اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شایعه ارز 3000 تومانی از کجا آمد؟





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بهمنی تکذیب کرد 

شایعه ارز 3000 تومانی از کجا آمد؟

شایعه ارز 3000 تومانی چگونه دهان به دهان در بازار بزرگ تهران پیچید؟

به گزارش خبرنگار مهر، این روزها که پایتخت تعطیلات پنج روزه - به مناسبت برگزاری اجلاس سران عدم تعهد- را گذرانده، یک شایعه دهان به دهان پیچیده؛ ارز 3 هزار تومانی در راه است؟

فارغ از درست یا غلط بودن این شایعه که محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی آن را تکذیب کرد، می‌توان دلایل احتمالی رواج این شایعه را بررسی کرد.

از بازار تهران خبر می‌رسد که برخی فروشندگان به خریداران عمده کالاها شایعه ارز 3 هزار تومانی در آینده‌ای نزدیک را مطرح می‌کنند؛ اما دلیل این کار چیست؟

نخست با توجه به اینکه اکثر خریداران بازار بزرگ تهران، فروشندگان صنف‌های مختلف از سرتاسرکشور هستند، همین شایعه منجر به این می‌شود که دهان به دهان و مغازه به مغازه در شهرهای مختلف بپیچید و این شایعه در نهایت تورم انتظاری را به ارمغان می‌آورد.

دوم هجوم خریداران عمده به بازار بزرگ تهران برای خریداری کالاها با این توهم که موج جدید افزایش قیمتها با گرانی ارز در راه است، فروش کلان برخی بازاریانی که سناریوی شایعه گرانی ارز را نوشتند، در پی خواهد داشت، درحالی که اصلا شاید در بازار ارز فعلا خبری از تغییر قیمتها نباشد.

از مراجع نظارتی و دستگاه‌های ذی‌ربط درخواست می‌شود که با تشدید نظارتها، با شایعه پراکنی ارز 3000 تومانی در بازار بزرگ تهران برخورد قانونی کنند تا تورم جدیدی از این ناحیه به اقتصاد کشور تحمیل نشود./مهر

 قیمت ارز در بازار ایران و بانک مرکزی

 


ویدیو مرتبط :
علت فساد 3000 میلیارد تومانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون ارزی بانک مرکزی: لابد دلار 3000 تومانی واقعی است/ ارز دانشجویی هیچ مشکلی ندارد



ارز دانشجویی,مشکلات گشایش ال.سی

معاون ارزی بانک مرکزی:
لابد دلار 3000 تومانی واقعی است/ ارز دانشجویی هیچ مشکلی ندارد

معاون ارزی بانک مرکزی با اعلام اینکه بازنگری بخشنامه ارزی در مراحل نهایی شدن است از برطرف شدن مشکلات گشایش ال.سی 30 درصدی خبر داد.

به گزارش ایسنا ، غلامعلی کامیاب در حاشیه اولین همایش بین‌المللی صندوق توسعه ملی به دستورالعمل گشایش ال.سی 30 درصدی اشاره کرد و گفت: هماهنگی داخلی بین بانک مرکزی و بانک‌ها دراین زمینه باید صورت گیرد که در حال برطرف کردن این مشکلات هستیم.

به گفته او در این زمینه چند اشکال کوچک وجود داشت که در حال برطف شدن است.

وی تصریح کرد:‌ بانک مرکزی در بخشنامه‌های خود جریمه‌ای در نظر نمی‌گیرد بنابراین هر زمانی که مشکلات حل شد در زمینه گشایش اقدام خواهیم کرد.

معاون ارزی بانک مرکزی همچنین از بازنگری بخشنامه ارزی خبر داد و گفت: این بخشنامه در مراحل نهایی است.

او در پاسخ به این سوال که در حال حاضر قیمت نرخ ارز واقعی است یا خیر؟ اظهار کرد:‌ نرخ ارز را بازار تعیین کرده و در بازار نیز این قیمت 3000 تومان است بنابراین وقتی بازار به رقم 3000 تومان رسیده لابد این قیمت واقعی است.

وی همچنین در مورد ارز دانشجویی توضیح داد: هیچ مشکلی برای ارز دانشجویی به ما گزارش نشده است./ایسنا