اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیگاری‌ ها بیشتر خودکشی می‌کنند!


سیگاری‌ها در مقایسه با افراد دیگر بیشتر مستعد خودکشی هستند و مواد شیمیایی درون سیگار ممکن است مقصر اصلی باشد.

خبرگزاری ایسنا: سیگاری‌ها در مقایسه با افراد دیگر بیشتر مستعد خودکشی هستند و مواد شیمیایی درون سیگار ممکن است مقصر اصلی باشد.

پژوهشهای پیشین نشان داده بود که سیگاریها بیشتر مستعد خودکشی هستند اما تصور می‌شد این نتایج به دلیل تمایل افراد مبتلا به اختلالات روانی به استعمال دخانیات باشد.

بررسی‌های جدید محققان دانشگاه واشنگتن نشان داد، نیکوتین موجود در دخانیات می‌تواند منجر به اختلالات روانی شده یا آنها را تشدید کند.

یک پژوهش به مقایسه ایالتهایی در آمریکا که مالیات دخانیات در آنها افزایش یافته و کشیدن سیگار در مکانهای عمومی ممنوع شده بود، با سایر ایالات پرداخته و دریافت که نرخ خودکشی در ایالتهای ضد دخانیات پایین‌تر است.

مناطقی که بین سالهای 1990 تا 2004 مالیات دخانیات را افزایش داده و استعمال آن را در اماکن عمومی ممنوع اعلام کرده بودند، با کاهش 15 درصدی میزان خودکشی نسبت به میانگین ملی روبرو شدند.

از آن زمان ایالاتی مانند نیویورک، ایلینویز و کالیفرنیا سیگار کشیدن در اماکن عمومی را ممنوع کردند.

نتایج این پژوهش پس از بررسی سیاستهای مختلف استعمال دخانیات در ایالتهای مختلف مانند افزایش مالیات دخانیات و محدود کردن زمان و مکان سیگار کشیدن حاصل شد.

محققان با استفاده از روشهای آماری به مقایسه نرخ خودکشی در ایالتهایی با سیاستهای سختگیرانه‌تر استفاده از تنباکو با ایالات دیگر پرداخته و نتیجه گرفتند که باید سیاستهای بیشتری برای محدود کردن استعمال دخانیات به دلیل سلامت روانی و فیزیکی اعمال شود.

نتایج این پژوهش در مجله Nicotine & Tobacco Research منتشر شده است.


ویدیو مرتبط :
Insurance and Smoking - بیمه برای سیگاری/غیر سیگاری (Part 3 of 3)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال خفگی در نوزادان والدین سیگاری



 

 

احتمال خفگی در نوزادان والدین سیگاری

 


احتمال خفگی در نوزادانی كه والدین سیگاری دارند، بیشتر بوده و بیش از دیگر نوزادان دچار مرگ در گهواره می‌شوند.
سرطان ریه از خطرناك‌ترین سرطان‌های دنیاست و 90 درصد مبتلایان به این بیماری سیگاری هستند.

دود سیگار عوارض جبران ناپذیری بر جسم فرد سیگاری بر جای می‌گذارد و موجب پیری و مرگ زودرس او می‌شود.

همچنین خطرات ناشی از دود سیگار علاوه بر افراد سیگاری، دیگر اعضای خانواده و اطرافیان فرد سیگاری را نیز تهدید می‌كند و مهمترین افراد در معرض خطر، كودكان هستند.

كودكانی كه والدین سیگاری دارند سه برابر بیش از دیگر كودكان به بیماری‌های تنفسی مانند آسم و تنگی تنفس مبتلا می‌شوند.

منبع:isna.ir