اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روایت ایسنا از کنسرت جنجالی مازیار فلاحی


كنسرت مازیار فلاحی شامگاه گذشته ـ 22 خرداد ماه ـ در حالی برگزار شد كه گشت ارشاد، مانع از ورود بانوانی به سالن همایش‌های برج میلاد شد كه پوشش آن‌ها با اشكال مواجه بود.

خبرگزاری ایسنا: كنسرت مازیار فلاحی شامگاه گذشته ـ 22 خرداد ماه ـ در حالی برگزار شد كه گشت ارشاد، مانع از ورود بانوانی به سالن همایش‌های برج میلاد شد كه پوشش آن‌ها با اشكال مواجه بود.

این اقدام نیروی انتظامی در شرایطی انجام شد كه خبرنگاران و عكاسان رسانه‌ها نیز از قبل برای پوشش خبری و تصویری این اقدام ازسوی نیروی انتظامی آفیش شده بودند.


 این اقدام گشت ارشاد باعث شد، تعداد قابل توجهی صندلی در كنسرت «شب خیال» مازیار فلاحی خالی بماند.

 از آنجا كه این خواننده پاپ و آهنگساز همیشه سعی و تاكید دارد كه اجراهای خود را در آرامش و بدون هیجان‌های كاذب سپری كند، اجرا با تكنوازی آكاردئون هنرمند روشندل، داود جعفری، آغاز شد.

 احساس خاص او در نوازندگی، مخاطبان را تحت تاثیر قرار داده بود.

 مازیار فلاحی در این كنسرت بار دیگر مجموعه موسیقی فیلم‌های خود را به علاوه قطعات آلبوم «قلب یخی» اجرا كرد.

 «مجنون لیلی»، «لحظه‌ی دیدار»، «بانوی خیال» و «آدمكای برفی» ازجمله قطعاتی بودند كه توسط اركستر این هنرمند نواخته شدند.



 فلاحی در این اجرا بار دیگر، سازبندی متفاوتی را تجربه كرده بود كه نسبت به اجراهای قبلی ضعیف‌تر به نظر می‌آمد.

 او اولین كسی بود كه ساز چنگ (هارب) را در موسیقی پاپ به صدا در آورد، اما در این اجرا این ساز را كه به لحاظ نوا، یكی از سازهایی استثنایی اركسترش بود، كنار گذاشت.

این در حالی بود كه بهار ایلچی در اجراهای قبلی این ساز را با كیفیتی منحصر به فرد در اجرای آكورد‌های اركستر‌یك و در تكنوازی به صدا در آورده بود.


 جای ساز «ابوا» نیز در این كنسرت خالی بود، با این حال ساز دل‌انگیز فلوت با نوای محزون و ملودی‌های عاشقانه‌اش كه به صورت تكنوازی و همنوازی نواخته می‌شد، توانست تا حدی كمبود دیگر ساز‌های بادی را جبران كند.

 در این كنسرت تكنوازی نیز از جایگاه خاص برخوردار بود. فلاحی به هر كدام از اعضای اركستر نیز این اجازه را داد تا در قالب نوازنده‌ی «سلو»، قدرت نوازندگی خود را به رخ مخاطبان بكشد.

 طراحی صحنه‌ی این اجرا نیز از تفكر خاص برخوردار بود، كه به‌صورت یك خیابان تزیین شده بود، اما نورپردازی همان چیزی بود كه در این اجرا كمتر به آن توجه شده بود، رنگ سبزی كه در رقص نورها استفاده شده بود، باعث آزار بصری مخاطب می‌شد و دیگر این‌كه نور به جای این‌كه بر روی سن اجرا تمركز كند، بر مخاطبان تسلط داشت و این باعث شده بوده كه مخاطب سن را به درستی نبیند.

 آهنگساز «پروانگی» در این اجرا قطعات جدیدی را نیز اجرا كرد و با عوض شدن فضای ترانه، طراحی صحنه نیز تا حدی تغییر می‌كرد كه به نوع خود اقدام بدیعی در موسیقی پاپ بود.

 دو قطعه‌ی «تو رو دوست دارم» را به غزل ابوالفتحی به‌عنوان یكی از خیرین موسسه «محك» تقدیم كرد و در این رابطه توضیح داد: ایشان همه‌ی عمرشان را صرف كار خیر كردند، اما با بیماری سرطان دست و پنچه نرم می‌كرد.

من بلیت آخرین كنسرتم را برای ایشان فرستادم، اما زمانه به ایشان فرصت نداد كه هیچ‌گاه به اجرای من بیایند، برای همین، همیشه یك صندلی خالی در كنسرت‌هایم برای او نگه می‌دارم.


این اجرا با حاشیه‌های فراوانش به پایان رسید، اما معلوم نشد، مخاطبانی كه نتوانستند به‌علت نوع پوشش در سالن حضور پیدا كنند، آیا توانستند هزینه‌ای را كه برای خرید بلیت كنسرت پرداخت كرده بودند، را باز پس گیرند یا خیر؟       


ویدیو مرتبط :
کنسرت مازیار فلاحی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: کنسرت مازیار فلاحی و رضا یزدانی


کنسرت موسیقی مشترک مازیار فلاحی و رضا یزدانی برای جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس، در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.