اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روزهای ناسالم تهران 3 برابر روزهای پاک


شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران اعلام کرد: در 4 ماه گذشته تنها 6 روز هوای تهران پاک بوده است این درحالی است که 18 روز هوا برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم و یک روز نیز کاملاً ناسالم بوده است.

خبرگزاری مهر: در 4 ماه گذشته تنها 6 روز هوای تهران پاک بوده، در صورتی که 18 روز هوا برای گروه های حساس جامعه ناسالم و یک روز نیز کاملاً ناسالم بوده است.

در ساعات پایانی روز نهم تیر که شاهد وقوع پدیده گرد و غبار در تهران بودیم، شاخص ذرات معلق به 191 رسید، در صورتی که بیشترین میزان ذرات معلق که در سال گذشته در تهران به ثبت رسید، 170 بوده است.

این گزارش می افزاید، هر چند وضعیت کیفیت هوای تهران در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته مطلوب تر شده اما چندین بار در سال جدید شاهد وقوع پدیده گرد و غبار شدید در تهران بودیم.

بنا بر این گزارش، به ترتیب مناطق 16 در جنوب، 4 در شمال شرق و 2 در غرب تهران، شاهد اوج غلظت ذرات معلق در زمان وقوع پدیده گرد و غبار بوده اند و بیشترین میزان ذرات معلق در آنها به ثبت رسیده که غلظت آن بسیار فراتر از میزان استاندارد بوده است.

شایان ذکر است پدیده گرد و غبار که روز نهم تیر پایتخت را فرا گرفت و منشأ آن ناشی از معادن شن و ماسه غرب استان تهران به عنوان کانون‌های داخلی ورود گرد و خاک به شهر تهران اعلام شد، به توده‌ای از ذرات جامد ریز، غبار و گاهی دود گفته می شود که علاوه بر ایجاد محدودیت دید افقی به میزان یک تا دو کیلومتر، برای بیماران قلبی و تنفسی نیز بسیار زیان‌آور است.


ویدیو مرتبط :
عوارض پاک کردن از راه های ناسالم تتو برای فرد تتو شونده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنگوی مرکز کنترل کیفیت هوای تهران: افزایش گرد و غبار در پایتخت/ هوا برای تمامی افراد جامعه ناسالم شد



افزایش گرد و غبار در پایتخت ,علت آلودگی  تهران

سخنگوی مرکز کنترل کیفیت هوای تهران: افزایش گرد و غبار در پایتخت/ هوا برای تمامی افراد جامعه ناسالم شد

بسطامی از افزایش 57 واحدی شاخص نسبت به روز گذشته و شرایط ناسالم برای تمامی افراد جامعه خبر داد.

بسطامی عنوان کرد، شاخص کیفیت صبح امروز عدد168 بود که در حال حاضر با رسیدن شاخص به 170 متاسفانه در شرایط ناسالم برای تمامی افراد جامعه هستیم.

وی ادامه داد: بنا به پیش بینی سازمان هواشناسی، تا پایان روز چهارشنبه با افزایش گرد و غبار همین روند ادامه خواهد داشت.

بسطامی به شهروندان تهرانی توصیه کرد از انجام فعالیت شدید بدنی در هوای آزاد برای حفظ سلامتی خود جدا خود داری کنند./ باشگاه خبرنگاران