اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شاخص بورس تهران سبز پوش شد


شاخص بورس اوراق بهادار در پایان معاملات امروز ( آخرین روز کاری هفته) سبزپوش شد و با 3 واحد افزایش به 73 هزار و 906 واحد رسید.

خبرگزاری مهر: امروز بیش از 456 میلیون سهم به ارزش حدود 1367 میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شده است.

در حالی شاخص 30 شرکت بزرگ 5 واحد، شاخص آزاد شناور 52 واحد، شاخص بازار دوم 169 واحد افت کرد ;i شاخص بازار اول 30 واحد و شاخص صنعت 5 واحد با رشد مواجه شد.

ارزش بازاری بورس هم حدود 337 هزار میلیارد تومان است.


ویدیو مرتبط :
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هفته سبز پوش بورس تهران


بورس اوراق بهادار تهران پس از ماه‌ها نزول و افت شاخص، در هفته گذشته سبز پوش شد و برای اولین بار در سال جاری یک هفته کاملا مثبت را سپری کرد.

خبرگزاری ایسنا: بورس اوراق بهادار تهران پس از ماه‌ها نزول و افت شاخص، در هفته گذشته سبز پوش شد و برای اولین بار در سال جاری یک هفته کاملا مثبت را سپری کرد.

بورس تهران در معاملات هفته گذشته خود و به مدد تغییر در فضای مذاکرات هسته‌ای بعد از مدتها روی دیگری از خود نشان داد و در مدار صعودی قرار گرفت.به طوری که ارائه پیشنهادات جدید به ایران و تغییر فضای مذاکرات در کنار نزدیک شدن به زمان گزارش 6 ماهه شرکتها و انتشار برخی خبرهای خوب در صنایع مختلف موجب شد تا بورس تهران از رخوت خارج شده و حرکت رو به رشد خود را آغاز کند.

گرچه هنوز تا جبران زیان سهامداران از ابتدای سال تاکنون راه زیادی باقی است و قیمت سهام شرکتها باید رشد زیادی را تجربه کند تا سهامداران از زیان خارج شوند، اما به گفته ی کارشناسان همین آغاز روند مثبت بورس می‌تواند پایانی برای رکود حاکم در این بازار باشد و نشان دهد که قیمت‌ها از این کمتر نخواهد شد.بر این اساس در بازار هفته گذشته روند خرید و فروش‌ها به تعادل رسید و صف‌های خرید دوباره در بورس تشکیل شد به طوری که صنعت خودرو و دارو از صنایع پر استقبال هفته گذتشه بودند.

به این ترتیب در 5 روز معاملاتی هفته گذشته دماسنج بازار سرمایه رشد 0.48 درصدی را تجربه کرد و از محدوده 71 هزار و 443 واحد به 71 هزار و 788 واحد رسید؛با این اتفاق میانگین زیان سهامداران نیز تا سطح 9 درصد کاهش پیدا کرد.

این در حالی است که در هفته گذشته حجم و ارزش معاملات به نسبت هفته ماقبل افت کرد و در مجموع هزار و 819 میلیون سهم به ارزش 4 هزار و 759 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که این میزان سهم معامله شده نسبت به هفته گذشته به ترتیب 11 و 24 درصد افت نشان می دهد.

علاوه بر این در هفته گذشته دفعات معاملات نیز با افت 3 درصدی مواجه شد و به 175 هزار و 555 دفعه رسید؛تعداد خریداران هم نسبت به هفته قبل 3 درصد افت کرد و به 49 هزار و 554 واحد رسید.

کارشناسان پیش‌بینی می کنند که اگر روند مذاکرات هسته‌ای مثبت بوده و گزارش 6 ماهه شرکتها از وضعیت مطلوبی برخوردار باشد، بورس تهران روزهای خوبی را در نیمه دوم سال تجربه خواهد کرد.