اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رضا یزدانی، شیش و هشت نخوانی!


شامگاه جمعه 18 اسفند در مراسمی خصوصی برگزیدگان مدرسه فیلمسازی مسعود کیمیایی تقدیر شدند. در این مراسم که علیرضا زرین دست، حسین فرحبخش، بهنوش بختیاری و جلال پیشوائیان حضور داشتند، مسعود کیمیایی با نوای قیصر روی سن رفت.

تماشا: شامگاه جمعه 18 اسفند در مراسمی خصوصی برگزیدگان مدرسه فیلمسازی مسعود کیمیایی تقدیر شدند. در این مراسم که علیرضا زرین دست، حسین فرحبخش، بهنوش بختیاری و جلال پیشوائیان حضور داشتند، مسعود کیمیایی با نوای قیصر روی سن رفت.

کیمیایی در میان تشویق های شاگردانش گفت: «نمی دانم چه باید بگویم. فقط امیدوارم این مدرسه پابرجا باشد و فیلمسازان و بازیگران قابلی در این مدرسه تربیت شوند.»

در ادامه این مراسم رضا یزدانی هم به عنوان خواننده ای که تیتراژ بعضی از کارهای مسعود کیمیایی را خوانده روی سن آمد و دو آهنگ کوچه ملی و تیتراژ حکم را برای حاضرین اجرا کرد.

رضا یزدانی: مسعود خان به من گفت شیش و هشت نخوانی!

یزدانی: حالا دیگه دوست مسعودخانم

رضا یزدانی در سخنان کوتاهی گفت: «آن زمان که فیلم حکم قرار بود ساخته شود، روزنامه بانی فیلم هر روز یک بازیگر این فیلم سینمایی را تبلیغ می کرد، یک  روز آقا چند خودنویس از جیبشان درآوردند و گفتندن رضا می خواهم این بار درباره تو بنویسم و به یکباره زیرچشمی به من گفتند: «شیش و هشت نخوانی»، که من گفتم خیالتان راحت باشد، من مدیون مسعودخان کیمیایی هستم و افتخار می کنم که همیشه در کنار ایشان باشم، حالا رابطه ما دیگر کاری نیست، یک رابطه دوستانه است.» بعد از آن، کیمیایی همانطور که دست می زد جلوی سن رفت و یزدانی را در آغوش کشید.



بختیاری: سال آینده به کلاس های استاد می آیم

در ادامه این مراسم بهنوش بختیاری روی سن آمد و گفت: «من هرگز افتخار این را نداشته ام که در کلاس های استاد حضور داشته باشم، از سال جدید حتما به عنوان یک آماتور در کلاس های ایشان حضور خواهم داشت. من از استاد کیمیایی ایدئولوژی و جهان بینی ام را دارم. همه فیلم هایشان را بارها دیده ام و دیالوگ هایشان را حفظ هستم.»

سپس زرین دست از خاطرات فیلمسازی اش گفت و تریبون را به جواد طوسی سپرد.



جواد طوسی: لابی فیلم های کیمیایی کیفیتش است

جواد طوسی با در اختیار گرفتن تریبون گفت: «صحبت هایی مبنی بر لابی هیئت داوران در این جشنواره به گوش من رسید که باید بگویم هر چقدر لابی دوستان برای اسکار اصغر فرهادی جدی بود لابی ما هم در این مسابقات صحت دارد! وقتی سردر جایی اسم مسعود کیمیایی ثبت می شود یعنی لابی، کیفیت خود فیلم هاست.»



مسعود کیمیایی: امیدوارم متصل فیلم بسازید

در ادامه این مراسم که حدود دو ساعت به طول انجامید، مسعود کیمیایی گفت: «امیدوارم متصل فیلم بسازیدو بازی کنید و بخشی از آینده این سرزمین با فکر و اندیشه شما رقم بخورد.»

داریوش بابائیان هم که از مهمانان حاضر بود، گفت: «منهم یک روز مانند شماها عاشق سینما بودم و برای دیدن فیلم ها از اصفهان به تهران می آمدم. امروز در دفتر من فیلم های زیادی وجوددارد که یکی از آنها «سلطان» استاد کیمیایی است و من به خاطرش خوشحالم.»


ویدیو مرتبط :
کنسرت 3 شهریور رضا یزدانی-درام زدن رضا یزدانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهرام رادان و رضا یزدانی تماشاگر دربی / عکس