اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلیل رفت و آمد روحانی به مجلس چه بود؟


رئیس جمهور آبان ماه سال گذشته برای دفاع از سه وزیر باقیمانده کابینه به مجلس آمد.

خبرآنلاین - سید صادق روحانی: رئیس جمهور آبان ماه سال گذشته برای دفاع از سه وزیر باقیمانده کابینه به مجلس آمد.

در جلسه رای اعتماد به وزرا سه وزیر نتوانسته بودند جواز حضور در کابینه را از مجلس شورای اسلامی دریافت کنند. به همین خاطر  روحانی در آبان ماه برای دفاع از این وزرا به مجلس آمد. وزرای آموزش و پرورش و علوم توانستند از مجلس رای اعتماد بگیرند اما وزیر ورزش و جوانان نتوانست. روحانی بلافاصله گزینه بعدی خود را برای این وزارتخانه معرفی کرد اما سجادی هم نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد. حسن روحانی 26 آبان ماه بالاخره توانست برای چهارمین گزینه خود یعنی محمود گودرزی رای اعتماد بگیرد.

5 آبان

دفاع از وزرای پیشنهادی

حسن روحانی برای دفاع از سه وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت ورزش و جوانان در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی شرکت کرده و در صحن علنی مجلس شورای اسلامی سخنرانی کرد. در پایان جلسه رأی گیری انجام شده و وزرای پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موفق به اخذ رأی اعتماد از مجلس شدند، اما وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان نتوانست اعتماد نمایندگان را جلب نماید.

11 آبان

رایزنی وزرای امور خارجه ایران و ترکیه

ظریف که برای شرکت در شصتمین کنفرانس پاگواش با عنوان «گفت‌وگو و خلع سلاح، امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی» به ترکیه رفته بود،در دیدار با وزیر امور خارجه ترکیه درباره بحران سوریه گفت وگو کرد.

12آبان

معرفی وزیر ورزش و جوانان

حسن روحانی، نصرالله سجادی را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرد.

14آبان

حضور ظریف در اجلاس یونسکو

شرکت در اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو

16آبان

حضور ظریف در اجلاس عدم تعهد

شرکت در هفدهمین اجلاس وزیران امور خارجه عضو عدم تعهد در الجزایر

17آبان

نخستین دیدار کری و ظریف به طور رسمی

مذاکرات سه‌جانبه ظریف، کری و اشتون برای توافق در راستای تفاهم نهایی بر روی متن بیانیه‌ای مشترک میان ایران و 1+5، وزیران خارجه ایران و آمریکا

19آبان

دفاع از وزیر وزرش و جوانان

حسن روحانی برای دفاع از نصرالله سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت. نصرالله سجادی در این روز از طرف مجلس رای اعتماد نگرفت. حسن روحانی در نامه‌ای به علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، محمود گودرزی را برای اخذ رأی اعتماد جهت تصدی وزارت ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

26 آبان

رای اعتماد ورزش و جوانان

حسن روحانی در مجلس شورای اسلامی از وزیر پیشنهادی خود دفاع نمود. در این روز محمود گودرزی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان توانست از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد بگیرد.

28 ابان

سفر ظریف به ایتالیا

ظریف قبل از سفر تاریخی به ژنو عازم ایتالیا شد


ویدیو مرتبط :
دلیل اعلام نکردن اعضای کابینه توسط روحانی در مراسم تحلیف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور وزیر نفت در مجلس به دلیل ادعای گریه روحانی!



اخبار,اخبار سیاسی,بررسی ادعای وزیر نفت در مجلس

 

اخبار سیاسی - حضور وزیر نفت در مجلس به دلیل ادعای گریه روحانی

حمید رسایی گفت که نمایندگان تهران خواستار پاسخگویی وزیر نفت پیرامون ادعایش درباره پول گرفتن یکی از وزرای دولت دهم از شیوخ اماراتی و در پی آن گریه حسن روحانی شدند.

رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اصل 90 خانه ملت در گفت‌وگو با فارس، در بیان جزئیات سوالش از بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: سوال ما درباره بررسی ادعای وزیر نفت در خصوص پول گرفتن یکی از وزرا دولت دهم از شیوخ اماراتی و گریه آقای روحانی به همین دلیل در جلسه هیأت دولت است.

وی با بیان اینکه سوال مذکور در جلسه کمیسیون انرژی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، یادآور شد: آقای زنگنه پاسخ‌های روشنی به این سوال ندادند و مستنداتی نیز درباره ادعای خود نداشتند و این در حالی است که ما مستندات دیگری در این زمینه داریم.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی همچنین ابراز تاسف کرد که اظهارات آقای زنگنه مورد بهره‌برداری رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های بیگانه قرار گرفت که این از نگاه وکلای ملت سیاه نمایی تشخیص داده شد و سوال از وزیر نفت را در پی داشت.

حمید رسایی اعلام کرد که سوال یاد شده توسط وی، علی‌اصغر زارعی و روح‌الله حسینیان (دیگر نمایندگان تهران) از بیژن زنگنه وزیر نفت پرسیده شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد که سوال از وزیر نفت در جلسه سه‌شنبه این هفته مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش فارس، اولین جلسه علنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال جدید فردا (یکشنبه) پس از تعطیلات عید نوروز تشکیل می‌شود.

قرار است در جلسات علنی این هفته پارلمان سوال حجت‌الاسلام رسایی، علی‌اصغر زارعی و حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نمایندگان تهران از بیژن زنگنه وزیر نفت مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
اخبار سیاسی - فارس