اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرایط واگذاری VPN قانونی به کاربران حقیقی


دبیر شورایعالی فضای مجازی با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت با همکاری برخی دستگاههای حاکمیتی مشغول تدوین طرح واگذاری خدمات VPN قانونی به کاربران حقیقی است، شرایط واگذاری و افراد مشمول دریافت این خدمات را تشریح کرد.

خبرگزاری مهر: دبیر شورایعالی فضای مجازی با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت با همکاری برخی دستگاههای حاکمیتی مشغول تدوین طرح واگذاری خدمات VPN قانونی به کاربران حقیقی است، شرایط واگذاری و افراد مشمول دریافت این خدمات را تشریح کرد.

مهدی اخوان بهابادی با تاکید براینکه برای ارائه VPN قانونی به کاربران حقیقی منتظر دریافت طرح عملیاتی شرکت ارتباطات زیرساخت هستیم، اظهار داشت: باید شرکت ارتباطات زیرساخت به ما اعلام کند که به چه نحو امکان ارائه این خدمات وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در پاسخ دهی به کاربران دچار تردید هستیم که آیا شرکت ارتباطات زیرساخت می تواند پاسخ دهی مناسبی برای این خدمات داشته باشد یا خیر افزود: چرا که در زمانی که این سرویس برای افراد حقیقی ارائه شود تعداد متقاضیان قابل توجه خواهد شد.

دبیر شورایعالی فضای مجازی با اشاره به تفیک کاربرانی که مشمول دریافت خدمات VPN قانونی هستند و اینکه معیار و کیفیت خدمات به چه نحو خواهد بود، به مهر گفت: کاربرانی که در حوزه تجارت الکترونیک مشغول به فعالیت هستند و نمی توان مانع فعالیت آنها شد یکی از مشمولان دریافت این سرویس محسوب می شوند؛ همچنین بخشی از جامعه علمی کشور برای دسترسی به منابع علمی نیازمند دریافت خدمات VPN هستند.

وی افزود: در همین حال بخشی از متخصصان که نیازمند نرم افزار و به روزرسانی نرم افزارها و سایتها هستند نیز از جمله مشمولان دریافت VPN خواهند بود و در حوزه خدمات مالی و بانکی، افرادی که از پروتکل های رمز استفاده می‌کنند مشمول واگذاری VPN قانونی هستند.

اخوان تصریح کرد: در همین حال شرکتهایی در خارج و یا داخل کشور وجود دارند که پرسنل آنها برای دسترسی به سیستم های کامپیوتری و سرورهای شرکت برای انجام کار روزانه، متقاضی دریافت این نوع خدمات هستند.

وی با تاکید براینکه افراد متقاضی خدمات قانونی VPN دارای گستردگی زیادی هستند، ادامه داد: شرکت ارتباطات زیرساخت با همکاری برخی دستگاههای حاکمیتی مشغول تدوین این طرح است.


ویدیو مرتبط :
قیمت و شرایط جدید واگذاری سرخابی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشکلات ارائه VPN قانونی به کاربران حقیقی


دبیر شورایعالی فضای مجازی از ارائه فرصت 2 هفته ای به شركت ارتباطات زیرساخت خبر داد تا طرح عملیاتی خود را در خصوص ارائه VPN قانونی به کاربران حقیقی به این شورا ارائه كند و گفت: در صورت تاخیر شركت ارتباطات زیرساخت از اپراتورهای بخش خصوصی برای ارائه VPN استفاده خواهد شد.

خبرگزاری مهر: دبیر شورایعالی فضای مجازی از ارائه فرصت 2 هفته ای به شركت ارتباطات زیرساخت خبر داد تا طرح عملیاتی خود را در خصوص ارائه VPN قانونی به کاربران حقیقی به این شورا ارائه كند و گفت: در صورت تاخیر شركت ارتباطات زیرساخت از اپراتورهای بخش خصوصی برای ارائه VPN استفاده خواهد شد.

مهدی اخوان بهابادی  به تشریح آخرین وضعیت ارائه خدمات VPN قانونی و نیز دلایل تاخیر در ارائه آن پرداخت و اظهار داشت: در راستای ساماندهی ارائه خدمات VPN در كشور از ابتدای سال گذشته مصوب شد كه برای ساماندهی خدمات VPN داخل كشور به صورت متمركز شركت ارتباطات زیرساخت وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به ارائه این خدمات در كشور اقدام كند و به صورت موازی جلوی فعالیت سایر ارائه دهندگان خدمات VPN كه شركت های متفرقه ای بودند گرفته شود.


وی ادامه داد: در فاز ابتدایی قرار شد با توجه به ظرفیتی كه این شركت در اختیار داشت، ثبت نام از اشخاص حقوقی در اولویت قرار گیرد و پرتالی هم به همین منظور ساماندهی و ثبت نام از اشخاص حقوقی شروع شد در حال حاضر هم تعداد قابل توجهی از شركت ها، موسسات و بانكها در حال دریافت این خدمات در كشور هستند.

دبیر شورایعالی فضای مجازی با تاکید براینکه در حال برنامه ریزی برای ارائه خدمات VPN قانونی به اشخاص و کاربران حقیقی هم هستیم، گفت: البته این ارائه خدمت قرار بود زودتر از این برای اشخاص حقیقی محقق شود اما با توجه به ظرفیتی كه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام كرده بود و ورود به ایام انتخابات كه معمولا حجم كاری شركت های دولتی خصوصا حوزه فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات سنگین می شود درخواست داشتند كه ثبت نام از اشخاص حقیقی با تاخیر اقدام شود.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به جلسه ای که مسئولان شرکت ارتباطات زیرساخت در این مرکز داشتند، گفت: در این جلسه مقرر شد ظرف هفته آینده طرح عملیاتی وزارت ارتباطات در زمینه ارائه VPN قانونی برای تصویب به كمیسیون شورایعالی فضای مجازی ارائه شود.

اخوان بهابادی تصریح کرد: اولویت ما طبیعتا استفاده از دستگاه حاكمیتی (شركت ارتباطات زیرساخت در وزارت ارتباطات) برای ارائه این خدمات است اما چنانچه این اقدام در زمان مقتضی صورت نگیرد از اپراتورهای خصوصی برای این كار استفاده خواهیم كرد.