اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صدا و سیما نتیجه نظرسنجی را تغییر داد؟


روزنامه اعتماد روز دوشنبه در گزارشی کوتاه و با انتشار تصویری آورده است: در پشت‌ صحنه برنامه‌های صدا و سیما اتفاقاتی رخ می‌دهد که مخاطبان از آنها اطلاعی ندارند.

تابناک: روزنامه اعتماد روز دوشنبه در گزارشی کوتاه و با انتشار تصویری  آورده است: در پشت‌ صحنه برنامه‌های صدا و سیما اتفاقاتی رخ می‌دهد که مخاطبان از آنها اطلاعی ندارند.

اشاره این روزنامه به برنامه مناظره در روز جمعه اول شهریور است که الیاس حضرتی مدیر مسوول «اعتماد» نیز در آن شرکت کرده بود.

«اعتماد» نوشته است: روز جمعه در شبکه یک سیما مناظره‌ ای بین تعدادی از فعالان سیاسی و رسانه‌ ای از هر دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب برگزار شد اما عکس‌هایی که از این برنامه منتشر شده نشان می دهد نتیجه‌ ای که توسط این برنامه درباره راه پیدا کردن دو نفر از شرکت‌کنندگان به مرحله بعدی اعلام شد، با واقعیت انطباق ندارد.  

این روزنامه با چاپ عکسی از پشت صحنه برنامه مدعی شده: بر اساس عکس‌ها الیاس حضرتی و محمدرضا خباز در نظرسنجی مردمی بالاترین رتبه را داشتند اما ظاهرا صدا و سیما ترجیح داد به جای نظر مخاطبان، نظر خود را ملاک انتخاب قرار دهد و دیگران را انتخاب شده اعلام دارد.

اعتماد یک مورد دیگر را نیز ذکر کرده است: در برنامه هفته قبل چند بار نتایج نظرسنجی پخش شد ولی روز جمعه حتی نتایج نهایی را هم نشان ندادند.


ویدیو مرتبط :
وقتی خطوط قرمز صدا و سیما تغییر می کند ... !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش به شایعه تغییر رئیس صدا و سیما


حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در امور فرهنگی گفت: دوره ریاست رئیس فعلی سازمان صدا و سیما به تدریج دارد تمام می‌شود و لازم نیست کسی برای این کار تلاش بکند.

خبرگزاری مهر: حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در امور فرهنگی  در پاسخ به این پرسش که «برخی معتقدند مطرح کردن بحث‌هایی مانند تغییر مجری مصاحبه با رئیس جمهور و انتقادهای اخیر دولتی‌ها به صدا و سیما، سناریویی است برای تغییر رئیس این سازمان. نظر شما در این باره چیست؟» گفت: دوره ریاست رئیس فعلی سازمان صدا و سیما به تدریج دارد تمام می‌شود و لازم نیست کسی برای این کار تلاش بکند.

این اظهارات آشنا در حالی مطرح می‌شود که در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر احتمال ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در سازمان صدا و سیما مطرح شده است. در همین حال و به گفته سیدمضان شجاعی کیاسری عضو شورای نظارت بر صدا و سیما، دوره ریاست عزت‌الله ضرغامی در این سازمان اردیبهشت 93 به پایان می‌رسد.

حسام‌الدین آشنا در روزهای اخیر هم در یادداشتی در صفحه فیسبوک خود ضمن انتقاد از رویکرد صداو سیما نسبت به بی‌توجهی به نامه اخیر خود به ریاست این سازمان با استناد به قانون اساسنامه صدا و سیما لزوم فراهم شدن شرایطی برای احقاق حق افراد حقیقی و حقوقی که در برنامه‌های صدا و سیما حقی از آنها تضییع شده یا نسبتی به آنها داده شده، مورد تاکید قرار داده بود.

نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر صدا و سیما دو روز پیش هم در سخنانی در مراسم رونمایی از کتاب «پایان تک‌صدایی» با انتقاد از ایجاد وقفه 90 دقیقه‌ای در پخش مصاحبه زنده رئیس جمهور گفته بود: این اقدام توسط شخص رئیس سازمان صد و سیما و با مدیریت مستقیم وی انجام شده است و بعد از آن، رئیس سازمان صدا و سیما موضوع را به شورای نظارت بر این سازمان ارجاع داده تا از ایشان دفاع شود. گویی این شورا، شورای نظارت برصدا و سیما نیست، بلکه شورایی برای دفاع از صدا و سیما مقابل قوای دیگر است!

آشنا همچنین گفته بود: از نگاه رئیس سازمان صدا و سیما، شورای نظارت برای این سازمان جلسه‌ای تشریفاتی است که هر دو هفته یک بار برای گپ زدن و گعده کردن تشکیل می‌شود. انگار این، شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما نیست، شورای نظارت صداوسیما بر رئیس‌ جمهور است!