اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سعید محمد پور به عنوان پنجم المپیک رسید


سومین وزنه بردار ایران در سی امین دوره بازیهای المپیک که در حرکت یکضرب با 183 کیلوگرم عنوان چهارم را به خود اختصاص داده بود، در حرکت دو ضرب با بالا بردن وزنه کیلوگرمی 219 به عنوان پنجم این دوره از مسابقات دست پیدا کرد.

خبرگزاری مهر: سومین وزنه بردار ایران در سی امین دوره بازیهای المپیک که در حرکت یکضرب با 183 کیلوگرم عنوان چهارم را به خود اختصاص داده بود، در حرکت دو ضرب با بالا بردن وزنه کیلوگرمی 219 به عنوان پنجم این دوره از مسابقات دست پیدا کرد.

 در رقابتهای این دسته سعید محمدپور در حرکت اول دو ضرب خود وزنه 219 کیلوگرمی را مهار کرد و در حرکت دوم وزنه 224 کیلوگرمی را اوت کرد.



او در حرکت سوم خود وزنه 226 کیلوگرم را انتخاب کرد اما نتوانست این وزنه را مهار کند تا در مجموع با 402 به کار خود پایان دهد و عنوان پنجم را کسب کند.


در این رقابتها "ایلیا ایلین" از قزاقستان موفق شد در حرکت دو ضربه رکورد جهان و المپیک را بشکند و 228 کیلوگرم را در حرکت دو ضرب بالای سر ببرد.

او در حرکت سوم 233 کیلوگرم را بالای سر برد و با 418 کیلوگرم قهرمان شد و مدال طلا را برگردن آویخت. وزنه بردارانی از روسیه و مولداوی نیز دوم و سوم شدند.   


ویدیو مرتبط :
‫5- قسمت پنجم آموزش خط معلی - تهیه و تولید: سعید طوفانی - مدرس: محمد سعید نقاشیان‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسماعیل پور به یک هشتم نهایی المپیک رسید



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اسماعیل پور به یک هشتم نهایی المپیک رسید

آزادکار وزن 60 کیلوگرم ایران رقابت‌های المپیک لندن را با پیروزی مقابل حریف مکزیکی آغاز کرد.

مسعود اسماعیل‌پور که در میان 19 کشتی‌گیر حاضر در وزن 60 کیلوگرم یکی از شش ورزشکاری بود که با قرعه‌ی استراحت روبرو نشده بود، برای راه‌یابی به مرحله‌ی یک هشتم نهایی مقابل گیلرمو سروانتس تورس از مکزیک به روی تشک رفت و در دو تایم (6-0، 2-1) به برتری رسید.

در تایم اول اسماعیل‌پور جنب و جوش بیشتری نشان داد اما نتوانست به پاهای حریفش برسدو سی ثانیه پایانی آزادکار ایران بالاخره اقدام به زیرگیری کرد و تعادل حریفش را بیرون از تشک انداخت. در ادامه یک بار دیگر حریفش را خاک کرد و با دو فتیله پیچ به امتیاز 6 رسید تا وقت اول به پایان برسد.

در وقت دوم اسماعیل‌پور باز هم زیرگیری کرد و پس از خاک کردن با اجرای بارانداز حریف را روی کف دست چرخاند و یک امتیاز دیگر نیز گرفت. در ادامه تورس هم بالاخره توانست به پاهای او برسد و یک امتیاز بگیرد.

اسماعیل‌پور در دور بعد باید به مصاف زوماگزیف از قزاقستان برود./ورزش3