اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شبكه‌ های تلفن‌ همراه تشعشع دارند؟


اگرچه هنوز برخی مدیران دولتی ادعا می‌كنند مضر بودن تشعشعات شبكه‌های تلفن‌های همراه بیشتر جنبه روانی داشته و فاقد پشتوانه علمی است اما مهم‌ترین نتایج تحقیقات علمی نشان می‌دهد اثر سو‌ءمیدان‌های الكترومغناطیسی به ویژه میدان تلفن همراه به صورت فزاینده نقـش تخـریبـی در بدن، ارگانیسم‌ها، بافت‌ها، سلول‌ها و پروتیین‌ها و آنزیم‌ها دارد.

روزنامه اعتماد: اگرچه هنوز برخی مدیران دولتی ادعا می‌كنند مضر بودن تشعشعات شبكه‌های تلفن‌های همراه بیشتر جنبه روانی داشته و فاقد پشتوانه علمی است اما مهم‌ترین نتایج تحقیقات علمی نشان می‌دهد اثر سو‌ءمیدان‌های الكترومغناطیسی به ویژه میدان تلفن همراه به صورت فزاینده نقـش تخـریبـی در بدن، ارگانیسم‌ها، بافت‌ها، سلول‌ها و پروتیین‌ها و آنزیم‌ها دارد. به این ترتیب نمی‌توان به تلفن همراه به عنوان وسیله‌یی بی‌خطر نگاه كرد.

در روند اداری اما در بسیاری از مواقع مسائل اجرایی نسبت به دست یافته‌های علمی سكوت می‌كنند. چنانچه روز گذشته رییس انجمن حفاظت از اشعه گفته است كه سازمان‌های متولی اجازه نمی‌دهند تجهیزاتی وارد كشور شود كه استانداردهای لازم را نداشته باشد و الزامات بهره‌برداری از فناوری تلفن همراه مشخص شده است.

او در ادامه گفته است كه با نصب تجهیزات مناسب تشعشعات تلفن همراه را بررسی می‌كنیم و در صورت لزوم به اپراتورهای تذكر لازم را می‌دهیم. وی با بیان اینكه تلفن همراه مانند دیگر تكنولوژی‌ها مزایا و معایبی دارد، گفت: البته باید برای معایب آن چاره‌یی اندیشید و استانداردهای موردنظر را رعایت كرد كه این استانداردها در كشور ما نیز رعایت می‌شود؛ تدوین استانداردها یكی از موضوعات مهم در این زمینه است.

كاردان گفت كه هیچ خلأ قانونی برای حفاظت از سلامت عمومی در مقابل تشعشع‌های تلفن‌های همراه وجود ندارد و ما در پروانه و مجوزهای قانونی به اپراتورها دغدغه حفاظت از سلامت مردم را لحاظ می‌كنیم.

این وعده‌های مسوولان اجرایی در حالی اعلام می‌شود كه اشعه و فركانس‌های در انتظار دستور‌العمل‌‌ها نمی‌مانند و خواه‌ناخواه تاثیرات منفی خود را بر سلامت جامعه می‌گذارند. برخی كارشناسان به اثرات مخرب اشعه‌ها و فركانس‌های ناشی از پارازیت و استفاده از ماكروویو‌های خانگی نیز اشاره كرده بودند.

پیش‌تر نیز سازمان بهداشت جهانی در گزارشی نشان‌داد كه استفاده از هندزفری بی‌سیم - بلوتوث - آسیب ناشی از تشعشعات مضر موبایل را تا 800 برابر كاهش می‌دهد.

این گزارش خود نشانگر آسیب پذیر بودن افراد از تشعشعات موبایل است. جدا از اینكه نباید به نگرانی‌های مردم از تشعشع شبكه تلفن همراه دامن زد اما این مساله نباید باعث عدم اطلاع‌رسانی در این خصوص شود.


ویدیو مرتبط :
اپلیکیشن تلفن همراه یا وبسایت تلفن همراه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت بیش از 200 تلفن همراه در بازار


در حال حاضر بازار موبایل نسبت به هفته قبل تغییر چندانی نداشته و ثبات قیمت خود را حفظ کرده است.