اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلایل کاهش قیمت طلا در یک سال اخیر


رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به دلایل سه گانه کاهش طلا در سال 2013میلادی گفت: بهای جهانی طلا در این سال یک چهارم از ارزش خود را از دست داد.

خبرگزاری آریا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به دلایل سه گانه کاهش طلا در سال 2013میلادی گفت: بهای جهانی طلا در این سال یک چهارم از ارزش خود را از دست داد.

محمد کشتی آرای ، ضمن بی سابقه خواندن افت بهای طلا در سال گذشته میلادی طی 12 سال اخیر اعلام کرد: افت بهای اونس طلا در سال 2013 در تاریخ قیمت طلا بی سابقه است، و بهای جهانی طلا با کاهش بیش از 27 درصد در این سال، بالاترین رقم کاهش در یکسال را رقم زد، و یک چهارم ارزشش را از دست داد.

وی کاهش انگیزه سرمایه گذاری روی طلا به دلیل کاهش تدریجی ارزش این فلز را عامل مهمی در تشدید افت بها عنوان نمود و تصریح کرد: کاهش تقاضا، بهبود شرایط اقتصادی دنیا، و بالا رفتن ارزش دلار را از مهمترین عوامل کاهش بهای طلا طی سال گذشته میلادی می توان ذکر کرد.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان خارج شدن سرمایه ها از بازار طلا و تغییر مسیر آنها به بازار سهام و اوراق مشارکت در این سال افزود: در سال 2013 رشد اقتصادی دو کشور مهم مصرف کننده طلا یعنی چین و هند، با کاهش مواجه شد، که این امر در کنار کاهش تبدیل منابع ارزی کشورها به سمت طلا موجب کاهش تقاضای طلا در بازارهای جهانی و سقوط اونس جهانی طلا از بیش از 1600 دلار به 1205 دلار شد.
کشتی آرای بهای 1205 دلاری را برای پایان سال 2013 میلادی رقمی مناسب دانست و در گفتگو با سایت طلا خاطرنشان کرد: البته بهای جهانی طلا در این سال با نوسانات و افت و خیزهای فراوانی همراه گردید، ولی برآیند روند اونس طلا در سال 2013 روندی کاهشی بود.وی در گفتگو با سایت طلادرباره روند آتی بهای جهانی طلا در سال 2014 میلادی نیز تأکید کرد: بهای اونس طلا در سال جدید بستگی به اوضاع اقتصادی دنیا دارد، پیش بینی برای یکسال مشکل است ولی آنچه که اهمیت دارد این است که به نظر می رسد وضع اقتصادی دنیا بسیار بهبود پیدا کرده و بهتر شده است، و خود این مسئله موجب می شود که بهای جهانی طلا حداقل افزایش نیابد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش بینی بهای جهانی طلا را در شرایط فعلی بسیار سخت دانست و تصریح کرد: خیلی از تحلیلگران در شرایط حاضر بسیار با احتیاط پیش بینی می کنند، و هیچ کسی در اوایل سال 2013 میلادی به هیچ وجه فکر نمی کرد که بهای طلا روندی نزولی داشته باشد، و بیش از 27 درصد کاهش پیدا کند.

کشتی آرای درباره تأثیرات روند جهانی طلا بر بازار داخل نیز گفت: در این سال کاهش بهای جهانی طلا بعلاوه ی کاهش بهای دلار در بازار ارز موجب تشدید افت قیمتها در بازار داخل شد، بطوریکه پس از انتخابات 24 خرداد امسال با عقب رفت دلار در بازار در کنار افت اونس جهانی طلا، در مجموع 37 درصد در یکسال گذشته بهای طلا و سکه در بازار داخل کاهش یافت، و سکه از یک میلیون و 380هزار تومان به کمتر از 875 هزار تومان رسید.


ویدیو مرتبط :
دلایل افزایش قیمت پیاز و وعده مسیولان برای کاهش قیمت آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلایل کاهش قیمت طلا در هفته اخیر


رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره پیش‌بینی خود از روند قیمت طلا در روزهای آینده گفت: تا چند روز آینده وضعیت به همین منوال بوده و نوسان قیمتی خاصی را شاهد نباشیم.

خبرگزاری ایسنا: رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره پیش‌بینی خود از روند قیمت طلا در روزهای آینده گفت: تا چند روز آینده وضعیت به همین منوال بوده و نوسان قیمتی خاصی را شاهد نباشیم.

محمد کشتی‌آرای اظهار کرد: نرخ بیکاری آمریکا و شاخص مصرف تولید تغییری نداشته و به نظر می‌رسد تا چند روز آینده قیمت‌ها تغییر چندانی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته اونس جهانی به طور متوسط 17 دلار کاهش قیمت داشت، گفت: سکه نیز کاهش 4000 تا 5000 تومانی را در هفته گذشته تجربه کرد و هر گرم طلای 18 عیار نیز حدود 600 تومان کاهش یافت.

کشتی‌آرای درباره عوامل کاهش قیمت طلا در بازار اظهار کرد: افزایش نرخ دلار و بهبود وضعیت اقتصادی دنیا از مهم‌ترین عوامل است. از طرفی بحران سیاسی خاصی را در هفته گذشته شاهد نبودیم.

نوع طلا

قیمت آخر هفته گذشته

قیمت اول هفته‌ای که گذشت

هرگرم‌ طلای 18عیار

96 هزار و 289 تومان

96 هزار و 751 تومان

هر مثقال طلا

417 هزار و 500 تومان

419 هزار و 500 تومان

اونس جهانی

1255 دلار و 2 0سنت

1269 دلار و 40 سنت

نوع سکه



سکه‌ تمام‌ طرح‌ جدید

940 هزار و 400 تومان

945 هزار تومان

سکه‌ تمام‌ طرح‌ قدیم

940 هزار و 300 تومان

944 هزار و 500 تومان

نیم سکه

472 هزار و 500 تومان

475 هزار تومان

ربع سکه

263 هزار و 500 تومان

267 هزار تومان

یک گرمی

171 هزار تومان

171 هزار تومان

نوع ارز



دلار آمریکا

3174 تومان

3171 تومان

یورو

4140 تومان

4160 تومان