اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سید محمد خاتمی: تعهد محضری می‌دهم که کاندیدا نمی‌شوم



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سید محمد خاتمی: تعهد محضری می‌دهم که کاندیدا نمی‌شوم

 رئیس دولت اصلاحات در پاسخ به برخی شایعه‌ها درباره احتمال کاندیداتوری‌اش تاکید کرده که حاضرم تعهد محضری به آقایان بدهم که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شوم.

حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی، نخستین بار این جمله را در دیدار با برخی جوانان در آستانه دوم خرداد امسال بیان کرد، اما در هفته‌های اخیر برخی از رسانه‌ها تلاش‌هایی را برای مطرح کردن نام خاتمی به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آغاز کرده‌اند.

خاتمی بار دیگر در واکنش به این تلاش‌ها و برخی اظهارنظرها در روزهای اخیر در برخی دیدارها تاکید کرده است که دغدغه او آزادی زندانیان سیاسی، باز شدن فضای کشور و گذر از فضای امنیتی و آزادی فعالیت احزاب و تشکل‌های غیردولتی است و هیچ دغدغه‌ای برای حضور در قدرت و به ویژه به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری ندارد.

به گزارش سفیر، در حالی خاتمی به صراحت سخن از عدم کاندیداتوری‌اش می‌گوید که در دو هفته اخیر برخی تلاش‌ها از منشاء نامشخص در فضای مجازی برای دعوت از او برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده است./سفیر


ویدیو مرتبط :
کدام خاتمی ؟ سخنان متفاوت سید محمد خاتمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با این جمله یعنی سید محمد خاتمی کاندیدا می شود!



خاتمی کاندیدا می شود,کاندیداتوری خاتمی

با این جمله یعنی سید محمد خاتمی کاندیدا می شود!

در روزهایی که کمتر خبری از سران اصلاح طلب در کشور منتشر می شود، سید محمد خاتمی، هراز گاهی با سخنرانی ها و یا حضور خود در محافلی خبر ساز می شود.

وی امسال نیز به سیاق سالیان گذشته در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) میزبان جمعی از مردم بود.

خاتمی در این جمع سخنانی را بر زبان جاری ساخت که احتمال حضور شخص وی در قامت کاندیدای انتخابات و یا حضور فعال وی به عنوان حامی کاندیدای اصلاح طلبان را قوت بخشید.

وی که در مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) در نقد نگاه صوفیانه به اسلام سخن می گفت، اظهار داشت که در نگاه صوفیانه برای رسیدن به هدف غایی باید دنیا را ترک کرد.

خاتمی در نقد این نگاه گفت: اگر شما دنیا را رها کنند دنیاخواران و دنیاداران، شما را و زندگی و دنیا را رها نمی‌کنند بلکه دنیا را بر شما سخت می کنند و جای شما را می‌گیرند. وی سپس ادامه داد:

«خالی کردن صحنه زندگی به قصد رسیدن به هدف غایی، سبب می‌شود که ظالمان، زورگویان و دنیاخواران عرصه را پر کنند».

به نظر می رسد این عبارات در واقع فقط یک سخنرانی ساده نیست، بینش فلسفی یا فلسفه سیاسی سید محمد خاتمی است که می توان آن را در عرصه سیاسی هم تسری داد. بدین معنا که در عرصه سیاسی هم اگر انسان حتی به خاطر هدف والایی گوشه نشینی و کناره گیری اختیار کند،مخالفان و رقبا عرصه را پر خواهند کرد.

این یک رویکرد است و در گاه انتخابات یا به معنای حضور در قامت کاندیدا است و یا حضور در قامت مشارکت کننده فعال.

اما به هر حال کاندیداتوری خاتمی، آغاز یک ماراتن برای وی و اصلاح طلبان و البته عوض شدن قاعده بازی برای اصولگرایان است. اصولگرایانی که به اندازه عمر سیاسی، جناح اصولگرا، کاندیدا برای انتخابات معرفی کرده اند./تابناک