اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سد «لار» و «لتیان» خشک شدند


مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از خشک شدن سد لار و لتیان در منطقه شرق تهران در پی افزایش میزان مصرف خبر داد و اعلام کرد: با وضعیت پیش آمده احتمال قطعی آب مناطق شرق تهران قوت گرفت.

خبرگزاری میزان: مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از خشک شدن سد لار و لتیان در منطقه شرق تهران در پی افزایش میزان مصرف خبر داد و اعلام کرد: با وضعیت پیش آمده احتمال قطعی آب مناطق شرق تهران قوت گرفت.
 
حمید رضا جانباز از قطع آب ٣٠۵٧ مشترک پرمصرف خبر داد و اعلام کرد: با پایان یافتن مهلت یک‌ماهه این شرکت برای اصلاح رفتار مصرف این مشترکان آب به مدت ٧ ساعت در روز برای آن دسته از مشترکانی است که بیش از ۵٠ متر مکعب آب در یک دوره مصرف می‌کنند قطع خواهد شد.
 
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه با بیان این که متوسط مصرف آب در کشور باید 22 مترمکعب در ماه باشد اعلام کرد: در حال حاضر مشترکان پر مصرف ماهیانه 53 متر مکعب آب مصرف می کنند.
 
وی، در ادامه با اشاره به پایان سال آبی کشور در شهریور ماه ادامه داد: طی سال جاری سازمان هواشناسی پیش بینی کرد که در تابستان سال با افزایش متوسط میانگین دما بین 1.5 تا 2 درصد میزان تبخیر آب هم به همین میزان افزایش می یابد که این پیش بینی محقق شد به طوری که در شرایط فعلی 12 کلان شهر کشور با بحران کمبود آب مواجه هستند. بحران کمبود آب در شرایطی ایجاد می شود که میزان تولید و مصرف در کشور برابر شود.
 
جانباز ادامه داد: همزمان با بحران کمبود منابع آبی وزارت نیرو از مشترکان پر مصرف درخواست صرفه جویی در میزان مصرف آب را داد. اما متاسفانه در تهران برخی از مشترکان پر مصرف به هشدارهای داده شده توجهی نکردند.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با تاکید بر لزوم کاهش میزان مصرف آب در مناطق شرق تهران ادامه داد: با خشک شدن سد لار و لتیان در صورتی که مشترکان به استفاده بیش از حد ادامه دهند آب این منطقه به طور کامل قطع خواهد شد. که در آن صورت وزارت نیرو مجبور است آب مورد نیاز منطقه شرق تهران را از سامانه غرب و سد ماملو به شرق تهران منتقل کند.


ویدیو مرتبط :
سد لار خشک شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سد لار خشک شد



اخبار ,اخبار اجتماعی ,خشک شدن سد لار

 

اخبار اجتماعی - سد لار خشک شد

حجم آب موجود در پشت سدهای تهران با افت 211 میلیون مترمکعبی نسبت به سال گذشته به 277 میلیون مترمکعب رسید همچنین 65 درصد مخزن سد لتیان، 50 درصد مخزن سد کرج و 99 درصد سد لار خالی از آب شده است.

از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حجم آب ورودی به مخازن سدهای تهران به 277 میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته، 48 میلیون مترمکعب کمتر است.

به گزارش مهر، حجم آب موجود در مخازن سدهای تهران 34 درصد در مقایسه با زمان مشابه پارسال کاهش یافته است. به صورت کلی، حجم آب ورودی به مخازن سدهای تهران، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 15 درصد در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته است.

حجم آب موجود در مخازن سدهای تهران هم اکنون حدود 402 میلیون مترمکعب ثبت شده در حالی که این میزان در زمان مشابه سال گذشته، 613 میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

براساس این گزارش، حجم آب ورودی به مخزن سدهای طالقان، ماملو، کرج و لتیان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته به ترتیب 19، 21، 25 و 30 درصد کاهش یافته است.

حجم آب ورودی به مخزن سد لار از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته 35 درصد افزایش یافته است. همچنین حجم آب موجود در مخزن سدهای لار، طالقان، ماملو، کرج و لتیان هم اکنون به ترتیب 14، 155، 116، 91 و 27 میلیون مترمکعب است.

در زمان فعلی، حجم آب موجود در مخازن سدهای لار، طالقان، ماملو، کرج و لتیان به ترتیب یک، 37، 46، 50 و 35 درصد ظرفیت مخزن آنها است. براساس این گزارش، حجم فعلی آب موجود در مخزن سدهای لار، طالقان، ماملو، کرج و لتیان در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته به ترتیب 65،41، 24، 20 و 42 درصد کاهش یافته است. 

اخبار اجتماعی - مهر