اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صحبت های خواندنی خداداد از برد مقابل کره


تیم ملی شانزده سال پیش در جام ملت های آسیا 1996 با یک نمایش باورنکردنی 6-2 کره را شکست داد. خداداد عزیزی در آن بازی یکی از ستاره های تیم ملی بود. او در آستانه بازی با کره جنوبی در مورد آن بازی به یادماندنی سال 96 به سوالات پاسخ می دهد.

تماشا: تیم ملی سه شنبه در یک بازی حساس با کره جنوبی دیدار می کند. دیداری که اگر ایران با پیروزی آن را تمام کند، شانس زیادی برای صعود به جام جهانی پیدا می کند. البته مردم ایران خاطره شیرینی از رویارویی مقابل کره دارند چرا که تیم ملی شانزده سال پیش در جام ملت های آسیا 1996 با یک نمایش باورنکردنی 6-2 کره را شکست داد.

خداداد عزیزی در آن بازی یکی از ستاره های تیم ملی بود. او در آستانه بازی با کره جنوبی در مورد آن بازی به یادماندنی سال 96 به سوالات پاسخ می دهد.

صحبت های خواندنی خداداد از برد تاریخی مقابل کره

آن بازی به یادماندنی ترین بازی تیم ملی در دوران مایلی کهن بود، درست است؟

- این یکی از بازی های به یادماندنی ما بود که واقعا نتیجه اش باورکردنی نبود و کره شکست عجیبی خورد.

از آن بازی اتفاق خاصی به یاد دارید؟

- باور کنید خیلی چیزها از ذهنم پاک شده ولی همین که 6-2 پیروز شدیم خودش یک خاطره بزرگ است.

حالا که 16 سال از آن بازی گذشته، یه سوالی را با صداقت جواب بده. آن برد تصادفی بود یا واقعا با قدرت تاکتیکی کره را شکست دادید؟


- ما واقعا خوب بازی کردیم و اصلا تصادفی نبود ولی شاید اختلاف ما با کره 4 گل نبود. ما در آن بازی واقعا تیم پرقدرتی نشان دادیم. من یک گل زدم و یکی، دو پاس گل دادم. ما 2- یک عقب بودیم و در ابتدای نیمه دوم گل مساوی را زدم و بعد از آن 4 گل دیگر به کره زدیم.

در آن بازی علی دایی هر شوتی که زد، گل می شد. البته انگار روی یکی از گل ها هم روی مدافع کره جنوبی خطا کرده بود.

- علی چارچوب شناس خوبی بود و کم موقعیت گل از دست می داد. در آن بازی همه خوب بودند، دایی استثنایی بود، کریم فوق العاده بازی کرد و خط دفاعی هم خوب کار کردند.

بعد از بازی صحبتی با دایی نداشتید؟

- ما آن زمان که 6 گل زدیم هنوز رابطه صمیمی با دایی نداشتم و بازیکنان آن تیم بعدها با یکدیگر جور شدند.

مایلی کهن در بین دو نیمه چه چیزی به شما گفت؟

- باور کنید یادم نمی آید چون 16 سال از آن بازی گذشته است.

گریه سرمربی کره جنوبی یادتان می آید؟


- او از نتیجه ناراحت بود ولی به نظر گریه نکرد و فرم صورتش آنطور بود.

بازی روز سه شنبه را چطور می بینید؟

- بازی سختی است. ما در شرایطی مقابل کره قرار می گیریم که آنها نسبت به ما تیم قوی تری هستند.

فکر می کنید ما این بازی را ببریم؟

- پیش بینی سخت است ولی صادقانه باید بگویم که روی کاغذ کره از ما تیم بهتری است و شانس پیروزی تیم ملی کم است. باید بپذیریم که آنها از ما جلوتر هستند ولی به هر حال ما یک فاکتور مثبت داریم و آن هم بازی مقابل تماشاگران خودمان هست. حضور آنها در ورزشگاه آزادی برای تیم ما یک نقطه قوت محسوب می شود.

اشکان دژاگه و قوچان نژاد شرایط را برای تیم ملی بهتر می کنند؟

- من شناخت زیادی از قوچان نژاد ندارم و از حالا نمی توان حدس زد که او چگونه بازی خواهد کرد. من فکر می کنم فوتبالیست هایی مثل قوچان نژاد در فوتبال ایران کم نیستند و فکر نمی کنم این بازیکن چیزی بیشتر از مهاجمان ایرانی داشته باشد.


ویدیو مرتبط :
‫یادداشت خواندنی آنجلینا جولی پس از جدایی اش از برد پیت‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عقیلی: برد مقابل کره نوبتی نیست!



 

 

عقیلی: برد مقابل کره نوبتی نیست!

 

تیم ملی فرانسه در جام جهانی 98 و همچنین تیم ملی هلند در یکی از دوره‌های جام جهانی پس از آنکه دو بازی اول خود را در مرحله گروهی برده بودند، در دیدار سوم به بازیکنان اصلی خود استراحت دادند.

هادی عقیلی گفت: اینکه بگوییم این بار نوبت ایران است که کره‌جنوبی را شکست دهد، عین خرافات است.

به گزارش خبرنگار ایسنا مدافع تیم ملی فوتبال پس از پیروزی سه بر صفر ایران بر امارات اظهار کرد: خدا را شکر توانستیم سومین پیروزی پیاپی را هم کسب کنیم و با این برد به نوعی از امارات انتقام گرفتیم و نگذاشتیم آن خاطره تلخ در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی تکرار شود.

وی در رابطه با این موضوع که گفته می‌شود اگر نوبتی هم باشد، این بار نوبت ایران است که در مرحله یک چهارم نهایی کره‌جنوبی را شکست دهد، گفت: این عین خرافاتی بودن است. ما بازی خودمان را برابر کره انجام می‌دهیم و امیدواریم که بتوانیم این تیم را شکست دهیم.

عقیلی در مورد تغییرهایی که در بازی با امارات در ترکیب ایران ایجاد شده بود، گفت: به نظر من این یک کار بسیار حرفه‌ای بود که قطبی انجام داد. به یاد دارم که تیم ملی فرانسه در جام جهانی 98 و همچنین تیم ملی هلند در یکی از دوره‌های جام جهانی پس از آنکه دو بازی اول خود را در مرحله گروهی برده بودند، در دیدار سوم به بازیکنان اصلی خود استراحت دادند..