اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رنو با تندر 90 در ایران می‌ماند



برخلاف برخی شایعات؛

رنو با تندر 90 در ایران می‌ماند

برخلاف برخی شایعات، شرکت فرانسوی رنو بر ادامه فعالیت‌های خود در ایران تاکید کرده و بدین ترتیب تولید محصولات تندر 90 و مگان همچنان ادامه خواهد یافت.

شرکت ایرانی-‌فرانسوی رنوپارس (49 درصد طرف ایرانی، 51 درصد طرف فرانسوی) حدود 10 سال پیش در ایران تشکیل شد. هدف از تشکیل این شرکت بسترسازی برای تولیدات محصولات رنو در ایران بود.

گرچه در آن زمان مخالفت‌هایی با تشکیل این شرکت و قرارداد منعقده صورت گرفت اما سرانجام تولید تندر 90 از اوایل سال 1386 در ایران آغاز شد. نکته قابل توجه در تولید تندر 90 سرمایه‌گذاری مستقیم شرکت رنو برای تولید این خودرو در ایران و همچنین انتقال دانش فنی تولید قطعات به قطعه‌سازان ایرانی بود؛ به‌گونه‌ای که برخی کارشناسان از قرارداد تندر 90 به عنوان بهترین قرارداد خارجی صنعت خودرو ایران نام می‌برند.

طی حدود پنج سال اخیر در حالی تولید تندر 90 در ایران ادامه یافت که سال به سال به موازات رشد تیراژ، درصد داخلی سازی این خودرو نیز افزایش یافته است. با این حال بخشی از قطعات این خودرو همچنان وارداتی است که همین موضوع نیز دستمایه بروز شایعاتی مبنی بر احتمال توقف فعالیت رنو در ایران قرار گرفته است.

در این میان با توجه به وجود برخی محدودیت‌ها در جریان دریافت پول قطعات ارسالی شرکت رنو به ایران طی 9 ماه اخیر چندی پیش برخی رسانه‌های داخلی از احتمال خروج رنو از ایران خبر دادند اما عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران با تکذیب این موضوع از قصد قاطع رنو برای ادامه فعالیت‌های خود در ایران خبر داده و می‌گوید: برخی مشکلات نقل و انتقال مالی موجب شده که پرداخت مطالبات رنو از بابت قطعات ارسالی به ایران در 9 ماه گذشته به تعویق بیفتد. شرکت رنو نیز اعلام کرده که اگر تا پایان سال جاری میلادی حداقل بخشی از این طلب پرداخت نشود برای ادامه ارسال قطعات به ایران با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با ایسنا از اتخاذ تدابیری برای پرداخت مطالبات شرکت رنو خبر داده و تصریح می‌کند: با پرداخت مطالبات مشکلی در راه ادامه فعالیت‌های رنو در ایران وجود نخواهد داشت. شرکت رنو بر عزم خود برای ادامه فعالیت‌ها در ایران تاکید کرده و تولید محصولات رنو به‌ویژه تندر 90 ادامه خواهد یافت./ایسنا

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران

 


ویدیو مرتبط :
تست سرعت تندر90 ال 90 رنو لوگان تست شتاب تندر 90 ال 90

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز پیش فروش تندر 90 ایران خودرو



 

 

ایران خودرو از ابتدای هفته آینده شرایطی را بوجود می آورد تا مصرف کنندگان بطور مستقیم خودرو تندر90 را با قیمت مصوب کارخانه خریداری کنند.

 

پیش فروش تندر 90 ایران خودرو ویژه نوروز از شنبه بیست و یكم اسفندماه توسط تمامی نمایندگی های مجاز ایران خودرو در سراسر کشور آغاز می شود.

 

به گزارش ایکوپرس، ایران خودرو قصد دارد در آستانه آغاز سال نو ، تعداد محدودی از تندر های 90 را از طریق نمایندگی های مجاز خود با تحویل در فصل پر رونق بازار خودرو یعنی تیر ،مرداد وشهریور ماه پیش فروش کند.

 

براساس این گزارش، ایران خودرو از ابتدای هفته آینده شرایطی را بوجود می آورد تا مصرف کنندگان بطور مستقیم خودرو تندر90 را با قیمت مصوب کارخانه خریداری کنند. این درحالی است که اکنون قیمت این خودرو در بازار آزاد نسبت به نرخ مصوب کارخانه بیش از یک میلیون تومان گرانتر است .

 

دراین گزارش آمده است كه متقاضیان این خودرو می توانند با ارائه کپی شناسنامه ،کپی کارت ملی و چک بانکی معادل مبلغ بهای خودرو که معادل 7میلیون و900 هزار تومان برای دو نوع بنزینی ودوگانه سوز است اقدام به ثبت نام کنند و یا اینکه از طریق سایت فروش ایران خودرو بطور اینترنتی ، این خودرو را پیش خرید نمایند.... / تحلیل : عصر ایران