اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شماره‌گذاری خودروهای یورو 2 از سر گرفته شد


احمد‌ نعمت‌بخش اظهارداشت: مسئولان سازمان محیط ‌زیست سعی داشتند با دلایل غیرمنطقی، در شماره‌گذاری خودروهای تولیدی با استاندارد یورو 2 ممنوعیت ایجاد کنند که در نهایت، دولت و کارگروه حمایت از تولید دلایل خودروسازان را منطقی دانستند و مقرر شد خودروهای تولیدی با استانداردهای یورو 2 نیز شماره‌گذاری شوند.

خبرگزاری فارس: احمد‌ نعمت‌بخش اظهارداشت: مسئولان سازمان محیط ‌زیست سعی داشتند با دلایل غیرمنطقی، در شماره‌گذاری خودروهای تولیدی با استاندارد یورو 2 ممنوعیت ایجاد کنند که در نهایت، دولت و کارگروه حمایت از تولید دلایل خودروسازان را منطقی دانستند و مقرر شد خودروهای تولیدی با استانداردهای یورو 2 نیز شماره‌گذاری شوند.

وی ادامه داد: طبق مصوبه دولت در سال‌های 84 و 89، توزیع سوخت یورو 4، شش ماه پیش از تولید خودرو با این استاندارد اجباری است درحالی که سازمان محیط زیست این مصوبه را مدنظر ندارد.

وی افزود: از سویی، در مصوبه پیشنهادی سازمان محیط‌ زیست در 16 اسفند سال 90 در مورد کاهش آلایندگی هشت کلان‌شهر، عنوان شده بود که توزیع سوخت با استاندارد یورو 4 از ابتدای سال 91 و تولید خودرو با این استاندارد از ابتدای سال 92 اجباری شود.

نعمت‌بخش توضیح داد: به این ترتیب در مصوبه پیشنهادی سازمان حفاظت محیط‌ زیست، توزیع سوخت استاندارد باید یک سال قبل از تولید خودرو با استاندارد یورو 4 انجام می‌شد که ظاهراً مسئولان سازمان محیط زیست این موضوع را نیز فراموش کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در عین حال این سوال باقی است که چطور ممکن است توزیع سوخت تنها در هشت کلان‌شهر انجام شود و در این شرایط برخی می‌توانند خودرو با استاندارد یورو 2 را در سایر شهرها شماره گذاری کنند.

دبیر انجمن خودروسازان پیشتر از توقف شماره‌گذاری برخی محصولات شرکت زامیاد و پارس خودرو به دلیل تولید با استاندارد یورو 2 خبر داده بود.


ویدیو مرتبط :
کاهش شماره گذاری خودروهای نو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شماره‌گذاری خودروهای یورو ۲ متوقف شد/ ممنوعیت برای پارس‌خودرو و زامیاد



ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای یورو ۲,علت توقف خودروهای یورو 2,ممنوعیت برای پارس‌خودرو و زامیاد

دبیر انجمن خودروسازان در گفت‌وگو با فارس:

شماره‌گذاری خودروهای یورو ۲ متوقف شد/ ممنوعیت برای پارس‌خودرو و زامیاد

دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر توقف شماره‌گذاری خودروهای با استاندارد یورو ۲ از ابتدای تیرماه، گفت: شماره‌گذاری برخی محصولات زامیاد و پارس‌خودرو که با این استاندارد تولید می‌شدند، از امروز متوقف شد.

احمد نعمت‌بخش در گفت‌‌وگو با  فارس اظهار داشت: برخی محصولات زامیاد و پراید تولیدی توسط شرکت پارس خودرو که با استاندارد یورو 2 تولید می‌شدند، از امروز شماره‌گذاری نمی‌شوند.

وی با اشاره به سه دلیل اصلی عدم عرضه خودرو یورو 4 گفت:‌ عدم عرضه سراسری سوخت، افزایش هزینه تولید و ایجاد وابستگی شدید ارزی، سه عامل عدم عرضه این خودروهاست.

عبدالله بابایی معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو نیز در این باره به فارس گفت: از امروز تولید خودرو با استاندارد یورو 2 نخواهیم داشت و در حال حاضر همه تولیدات ما با استاندارد یورو 4 تولید می‌شوند.

وی با بیان اینکه شماره‌گذاری خودروهای تولیدی با استاندارد یورو 4 در حال انجام است، افزود: خودروهای تولیدی با استاندارد یورو 2 در ایران‌خودرو تعیین تکلیف شده و از این به بعد تولیدی با استاندارد یورو 2 نخواهیم داشت.

به گزارش فارس، طبق مصوبه دولت، شماره‌گذاری خودروهای با استاندارد یورو 2 و همچنین فاقد دو ایربگ از امروز متوقف است، هر چند بحث‌هایی در مورد مهلت‌دهی دوباره به خودروسازان از سوی دولت مطرح شده و در حال پیگیری است.‌/فارس

قیمت انواع خودرو در بازار ایران