدند. هر مثقال طلای ۱۷ عیار نیز ۹۰۰ تومان گران شد و بدون احتساب اجرت ساخت تا حد ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان بالا رفت.

 


در بازار ارز، یورو ۴ تومان افزایش قیمت و دلار ۴ تومان کاهش قیمت را تجربه کرده و به ترتیب ۱۳۴۹ تومان و ۱۰۱۵ فروخته شدند. اعلام نرخ رشد اقتصادی در آمریکا انتظارات را برآورده نکرده و ارزش دلار آمریکا در مقابل یورو افت کرد. برابری یورو به دلار دیروز تا ۳۳۰۶/۱ تضعیف شد.

 


طی دو روز آخر هفته گذشته، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در بازارهای جهانی از محدوده ۱۱۶۵ دلار به ۱۱۸۰ دلار در پایان معاملات هفتگی در بازارهای جهانی و حتی نرخ ۱۱۸۲ دلار در جریان این بازارها رسید.

 


تقاضای خرید سکه در بازار داخل در ایام سوگواری کنونی قابل توجه نیست. در ۶ ماهه اول سال نیز معمولا بازارسکه شاهد رونق کمرنگی است.

 


بهای واقعی هر قطعه سکه بهار آزادی با احتساب دلار ۱۰۱۵ تومانی و نرخ اونس ۱۱۸۰ دلاری روز گذشته بدون احتساب حق‌الضرب حداقل ۲۸۷ هزار تومان بود. در حالی که حداکثر قیمت سکه در بازار آزاد ۲۸۳ هزار تومان اعلام شد. تثبیت نرخ ارز یکی از دلایل ارزان‌تر بودن قیمت طلا در داخل کشور است.

 


۲۰۱۰، سال طلایی بازار طلا

 


در حالی كه تحلیلگران اقتصادی سال ۲۰۱۰ را سالی طلایی برای بازار طلا پیش‌بینی می‌كنند، قیمت این فلز در روز گذشته بار دیگر از مرز ۱۱۸۰ دلار در هر اونس فراتر رفت.

 


به گزارش خبرگزاری فارس، قیمت جهانی طلا كه طی روزهای گذشته روندی صعودی را طی كرده است در روز جمعه به بالاترین رقم در سال ۲۰۱۰ رسید و از مرز ۱۱۸۰ دلار در اونس فراتر رفت.

 


قیمت جهانی طلا قبل از تعطیلی بازارهای جهانی به ۷/۱۱۸۰ دلار در هر اونس رسید.

 


هر اونس طلا در این روز كه آخرین روز كاری بازارهای جهانی در هفته گذشته بود، با افزایش ۱۱ دلاری نسبت به روز قبل از آن مواجه شد و این در حالی بود كه در دو روز قبل از آن نیز قیمت طلا با افزایش نزدیك به ۱۰ دلاری مواجه شده بود.

 


بر اساس گزارش رویترز، بحران مالی یونان و نگرانی سرمایه‌داران از سرایت این بحران به دیگر كشورهای منطقه یورو، مهم‌ترین علت افزایش قیمت طلا عنوان شده است. طی ماه اردیبهشت/ آوریل قیمت طلا نزدیك به ۶ درصد افزایش داشته است كه این رقم بیشترین افزایش ماهانه از ماه آبان/ نوامبر است. پرتغال و اسپانیا كشورهای احتمالی بعدی هستند كه به سرنوشت یونان دچار خواهند شد.

 


یك كارشناس با اشاره به گسیل سرمایه‌داران به بازار طلا گفت: در شرایطی كه میزان اعتماد به ارز كاهش می‌یابد، طلا به عنوان یك پایگاه قابل اعتماد سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار می‌گیرد.

 


در اثر بحران اقتصادی یونان ارزش یورو به شدت كاهش یافته است. اكنون سرمایه‌گذاران به نشست‌های كشورهای عضو یورو برای كمك به حل بحران مالی یونان چشم دوخته‌اند. چنانچه اعضای منطقه یورو بتوانند سیاست هماهنگ و موثری را برای كمك به این كشور اتخاذ كنند، باید انتظار داشت روند صعودی قیمت طلا متوقف شود.

 


در عین حال بسیاری از تحلیلگران اقتصادی سال ۲۰۱۰ را سالی طلایی برای بازار طلا می‌دانند. به عقیده این افراد تزریق ۵ هزار میلیارد دلار به اقتصادهای بحران‌زده جهان طی دو سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ كه برای مقابله با بحران مالی و اقتصادی انجام گرفت در سال ۲۰۱۰ اثرات منفی خود را نشان خواهد داد و باعث رشد تورم و به ویژه افزایش بیش از پیش قیمت طلا خواهد شد.... / گزارش : روزنامه دنياى اقتصاد