اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روزه گرفتن در چین ممنوع شد


دولت چین با صدور دستورالعملی، روزه گرفتن دانش‌آموزان و کارمندان ادارات دولتی را در نواحی مسلمان‌نشین شمال‌غرب این کشور ممنوع کرد.

خبرگزاری فارس: دانش‌آموزان و کارمندان دولت در شمال غرب چین که محل زندگی اقلیت مسلمان این کشور است، توسط دولت مرکزی از روزه گرفتن منع شده‌اند.

بر روی پایگاه‌های اینترنتی مدارس، ادارت دولتی و دفاتر محلی حزب حاکم چین در استان سین‌کیانگ اطلاعیه‌ای منتشر شد که ادعا می‌کرد برای حفاظت از سلامت افراد و جلوگیری از استفاده از این فریضه به عنوان عاملی برای ترویج دین، روزه گرفتن ممنوع می‌باشد. در این بیانیه به اعضای حزب حاکم نیز دستور داده شده که از روزه گرفتن پرهیز کنند.

ممنوع کردن روزه، رویه جاری دولت چین در سال‌های اخیر بوده ولی امسال با توجه به ناآرامی‌های اردیبهشت ماه که پس از بازداشت 380 مسلمان کلید خورده بود، انتظار می‌رود اقدامات این‌چنینی برعلیه اقلیت «ایغور» با شدت بیشتری اجراء شود.


ویدیو مرتبط :
فرق روزه گرفتن با روزه گرفتن ! ( حتما ببینین )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چین: روزه گرفتن برای کارمندان ممنوع است!


برخی رسانه ها گفته اند دولت چین روزه گرفتن کارمندان و دانشجویان را در منطقه مسلمان نشین این کشور ممنوع اعلام کرده است.

عصر ایران: برخی رسانه ها گفته اند دولت چین روزه گرفتن کارمندان و دانشجویان را در منطقه مسلمان نشین این کشور ممنوع اعلام کرده است.

رویترز گزارش داد؛ رسانه های رسمی چین و سایت های دولتی این کشور در منطقه مسلمان نشین "سین کیانگ" گزارش ها و اخطارهای رسمی را منتشر کرده اند که از اعضای حزب حاکم، کارمندان دولت و بخش های عمومی، دانشجویان و معلمان و مدرسان دانشگاه می خواهد از روزه گرفتن در ماه رمضان خودداری کنند.

سال گذشته میلادی هم اتفاق مشابهی در چین روی داد.

دولت چین در سایت اینترنتی اش گفته است مسؤولان سلامت غذا در منطقه "جین گخه" چین  واقع در نزدیکی مرزهای قزاقستان در هفته گذشته تصمیم گرفتند رستوران های حلال را به باز ماندن و غذاپختن در ساعت های روز ماه رمضان وادار کنند.

رسانه های رسمی در منطقه ماربیشی چین نیز گفته اند که مسولان حزب حاکم تعهدات شفافی و کتبی درباره خودداری از انجام هر گونه مراسم ها و فعالیت های مذهبی و عدم مشارکت در فعالیت های دینی ارائه کرده اند و گفته اند که همگان را به روزه نگرفتن در ماه رمضان دعوت خواهان کرد.

گروه های مسلمان چین و فعالان حقوق بشر مدعی هستند سیاست های سرکوب گرایانه دولت چین در سین کیانگ از جمله اعمال محدودیت هایی برای انجام فعالیت های دینی باعث بروز تنش هایی در این منطقه شده است.

دولت پکن به شدت این گزارش ها و ادعاها را رد می کند.