اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راهکار یک مقام مسئول برای مقابله با ماهواره


قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور گفت: باید کالاهای فرهنگی بومی را تقویت کنیم تا مردم از گزینه‌های دیگر همچون ماهواره استفاده نکنند.

خبرگزاری ایسنا: قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور گفت: باید کالاهای فرهنگی بومی را تقویت کنیم تا مردم از گزینه‌های دیگر همچون ماهواره استفاده نکنند.

مرتضی میر باقری با اشاره به صحبت‌های رییس جمهور مبنی بر بی‌فایده بودن جمع‌آوری دیش‌های ماهواره‌ها، گفت: اگر فکر کنیم در صورت عدم تولید کالای فرهنگی مناسب مردم کالای موردنیازشان را از جای دیگر تهیه نمی‌کنند، اشتباه کردیم و این قلب صحبت رییس جمهور بود؛ چرا که او معتقد است مردم ما منتظر عرضه کالاهای فرهنگی هستند و هوشمندانه انتخاب خواهند کرد.

وی در رابطه با عرضه کالاهای فرهنگی در سطح ماهواره‌ها، افزود: با تقویت صدا و سیما و برخورداری برنامه‌های این سازمان از جذابیت بالاتر نسبت به ماهواره‌ها در ساختارهای برنامه‌های تلویزیونی در قالب فیلم و سریال و بعضا مستند، می‌توان در این زمینه فعالیت کرد.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی در ادامه افزود: باید در سینمای کشور فیلم‌های قوی‌تری تولید و درعرصه موسیقی و سایرعرصه‌ها نیز اقدام جدی صورت گیرد.

وی در پایان بیان کرد: رییس‌جمهور به این امر تاکید دارد که باید کالای مناسب در اختیار مردم قرار دهیم و اگر چنین نکنیم مردم گزینه‌های دیگری در مقابلشان است و در صورت عرضه داخلی مردم قطعا کالاهای فرهنگی بومی را انتخاب می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
راهکار جدید ایران برای مقابله بات دزدان دریایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راهکار هاشمی برای مقابله با تحریمهای فعلی



 

 

 

راهکار هاشمی برای مقابله با تحریمهای فعلی

 

راهکار هاشمی برای مقابله با تحریمهای فعلی

هاشمی رفسنجانی تصریح كرد: مقابله با تحریم‌های فعلی، نیازمند عقلانیت و پرهیز از ماجراجویی و تنش است و با یك سیاست خارجی فعال و حفظ اتحاد در داخل می‌توانیم آثار آن را كاهش دهیم.


رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت : در اطراف ایران، مسائل جدی در حال مطرح شدن است و آنهایی كه از انقلاب ما ضربه خورده بودند برای رسیدن به اهداف شوم خود خیز برداشته‌اند.

به گزارش ایلنا ، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار جمعی از مسئولین و اعضای خانه صنعت و معدن جوانان هدف اصلی از خصوصی‌سازی در سیاست‌های كلی اصل 44 را ارتقا بهره‌وری عنوان كرد و گفت: استفاده از مدیریت موفق بخش خصوصی می‌تواند بسیاری از شركت‌های دولتی را از حالت سكون و ركود خارج كند.

وی افزود: واگذاری شركت‌های دولتی به بخش خصوصی واقعی می‌تواند سرمایه هنگفتی را وارد بودجه كند و استفاده از این سرمایه در بخش‌های عمرانی رونق اقتصادی را به همراه داشته و سالیانه بسیاری از خلاءها را در بخش مالیاتی برطرف می‌كند و می‌تواند مشكلات حوزه اشتغال را كاهش دهد.

هاشمی رفسنجانی ایجاد تعادل میان واردات و صادرات و كاهش اتكا به نفت در هزینه‌های جاری و حمایت از تولیدكنندگان را موجب رونق اقتصاد كشور بیان كرد و گفت: استفاده از ظرفیت بالای بخش صنعت كشور و حضور مدیران جوان، سخت‌كوش و خلاق می‌تواند نوید بخش آینده‌ای مطلوب برای صنعت كشور باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحریم‌هایی كه علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب شده است، تأكید كرد: در اطراف ایران، مسائل جدی در حال مطرح شدن است و آنهایی كه از انقلاب ما ضربه خورده بودند برای رسیدن به اهداف شوم خود خیز برداشته‌اند.

وی تأكید كرد: آنها از جنگ، كودتا و ایجاد موانع برای جمهوری اسلامی ایران به نتیجه‌ای نرسیدند و اكنون به سراغ تحریم‌های هدفمند رفته‌اند.

هاشمی رفسنجانی تصریح كرد: مقابله با تحریم‌های فعلی، نیازمند عقلانیت و پرهیز از ماجراجویی و تنش است و با یك سیاست خارجی فعال و حفظ اتحاد در داخل می‌توانیم آثار آن را كاهش دهیم.

در ابتدای این دیدار صدری، رئیس هیئت مدیره خانه صنعت و معدن جوانان، سحرخیز رئیس خانه صنعت و معدن جوانان خراسان رضوی، قدرتی رئیس خانه صنعت و معدن جوانان استان فارس هر كدام مطالبی را در خصوص لزوم ایجاد اشتغال، اشكالات در خصوصی‌سازی، جایگاه فعلی سند چشم‌انداز و سیاست‌های كلی در اداره كشور، موانع صادراتی و مسائل مربوط به مالیات را به اطلاع رساندند...../تحلیل:عصرایران