اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روایتی تلخ از حادثه دلخراش اتوبان قم


تصادف دلخراش اتوبان قم - تهران که منجر به کشته شدن 43 نفر و مصدومیت 44 نفر از هموطنانمان شده، تلخ‌ترین خبر دیروز و سال‌های اخیر قم است، اما در اوج این تلخی‌ها روایتی از فداکاری مادر برای نجات فرزند 6 ساله‌اش جذاب است.

خبرگزاری مهر: تصادف دلخراش اتوبان قم - تهران که منجر به کشته شدن 43 نفر و مصدومیت 44 نفر از هموطنانمان شده، تلخ‌ترین خبر دیروز و سال‌های اخیر قم است، اما در اوج این تلخی‌ها روایتی از فداکاری مادر برای نجات فرزند 6 ساله‌اش جذاب است.

 امیرحسین زارع، کودک 6 ساله یزدی که به همراه مادرش از تهران عازم یزد بود نمی‌دانست صندلی شماره 20 اتوبوس او را تنها بازمانده خانواده زارع در این حادثه مرگبار می‌کند.



امیرحسین پدرش را سال‌های گذشته از دست داده بود و با مادر و تنها برادرش زندگی می‌کرد که در این سانحه مادرش گرفتار شعله‌های خشمگین آتش اتوبوس شد و این کودک 6 ساله بی‌کس و تنها از میان آهن پاره‌های سوخته اتوبوس بیرون کشیده شد با جراحاتی که به او وارد شده برای مداوا با بیمارستان نکویی منتقل شد.

بستگان همه مصدومان این حادثه بر بالین بیماران حاضر شدند اما این کودک یزدی با وجود زخم‌های فراوان نه زبان ناله داشت و نه نای حرکت. همه زبان او شده بودند تا مرهمی باشند بر داغ از دست دادن مادر فداکارش.

لهجه شیرین امیرحسین و تنهایی او تنها بهانه‌ای بود که بغض فروخورده همه کسانی که بر بالین رنجور امیرحسین حاضر بودند بترکد.

امیرحسین که با سر پانسمان شده، اطرافیان را عمو صدا می‌زد، همه را به گریه انداخت. از‌‌ همان دقایق اولیه که او را به بیمارستان منتقل کردند، پیوسته سراغ مادرش را می‌گرفت. به او می‌گفتند مادرش می‌آید اما عواطف کودکانه او حس دوری از مادر را به مرگ تبدیل کرده بود. او می‌دانست که مادر خود را فدای او کرده است.

تلاش توام با دلسوزی برای مداوای این کودک مصدوم منجر به درگیری لفظی جزئی بین پرستار اورژانس و مسئول رادیولوژی شده بود. پرستار با اشک‌های حلقه زده در چشم می‌گفت: به خدا این کودک گناه دارد، کسی را ندارد، اول از این عکس بگیرید.

مگر می‌شود جز مرگ، مادری را از فرزند جدا کرد. آری! این بار برخلاف تصور همه روان‌شناسان که جان انسان عزیز است، مادر امیرحسین، فرزندش را از شیشه اتوبوس به بیرون هدایت کرده تا خود گرفتار آتش شود و فرزند دلبندش نجات یابد. چه زیباست این حس مادرانه که برای همیشه ماندگار شد و مادر امیرحسین را به اوج مادرانه رساند.


ویدیو مرتبط :
حادثه تلخ و دلخراش تصادف پراید و کامیون در جاده سنگر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویری از حادثه دلخراش تصادف در اتوبان تهران -قم



رئیس پلیس راهور با حضور در صحنه تصادف حاضر شد
تصاویری از حادثه دلخراش تصادف در اتوبان تهران -قم

رئیس پلیس راهور ناجا با حضور در سر صحنه تصادف دلخراش شب گذشته دو دستگاه اتوبوس و یک دستگاه خودرو سواری از مرگ 44 نفر در این حادثه خبر داد.

حوادث - به گزارش  فارس، رئیس پلیس راهور ناجا، در خصوص جزئیات این تصادف اظهار داشت: در ساعت 23 شب گذشته یک فقره تصادف دلخراش و نادر در کیلومتر 28 آزاد راه قم به تهران اتفاق افتاد.

وی افزود: بررسی اولیه در صحنه حاکی است اتوبوسی که از مسیر قم به تهران حرکت می‌کرد به علت نقص فنی و ترکیدگی لاستیک منحرف می‌شود که ابتدا با یک خودروی سواری و سپس به گاردریل برخورد و با تخریب گاردریل به لاین مخالف منحرف شده و با یک دستگاه اتوبوس دیگر برخورد می‌کند.

حادثه دلخراش دراتوبان تهران قم,تصادف,سانحه رانندگی

 

 

حادثه دلخراش دراتوبان تهران قم,تصادف,سانحه رانندگی

 

 

حادثه دلخراش دراتوبان تهران قم,تصادف,سانحه رانندگی

 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 
سردار مومنی ادامه داد: متاسفانه هر دو دستگاه اتوبوس پس از برخورد دچار آتش سوزی می‌شوند و تا این لحظه متاسفانه 44 نفر از هموطنان فوت می‌کنند و 39 نفر هم مصدوم شده و جهت مداوا به بیمارستان منتقل شده‌اند.
رئیس پلیس راهور ناجا خاطر نشان کرد: با بررسی به عمل آمده حال اولیه مجروحان در بیمارستان خیلی وخیم نیست و امیدواریم تعداد کشته‌ها افزایش نیابد./فارس