اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سونی 18.5 میلیون پلی‌ استیشن 4 فروخت


شرکت سونی اعلام کرد که از زمان شروع عرضه کنسول بازی پلی‌استیشن 4 در سال گذشته 18.5 میلیون دستگاه از این محصول را به فروش رسانده است.

خبرگزاری ایسنا: شرکت سونی اعلام کرد که از زمان شروع عرضه کنسول بازی پلی‌استیشن 4 در سال گذشته 18.5 میلیون دستگاه از این محصول را به فروش رسانده است.

این درحالی است که سونی تا پایان اکتبر 2014 تنها 13.5 میلیون دستگاه کنسول پلی استیشن 4 به فروش رسانده بود و نشان می‌دهد که در دوران تعطیلات کریسمس فصل پرفروغی از فروش این محصول را پشت سر گذاشته است.

به علاوه سونی اعلام کرد که 10.5 میلیون کاربر در سرویس پلی استیشن پلاس عضویت دارند که به کاربران ماهانه بازی‌های دیجیتال رایگان و امکان بازی آنلاین را ارائه می دهد.

تعداد کاربران پلی استیشن پلاس در پایان اکتبر 2014 میلادی 7.9 میلیون نفر بود.

این آمار در شرایطی است که شبکه پلی استیشن سونی در روزهای بیست و چهارم تا بیست و نهم دسامبر هدف حمله هکرها قرار گرفته و از دسترس خارج شده بود.

برای شرکت سونی که به دلیل فروش راکد تلویزیونها و گوشیهای هوشمند خود طی شش سال گذشته پنجمین سال ضرردهی را تجربه می‌کند، عملکرد پلی استیشن 4 یک نقطه امید بوده است.

این درحالی است که شرکت‌های مایکروسافت و نینتندو که به ترتیب کنسول‌های ایکس باکس وان و کنسول وی را عرضه می کنند هنوز آمار فروش تعطیلات کریسمس خود را اعلام نکرده‌اند.


ویدیو مرتبط :
آنباکیسنگ سونی پلی استیشن4 نسخه 20مین سالگرد پلی استیشن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کالبدشکافی کنسول پلی استیشن 4 سونی!


جمعه‌ای که گذشت و البته خیلی ها نیز منتظر آان بودند، کنسول جدید شرکت سونی پس از مدت ها انتظار در دسترس همگان قرار گرفت و نمی توان منکر شد که به هر حال پلی استیشن ۴ شرکت سونی یکی از مورد توجه ترین دستگاه‌های در حال حاضر دنیای فناوری و البته سرگرمی است و البته از همین رو مورد توجه تیم ifixit نیز قرار گرفته است.

فارنت: جمعه‌ای که گذشت و البته خیلی ها نیز منتظر آان بودند، کنسول جدید شرکت سونی پس از مدت ها انتظار در دسترس همگان قرار گرفت و نمی توان منکر شد  که به هر حال پلی استیشن ۴ شرکت سونی یکی از مورد توجه ترین دستگاه‌های در حال حاضر دنیای فناوری و البته سرگرمی است و البته از همین رو مورد توجه تیم ifixit نیز قرار گرفته است.


تیم مذکور پس از قطعه قطعه کردن این کنسول رویایی اعلام کردند که آخرین کنسول شرکت سونی برای تعمیر در منزل نمره خوب ۸ از ۱۰  گرفته و در واقع برای تعمیر آن کار سختی در پیش رو ندارید. قطعات داخل کنسول جدا از هم و بدون چسب خاصی هستند و می توان با کمی تلاش یک قطعه معیوب را در منزل نیز تعویض نمود اگر چه این کار گارانتی دستگاه شما را در صورت وجود باطل خواهد کرد.


البته این بدان معنی نیست که این کار بدون سختی و مشکل باشد. از نگاه تیم ifixit جاسازی دوباره قطعات در داخل بدنه کنسول دردسرساز است که به دلیل فشرده بودن قطعات در کنار هم است. تمیز کردن فن دستگاه به دلیل محل قرارگیری آن کمی دشوار است و نیاز به باز کردن کامل برخی قطعات دارد. نکته آخر اینکه تیز بودن کناره‌های برخی قطعات ممکن است در هنگام تعمیر موجب بریده شدن دست شما شود.



در ضمن این تیم اعلام کرده است که این کنسول علاوه بر ۸ گیگابایت رم ddr3  در حدود ۲ گیگابایت رم اضافه نیز دارد که به احتمال فراوان برای دانلود بازی از شبکه psn  و سایر موارد در نظر گرفته شده است و در ضمن منبع تغذیه کنسول از نوع ac 100-240 است که نسخه جهانی بوده و در همه جای دنیا قابلیت بکارگیری را دارد.