اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی در ماه اول ریاست بر پاستور چه کرد؟


یک سال از تاریخی که حسن روحانی کلید پاستور را تحویل گرفت، می گذرد.

خبرآنلاین - سید صادق روحانی: یک سال از تاریخی که حسن روحانی کلید پاستور را تحویل گرفت، می گذرد.

حسن روحانی 24 خردادماه توسط مردم به ریاست جمهوری برگزیده شد و دو ماه بعد یعنی در 13 مرداد که رسما در مجلس شورای اسلامی مراسم تحلیف برگزار شد بر کرسی صدارت نشست.

 تقریبا بیش از یک سال از آن روز می گذرد. اگر در روزهای نخست پاسخ انتقادها این بود که هنوز زمان زیادی از روی کار آمدن دولت نگذشته است و باید منتظر اقدامات دولت بود ، اکنون که یکسال می گذرد می توان نگاهی به کارنامه یک سال گذشته داشت.

 به مناسبت نزدیک شدن به ایام هفته دولت خبرآنلاین بنا دارد که هر روز پرونده یک ماه از اقدامات دولت روحانی را بررسی کند. در این بررسی که توسط گروه سیاسی خبرآنلاین انجام می شود صرفا به اقدامات دولت در حوزه سیاست داخلی، خارجی و امنیت ملی پرداخته شده است.

جدول اقدامات دولت در حوزه امنیتی و سیاست خارجی و داخلی در مرداد ماه سال 92

ردیف

تاریخ

اقدام

شرح

1

13 مرداد

تحلیف روحانی در مجلس

این مراسم یکی از باشکوه ترین مراسم های تحلیف تاریخ ایران شد واغلب روسای جمهورهمسایه ایران در این مراسم حضور یافتند

2

14 مرداد

انتصاب معاون اول و رئیس دفتر

اسحاق جهانگیری طی حکمی از طرف حسن روحانی به عنوان معاون اول انتخاب گردید. همچنین وی محمد نهاوندیان را به عنوان رئیس دفتر منصوب کرد

3

16 مرداد

اولین جلسه هیات دولت

اولین جلسه هیئت دولت حسن روحانی برگزار شد. به دلیل اینکه وزرای معرفی شده رئیس جمهور هنوز از مجلس رای اعتماد نگرفته بودند، کابینه با وزرای دولت دهم برگزار گردید. در این جلسه اسحاق جهانگیری و برخی دیگر از وزرای پیشنهادی نیز حضور داشتند.

4

21 مرداد

رای اعتماد به کابینه

حسن روحانی با حضور در مجلس شورای اسلامی از وزیران پیشنهادی خود دفاع کرد. بررسی صلاحیت وزراء تا ۳ روز ادامه پیدا کرد.نتیجه نهایی بررسی و تأیید صلاحیت وزرای پیشنهادی حسن روحانی توسط نمایندگان مجلس اعلام شد. از میان ۱۸ وزیر پیشنهادی ۱۵ نفر تأیید شدند. وزاری آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و ورزش و جوانان رای کافی نیاوردند.

5

26 مرداد

حضور رئیس جمهور در مراسم معارفه ظریف به عنوان وزیر امور خارجه

حضور رئیس جمهور نشان اهمیت سیاست خارجی برای دولت بود. رئیس جمهور در این مراسم اصولی کلی سیاست خارجی دولت یازدهم را تشریح کرد

6

27 مرداد

نخستین نشست هیات دولت با وزرای جدید

نخستین نشست هیات دولت تدبیر و امید به ریاست حسن روحانی برگزار شد. در این جلسه مصوباتی درباره دریاچه ارومیه و بهبود وضعیت معیشت مردم تصویب شد. هیات دولت همچنین تصویب کرد که بانک مرکزی و وزارتخانه‌های مربوط اقدام‌های لازم را برای ترخیص کالاهای اساسی وارده به کشور بویژه تخلیه و ترخیص کشتی‌های حامل کالاهای اساسی را به عمل آورند. همچنین بر اساس دستور رییس‌جمهور، قرار شد دستگاه‌های اجرایی اقداماتی را که می‌توانند در ۱۰۰ روز بر اوضاع و معیشت مردم تاثیر مثبت داشته باشند، ظرف یک هفته به دولت اعلام کنند.از دیگر تصمیمات لغو ۱۰ مصوبه قبلی دولت محمود احمدی‌نژاد بود که پیش از این بحث لغو آنها مطرح شده بود.


ویدیو مرتبط :
وقتی احمدی نژاد، کلید پاستور را به روحانی داد.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روایتی از ماه دهم ریاست روحانی بر پاستور


دهمین و یازدهمین ماه های ریاست روحانی شامل چند سفر منطقه ای و گسترش مناسبات با همسایگان بود.

خبرآنلاین: دهمین و یازدهمین ماه های ریاست روحانی شامل چند سفر منطقه ای و گسترش مناسبات با همسایگان بود.

مهمترین این سفرها، سفر امیر کویت به تهران و نیز سفر حسن روحانی به ترکیه بود. همچنین ایلام و لرستان مقصد چهارمین و پنجمین سفر استانی دولت یازدهم بود.

17 اردیبهشت

چهارمین سفر استانی

حسن روحانی در چارچوب سفرهای استانی دولت یازدهم، استان ایلام را مقصد چهارمین سفر استانی خود قرار داد. وی در این سفر، فاز اول مجتمع پتروشیمی ایلام را افتتاح کرد.

30 اردیبهشت تا اول خرداد

سفر رئیس جمهور به چین

حسن روحانی رییس جمهور ایران به منظور شرکت در چهارمین اجلاس سران سیکا عازم چین شد. در این سفر روسای جمهور دو کشوربر ضرورت گسترش و تعمیق بیش از پیش مناسبات دو جانبه منطقه‌ای و بین‌المللی و ارتقاء سطح همکاری‌های مشترک در زمینه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی تهران - پکن تأکید کردند.

9 خرداد

سفر وزیر خارجه به الجزایر

ظریف در این سفر در نشست مشترک گروه 77 و کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس این گروه شرکت کرد.او همچنین بادبیر کل اتحادیه عرب، وزیر خارجه یمن،صربستان ونخست‌وزیر الجزایر دیدار کرد.

11 خرداد

سفر امیر کویت به تهران

شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت در تهران با حسن روحانی دیدار کرد.این دیدار نخستین سفر امیر کویت به تهران پس از سالها بود.

19 خرداد

سفر رئیس جمهور به ترکیه

حسن روحانی برای سفری دو روزه به ترکیه رفت. رئیس‌جمهور در کاخ چانکایا مورد استقبال رسمی عبدالله گل رئیس‌جمهور کشور ترکیه قرار گرفت.

26 خرداد

سفر معاون اول رئیس جمهور به آمریکای لاتین

این سفر به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس گروه 77 انجام شد و در جریان آن اسحاق جهانگیری با ریئس جمهور کوبا،شیلی، بولیوی و بان کی مون دیدار کرد.در این روز همچنین ظریف و هیگ وزرای خارجه ایران و انگلیس درباره عراق و روابط دوجانبه گفت وگو کردند.

28 خرداد

پنجمین سفر استانی

حسن روحانی به استان لرستان سفر کرد. وی خطاب به مردم لرستان گفت: «لرستان سرزمین علما، بزرگان، مراجع، اندیشمندان و صاحبنظران بزرگ است.» حسن روحانی در نشست خبری در خرم‌آباد شرکت کرد. وی گفت: دولت تدبیر و امید، قول‌هایی که به مردم می‌دهد بر اساس توانمندی‌هایش است و تکمیل طرح‌های نیمه فعال جزو اولویت‌ها است.