اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساخت سلاح با فناوری چاپ 3 بعدی در اینترنت


یک شرکت آمریکایی پروژه‌ای برای به اشتراک گذاشتن الگو و نحوه ساخت انواع مختلف سلاح گرم چاپی با فناوری پرینت سه بعدی را در دستور کار قرار داد.

خبرگزاری ایسنا: یک شرکت آمریکایی پروژه‌ای برای به اشتراک گذاشتن الگو و نحوه ساخت انواع مختلف سلاح گرم چاپی با فناوری پرینت سه بعدی را در دستور کار قرار داد.

 در «دایره‌المعارف اینترنتی سلاح» تمامی کاربران اینترنت به راحتی می توانند به طرح و الگوی ساخت انواع مختلف سلاح گرم دسترسی پیدا کنند.



الگوی ساخت انواع مختلف سلاح گرم قابل چاپ

این طرح توسط شرکت آمریکایی Defense Distributed ارائه شده و مسؤولان امیدوارند که نمونه اولیه سلاح‌های قابل چاپ را تا پایان سال جاری میلادی در اینترنت به اشتراک بگذارند.

در این طرح نقشه کلی از انواع مختلف سلاح های گرم به صورت رایگان در اینترنت در اختیار کاربران قرار داده می شود که امکان ساخت انواع مختلف سلاح گرم با استفاده از این الگو و فناوری پرینت سه بعدی وجود دارد.



نمونه اولیه سلاح چاپی با فناوری پرینت سه بعدی

سلاح‌هایی که در این برنامه ارائه می شوند شامل اسلحه هایی فاقد بخش های متحرک و اسلحه هایی دارای بخش های متحرک است. در فاز سوم این طرح نیز دسترسی به الگوی چاپ تفنگ دستی AR-15 در نظر گرفته شده است.

تاکنون دو نمونه سلاح گرم از جنس پلاستیک با فناوری پرینت سه بعدی تولید شده است، اما محققان این شرکت قصد دارند آزمایشات بیشتری برای اطمینان از امنیت سلاح هایی که با چاپگرهای سه بعدی ارزان و با کیفیت پایین تولید می شوند، انجام دهند.

با توجه به جنس پلاستیکی اسلحه، ذوب و از هم پاشیده شدن سلاح اصلی ترین نگرانی محققان است.

مسؤولان این شرکت علت ارائه الگوی ساخت سلاح گرم در اینترنت به صورت رایگان را دفاع از آزادی دسترسی به اطلاعات عنوان می کنند.


ویدیو مرتبط :
ساخت کفش ورزشی با فناوری چاپ سه بعدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت دارو با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی



 اخبار علمی ,خبرهای  علمی, داروسازی

  یك شركت داروسازی با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی، دارویی تولید كرد كه برای درمان بیماری صرع كاربرد دارد.

به گزارش  ایرنا از ساینس،یكی از مزایای بسیار مهم استفاده از چاپ سه بعدی در تولید دارو، انحلال سریع آن است. در این روش تولید، داروها از طریق قرارگرفتن مواد اولیه به صورت لایه به لایه روی یكدیگر، تولید می شوند.


در مورد داروی Spritma، استفاده از این شیوه، بلعیدن دارو را برای افراد مبتلا به دیسفاژی، تسهیل می كند.


دیسفاژی كه می تواند یكی از عوارض صرع باشد، عارضه ای است كه موجب دشواری بلعیدن غذا می شود. در حالی كه داروهای سه بعدی عملا و براحتی در دهان بیمار ذوب و به سادگی بلعیده می شوند.


داروی یاد شده تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریكا را دریافت كرده و در این كشور عرضه شده است.


بی تردید، فناوری چاپ سه بعدی این قابلیت را دارد كه دنیا را متحول كند. این فناوری در زمینه های مختلف از طراحی گرفته تا تولید و در حوزه های مختلف علوم از داروسازی گرفته تا صنایع الكترونیكی، آثار چشمگیری در فرآیندهای ساخت بر جای گذاشته و امكان تولید محصولاتی را فراهم كرده است كه پیش از این با بهای بسیار زیاد تولید می شد و در دسترس همگان نبود.
گزارش كامل این تحقیقات در نشریه Science News منتشر شده است.


**صرع
بمجموعه‌ای از اختلالات عصبی مزمن پزشكی است كه با حمله صرعی مشخص می‌شود. این حملات ممكن است بسیار خفیف و تقریبا غیر قابل شناسایی بوده یا برعكس طولانی مدت و با لرزش شدید همراه باشد.

 

اخبار علمی  -  ایرنا