اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان آغاز جشنواره موسیقی فجر


این دوره از جشنواره که ۲۴ بهمن ماه آغاز به کار می‌کند گروه‌های موسیقی در دو بخش جنبی و رقابتی تا ۳۰ بهمن ماه به اجرا خواهند پرداخت.

تابناک: این دوره از جشنواره که ۲۴ بهمن ماه آغاز به کار می‌کند گروه‌های موسیقی در دو بخش جنبی و رقابتی تا ۳۰ بهمن ماه به اجرا خواهند پرداخت.

 بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ۲۴ بهمن تا یکم اسفندماه در تهران و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

این دوره از جشنواره که ۲۴ بهمن ماه آغاز به کار می‌کند گروه‌های موسیقی در دو بخش جنبی و رقابتی تا ۳۰ بهمن ماه به اجرا خواهند پرداخت.

در بخش جنبی این جشنواره گروه‌های موسیقی سنتی، محلی، کلاسیک، بانوان، کودک و پاپ و نیز گروه‌های بین الملل به روی صحنه خواهند رفت. همچنین گروه‌های بخش رقابتی نیز که رشد ۶۱ درصدی را نسبت به سال گذشته داشته‌اند در شاخه‌های کلاسیک ایرانی، کلاسیک غیرایرانی و آواز جمعی در حضور هیات داوران رپرتوار خود را اجرا می‌کنند.

مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر یکم اسفندماه با معرفی گروه‌های برگزیده برگزار خواهد شد که طی آن در بخش آهنگسازی که امسال در شاخه‌های آهنگسازی موسیقی غیرایرانی، پایان نامه و آهنگسازی بخش ویژه با موضوع حماسی برگزار می‌شود، نفرات برگزیده از نگاه هیات داوران نیز اعلام می‌شوند.

امسال نیز همانند دوره‌های گذشته برخی استانهای کشورمان میزبان جشنواره بیست و نهم خواهند بود که اسامی این استان‌ها به زودی از سوی ستاد خبری جشنواره اعلام خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
جشنواره موسیقی فجر-روز چهارم(1)-مصاحبه با دبیر جشنواره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز بلیت‌ فروشی جشنواره موسیقی فجر


بلیت‌فروشی سی‌امین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر، از صبح امروز(2 بهمن) آغاز شده است.

خبرگزاری ایسنا: بلیت‌فروشی سی‌امین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر، از صبح امروز(2 بهمن) آغاز شده است.

 بلیت‌فروشی این دوره از جشنواره‌ی موسیقی فجر که به نسبت زودتر از سال‌های گذشته آغاز شده است، از طریق سایت «ایران‌کنسرت» در حال انجام است.

نحوه‌ی بلیت‌فروشی به‌گونه‌ای است که جدول جشنواره بر روی سایت نمایش داده می‌شود و مخاطبان با کلیک روی اجرای مورد علاقه‌ی خود، صندلی مورد نظر را انتخاب کرده و بلیت را خریداری می‌کنند.

قیمت‌گذاری بلیت‌ها در بخش پاپ که در برج میلاد برگزار می‌شوند، 35 تا 90 هزارتومان است و اجراهای تالار وحدت 25 تا 90 هزارتومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

اجرا در سالن‌های دیگر نیز، با بلیت‌های 20، 25 و 30 هزارتومان برگزار می‌شود، که فاصله‌ی قیمت قابل توجهی با اجراهای خارج از جشنواره دارد.

در سی‌امین جشنواره‌ی موسیقی فجر 119 گروه در قالب گروه‌نوازی و تکنوازی در دو بخش رقابتی و جنبی روی صحنه خواهند رفت.

در بخش رقابتی در شاخه‌ی موسیقی کلاسیک ایرانی 10 گروه، ‌در بخش موسیقی کلاسیک غیرایرانی 6 گروه و در بخش آواز جمعی 8 گروه به اجرا می‌پردازند.

بخش جنبی جشنواره نیز در شاخه‌های بین‌الملل، پاپ، نواحی،موسیقی ایرانی،‌ بانوان،نسلی دیگر،استعدادهای درخشان و کودک برگزار می‌شود به‌طوری که 10 گروه و تکنواز در شاخه‌ی بین‌الملل، 13 گروه در شاخه‌ی پاپ، 8 گروه در شاخه‌ی موسیقی نواحی، 7 گروه در شاخه‌ی بانوان، 13 نوازنده و گروه در شاخه‌ی نسلی دیگر، 24 گروه و نوازنده در شاخه‌ی استعدادهای درخشان و 3 گروه در شاخه‌ی موسیقی کودک و نوجوان 16 گروه نیز در بخش جنبی و خارج از این بخش‌بندی‌ها روی صحنه می‌روند.