اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شایعه پناهندگی قهرمان شطرنج ایران


فدراسیون شطرنج از وضعیت کیمیا مرادی بی خبر است. روزهای گذشته شایعه شد که مرادی، قهرمان شطرنج ایران در سفر توریستی که به نروژ داشته، درخواست پناهندگی داده و در این کشور مانده است.

تماشا: فدراسیون شطرنج از وضعیت کیمیا مرادی بی خبر است. روزهای گذشته شایعه شد که مرادی، قهرمان شطرنج ایران در سفر توریستی که به نروژ داشته، درخواست پناهندگی داده و در این کشور مانده است.

گفته شده بود مرادی 16 ساله قرار بوده تابستان سال گذشته در مسابقات قهرمانی رده بیست سال جهان شرکت کند اما به دلیل اتفاقاتی که در ایران برای او افتاد، شانس حضور در این مسابقات را از دست داده بود.

شایعه پناهندگی قهرمان شطرنج ایران

کریمی، دبیر فدراسیون شطرنج، در گفت و گو از این خبر اظهار بی اطلاعی می کند: «من تا همین الان که شما این موضوع را بگویید چیزی در این مورد نشنیده بودم. مرادی از ورزشکاران خوب ماست. او 16 سال بیشتر ندارد. فکر نمی کنم که این کار را کرده باشد اما به هر حال فدراسیون از این موضوع بی اطلاع است.»

کریمی تاکید می کندکه فدراسیون شطرنج در ماه های اخیر اعزامی به نروژ نداشته است: «در تقویم فدراسیون سفری به نروژ نداریم. اگر هم مرادی به این کشور رفته ربطی به فدراسیون نداشته است.»

کیمیا مرادی از سال 1381 در حالی که پنج و نیم ساله بود، در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرده است. سال 91 قهرمان ایران شد.


ویدیو مرتبط :
واکنش حاجی پور به شایعه پناهندگی در آمریکا!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوجوان 13 ساله قهرمان شطرنج ایران شد


نوجوان ۱۳ ساله شطرنج کشور به مقام نخست رقابت‌های قهرمانی مردان ایران در سال ۹۴ دست یافت.

خبرگزاری تسنیم: نوجوان ۱۳ ساله شطرنج کشور به مقام نخست رقابت‌های قهرمانی مردان ایران در سال ۹۴ دست یافت.

به گزارش سایت فدراسیون شطرنج، رقابت‌های شطرنج قهرمانی مردان کشور با قهرمانی علیرضا فیروزجا، شطرنجباز 13 ساله مازندرانی به پایان رسید.

در دور یازدهم و پایانی این مسابقات که از ساعت 9 صبح امروز (پنجشنبه) آغاز شده بود، فیروزجا پیروزی مقابل مازیار باقری برای نخستین بار به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد. پس از فیروزجای 8 امتیازی، آرین غلامی با 7 امتیاز در رده دوم قرار گرفت و پرهام مقصودلو با همین امتیاز سوم شد.

در دیگر دیدارهای دور یازدهم پرهام مقصودلو و سید خلیل موسوی به نتیجه تساوی رضایت دادند، دیدار احسان قائم‌مقامی با نیما جوانبخت، پوریا درینی با سید جعفر خمیسی و شاهین لرپری زنگنه با امید نوروزی با تساوی به پایان رسید. ضمن اینکه آرین غلامی مسعود مصدق‌پور را شکست داد.