اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان بازگشایی مجدد خیابان ایران زمین


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران طی بازدیدی که از پروژه ایران زمین داشته است از بازگشایی مسیر بسته شده خیابان ایران زمین تا نیمه دوم آبان ماه خبر داد.

خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران طی بازدیدی که از پروژه ایران زمین داشته است از بازگشایی مسیر بسته شده خیابان ایران زمین تا نیمه دوم آبان ماه خبر داد.

احمد دنیامالی با اشاره به وضعیت فعلی خیابان ایران زمین و در پاسخ به پیگیری اهالی منطقه با اعلام این خبر که تا نیمه دوم آبان ماه سال جاری خیابان ایران زمین بازگشایی می شود، گفت: «شورای شهر و کمیسیون عمران و حمل و نقل این موضوع را با حساسیت پیگیری کرده و خوشبختانه براساس آخرین پیگیری هایی که شب گذشته از وضعیت پروژه و البته خیابان ایران زمین انجام داشتم باید به اهالی منطقه اعلام کنم که گود پروژه تقریبا پر شده و آخرین مراحل کاری خود را پشت سر می گذارد و تا نیمه دوم آبان ماه خیابان ایران زمین نیز بازگشایی خواهد شد.»

وی تهران تاکید کرد: آخرین بررسی هایی که از وضعیت پروژه داشته ایم تا به امروز گود پروژه تا منفی 3 پر شده و قطعا براساس زمانبندی اعلام شده محور خیابان نیز بازگشایی خواهد شد و مشکلی به لحاظ ایمنی برای تردد شهروندان وجود نخواهد داشت.

اردیبهشت ماه سال گذشته (92) بود که صدای مهیبی ساعت 5 صبح روز 11 مهر ماه رسید و بلافاصله ستاد بحران از ساکنان خانه های گلستان چهارم خیابان ایران زمین واقع در شهرک غرب خواست تا به دلیل شکافهای عمیقی که در خانه هایشان ایجاد شده این مکان را ترک کنند.

 پروژه تجاری اداری تجاری خیابان ایران زمین متعلق به هلدینگ سورینت به دلیل نشست زمین و تخریب قسمتی از پروژه و خیابانهای اطراف متوقف شد. در این حادثه بخشی از ضلع شمالی پروژه تخریب و آسیب قابل ملاحظه ای به خیابان و خانه های اطراف وارد شد. همچنین براثر این حادثه بخشی از آسفالت خیابان در مجاور قطعه زمینی به وسعت ۵ هزار مترمربع با عمق ۴۰ متر، نشست کرد و ترک های عمیقی در سطح خیابان و دیوارهای ساختمان های اطراف پدیدار شد.


ویدیو مرتبط :
رانش زمین و شکستگی لوله های آب و فاضلاب در خیابان ایران زمین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توسل نتانیاهو به زمین و زمان برای جلوگیری از توافق هسته ای 1+5 با ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,توافق هسته‌ای  ایران


 اخبار سیاست خارجی - نشریه آلمانی:
توسل نتانیاهو به زمین و زمان برای جلوگیری از توافق هسته ای 1+5 با ایران

بنیامین نتانیاهو هشدار می‌دهد که بحران اوکراین مانع از توجه کافی به تهدید تهران می‌شود. به همین علت، نخست وزیر اسرائیل به سرعت شماری از روزنامه نگاران را (به اسرائیل) دعوت کرد.

به گزارش تیک ، بنیامین نتانیاهو، هیچ فرصتی را از دست نداده است. نخست وزیر اسرائیل مدت کوتاهی پس از پایان ناموفق مذاکرات صلح با فلسطینیان، توجه خود را به مناقشه‌ای، که از نظر وی بسیار مهم‌تر بود، معطوف کرد. وی با لحن و سخنان تندی خطرات ناشی از برنامه هسته‌ای ایران را یادآوری کرد. نتانیاهو در روز گرامیداشت هولوکاست در بنای یاد بود موسوم به "یاد واشم"، به وجوه تشابه ایران و آلمان نازی اشاره کرد: در آستانه جنگ جهانی دوم، جهان غرب به علت ترس از رویارویی جدیدی، چشم خود را بست و هیتلر را به موقع متوقف نکرد. نباید چنین اتفاقی درباره برنامه هسته ای ایران رخ دهد. همزمان، او " حمله رسانه‌ای" خود را آغاز کرد.

نتانیاهو در تلاش است با برگزاری مصاحبه‌ها و جلسات محرمانه، ضرورت پیام خود را آشکار کند. معمولا تنها چند کانال خارجی و روزنامه موفق به مصاحبه (با وی) می‌شوند و دیگران چندین سال منتظر می‌مانند. او برای دادن هشدار درباره توافق هسته‌ای با ایران، به سرعت گروهی از خبرنگاران رسانه‌‌های خارجی را به اتاق کنفرانس دفتر خود در بیت‌المقدس دعوت کرد.

او نگران است که تلاش‌های ناموفق برای دستیابی به صلح با فلسطینی‌ها، توجه بین‌المللی را از این واقعیت که ایران همچنان تمایل به ساخت بمب اتمی دارد، منحرف کند. نتانیاهو هشدار می‌دهد، چنانچه تهران سلاح‌های هسته‌ای در اختیار داشته باشد، "عواقب منفی زیادی برای روند صلح در خاورمیانه و جهان" دربرخواهد داشت. او می پرسد "آیا شما باور دارید که اگر ایران دارای سلاح هسته‌ای یا در آستانه دستیابی به آن باشد، امکان روند صلح وجود داشته باشد"، در عین حال او هیچ شکی در مورد پاسخ پرسش خود باقی نمی‌گذارد.

 

امروزه، ایران (در نوار غزه) بر نیمی از فلسطینی‌ها تسلط داشته و در سوریه و لبنان نیز اعمال نفوذ می‌کند.

نتانیاهو با صدای بلند نگرانی خود را از بابت اینکه طی مذاکرات بین‌المللی با ایران، تمام تحریم‌های غرب در ازای چند امتیاز از سوی ایران برداشته شوند، ابراز می‌کند. به واقع، در نتیجه این مذاکرات، تهران به چند هفته‌ای که لازم دارد تا بمب اتمی خود را آماده کند، دست می‌یابد. هدف توافق هسته‌ای، که مذاکرات بر سر آن از بهار در وین آغاز شده‌، اطمینان یافتن از ناتوانی ایران در ساخت بمب اتمی است. همزمان، تهران به استفاده از انرژی هسته‌ای برای مقاصد غیرنظامی ادامه می‌دهد.

"ایران به دو ماه (زمان) نیاز دارد"
بر اساس ارزیابی نتانیاهو، ایران تنها به دو ماه زمان نیاز دارد تا اورانیوم کافی برای ساخت بمب را غنی‌سازی کند. این کشور بیش از هفت تن مواد غنی شده و بیش از 18000 سانتریفوژ دارد. همانند نمایش دو سال پیش در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، او به منظور نشان دادن تهدید بالقوه (ایران) تصویری از یک سانتریفوژ، کوه کوچکی از اورانیوم و موشک بر روی یک تخته سیاه کوچک نقاشی کرد.


نتانیاهو نگران آن است که ایران صبر خواهد کرد تا جامعه بین‌المللی درگیر بحرانی مانند شرایط فعلی در اوکراین شود، تا با زیرساخت‌های موجود آخرین گام‌ها را برداشته و به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شود. ایران نباید تا به این اندازه به این "آستانه" نزدیک شود. به همین علت، تحریم‌ها باید تشدید شود، نه این که به حالت تعلیق درآیند. "ما به توافقی به هر قیمت نیاز نداریم، بلکه به توافقی خوب که ممکن است با فشار اضافی به دست آید نیازمندیم. اگر ایران (از این توافق) امتناع کند، با خطر فروپاشی اقتصاد خود مواجه خواهد شد."

نتانیاهو نگران است که زمان به نفع تهران پیش‌رود. پس از امضای توافق موقت ژنو در نوامبر 2013، اکنون گروه بین‌المللی پنج به علاوه یک می‌خواهد قرارداد نهایی را در ماه ژوئیه با این کشور منعقد کند. رئیس دولت اسرائیل تاکید می‌کند مهربانی اخیر ایران نباید بر این واقعیت که هیچ تغییری در سیاست خارجی و داخلی اعمال نشده، سرپوش بگذارد.


اما نتانیاهو همچنان حالت ستیزه جویانه دارد و به شرح حال سیاسی خود اشاره می‌کند: در اولین دوره نخست وزیری خود در سال 1996میلادی ، او در یک سخنرانی در برابر کنگره آمریکا به این موضوع اشاره کرد که ایران مسلح به سلاح هسته‌ای بزرگترین تهدید ممکن برای اسرائیل و سایر نقاط جهان خواهد بود.

اخبار سیاست خارجی  -  تیک