اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رویترز: هند قسط هفتم طلب ایران را واریز کرد


منابع خبری به رویترز اعلام کردند که هند ۵۵۰ میلیون دلار دیگر از بدهی نفتی به ایران را تحت توافق ژنو پرداخت کرد.

خبرگزاری فارس: منابع خبری به رویترز اعلام کردند که هند ۵۵۰ میلیون دلار دیگر از بدهی نفتی به ایران را تحت توافق ژنو پرداخت کرد.

این دومین قسط ۵۵۰ میلیون دلاری است که هند تحت توافق ژنو به ایران پرداخت می‌کند.

دو منبع صنعتی اعلام کردند که هند دومین قسط ۵۵۰ میلیون دلاری از بدهی نفتی را امروز، سه‌شنبه، طبق توافق موقت ژنو بین ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) به تهران پرداخت کرده است.

خریداران آسیایی نفت ایران همچون ژاپن و کره جنوبی پیشتر بخشی از مبلغ بدهی خود بابت واردات نفت ایران را طبق برنامه زمانی که کشورهای ۱+۵ تعیین کرده بودند، تسویه کردند.

هند در ششم تیرماه نخستین بدهی نفتی خود به ایران به مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار را پرداخت کرد و آن ششمین قسط از روند آزادسازی چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار دارایی‌های ایران است که بر اساس توافق هسته‌ای ژنو می‌بایست آزاد شود.

قسط‌ های قبلی نفتی ایران، توسط ژاپن و کره‌جنوبی به مبلغ دو میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار به بانک‌هایی در سوئیس و عمان واریز شده بود. به دلیل مشکلات بانکی، این پرداخت‌ها از طریق بانک مرکزی امارات و با درهم امارات تسویه شده است.


ویدیو مرتبط :
رانندگی در ایران به قسط کشتن مردم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تایید واریز قسط هفتم طلب ایران


بانک مرکزی گزارش داد: هفتم بدهی های سررسید شده توافق ژنو به حساب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز شد.

خبرگزاری مهر: بانک مرکز گزارش داد: بر اساس توافق ایران و گروه 1+5 مبلغ 550 میلیون دلار بابت بدهی های کشور هند در قالب قسط هفتم، از طریق بانک مرکزی امارات دریافت و به حساب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منظور شد.

توافق ژنو امکان دسترسی ایران به 4.2 میلیارد دلار از پول نفت بلوکه شده را در 8 قسط فراهم می سازد. همچنین در خصوص قسط هشتم این بدهی‌ها، مراتب تحت اقدام بوده و به زودی واریز می‌شود.