اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دعوت سران و مقامات چندین کشور از روحانی


مشاور رئیس‌جمهور گفت: مقامات و سران چندین کشور خارجی از رئیس‌جمهور برای سفر به این کشورها دعوت کرده‌اند.

خبرگزاری تسنیم: مشاور رئیس‌جمهور گفت: مقامات و سران چندین کشور خارجی از رئیس‌جمهور برای سفر به این کشورها دعوت کرده‌اند.

محمدرضا صادق مشاور رئیس‌جمهور در خصوص سفر رئیس جمهور به تعدادی از کشورها، گفت: خبرنگاران روز گذشته سؤالی از بنده درباره سفر دکتر روحانی به قرقیزستان و نیویورک مطرح کردند که من در جواب اعلام کردم هنوز چنین بحثی نهایی نشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا رئیس‌جمهور پیشنهاداتی از سایر کشورها برای سفر خارجی داشته‌ است، گفت: سران کشورهایی که برای مراسم تحلیف رئیس جمهور به ایران آمده بودند از وی دعوت کردند و به ترتیبات دیگر نیز دعوت‌های زیادی از رئیس جمهور صورت گرفته اما به‌هرصورت مهمترین مسئله این است که دولت استقرار پیدا کند و وزرا مستقر شوند تا بررسی‌های لازم صورت گیرد ان‌شاءالله در فرصت مناسب نیز رئیس جمهور پاسخ دعوت‌هایی را که از وی صورت گرفته خواهد داد.

مشاور رئیس جمهور در خصوص اینکه آیا مشاوران سیاست خارجی رئیس‌جمهور بررسی‌هایی را برای سفرهای خارجی انجام داده‌اند یا خیر، گفت: باید در ابتدا وزارتخانه‌ها شکل بگیرند و وزرا استقرار پیدا کنند و سپس می‌توان تصمیم لازم را گرفت.

صادق در پاسخ به این سؤال که آیا رئیس‌جمهور برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر می‌کند، اظهار داشت: این سفر را نیز باید در همان چارچوب دید به‌هرصورت مجمع عمومی سازمان ملل در زمان مشخصی اجلاس دارد و سران کشورها در آن شرکت می‌کنند و از ایران نیز در گذشته شرکت می‌کردند، اما وقت آن که برسد اطلاع‌رسانی لازم از سوی ما انجام خواهد شد.

وی درباره فضای مجلس برای رأی اعتماد به وزرا اظهار داشت: مطرح کردن نظرات و دیدگاه‌ها جزو حقوق نمایندگان مجلس است و آنها می‌توانند ابهامات و ایرادات خود را مطرح کنند و وزرای پیشنهادی نیز به این ابهامات پاسخ می‌دهند. فضای خوبی وجود دارد البته مواردی در روز گذشته وجود داشت و دیگر نمایندگان مجلس پاسخ آن مسائل را دادند و ریاست مجلس اقدام لازم را انجام داد. اگر کسی هم صحبت‌ها و بحث‌هایی خارج از معیار مجلس انجام داده بود توسط دیگر نمایندگان پاسخ‌های لازم داده شد و افکار عمومی نیز در این زمینه قضاوت خواهد کرد.

مشاور رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال که آیا انتقادات نمایندگان نسبت به مواضع تعدادی از وزرا در فتنه 88 را قبول دارید، گفت: آقای دکتر روحانی در صحبت‌های خود توضیحاتی ارائه کرد و در حال حاضر بحث در مجلس بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی است و مواردی وجود دارد که دوستان وارد حوزه‌های سیاسی می‌شوند و وزرای پیشنهادی نیز توضیحات لازم را ارائه می‌کنند.

صادق همچنین در پاسخ به سؤالی درباره احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: ان‌شاءالله بعد از استقرار دولت تصمیماتی که لازم است، گرفته خواهد شد و کارهایی برای پیشبرد اهداف دولت یازدهم اتفاق خواهد افتاد اما به‌طور مشخص در این زمینه در حال حاضر نمی‌توانم اظهار نظر کنم.


ویدیو مرتبط :
دیدارهای دو جانبه سران و مقامات کشورهای صادرکننده گاز ب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دعوت از مقامات همه کشورها برای شرکت در مراسم تحلیف روحانی



اخبار,مراسم تحلیف روحانی

عراقچی خبر داد:

دعوت از مقامات همه کشورها برای شرکت در مراسم تحلیف روحانی

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که از سران و مقامات همه کشورها برای شرکت در مراسم تحلیف جناب آقای روحانی دعوت شده است.وجود داشت چنین سرنوشتی برای زاینده رود رقم می‌خورد؟ و آیا این مصرف‌های بی حد و حساب در بخش‌های مختلف به وجود می‌آمد؟

سیدعباس عراقچی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که آیا از مقامات کشورهای اروپایی و آمریکایی هم برای شرکت در این مراسم دعوت شده است اظهار کرد: این دعوت از مقامات همه کشورها صورت گرفته است.
وی در عین حال گفت که برای این دعوت‌ها البته تمرکز بر روی کشورهای منطقه بوده است.

به گزارش ایسنا، قرار است مراسم تحلیف حسن روحانی رییس جمهور منتخب کشورمان 13 مردادماه برگزار شود.
تاکنون برخی از کشورها اعلام کرده‌اند که کدام از یک مقامات کشورشان و یا نمایندگان آنها برای شرکت در این مراسم تحلیف به تهران سفر می‌کنند از جمله سفارت افغانستان در تهران تایید کرد که حامد کرزای، رییس جمهور این کشور میهمان این مراسم تحلیف خواهد بود. قرار است سایر کشورها در فرصت باقی مانده تا برگزاری مراسم تحلیف اعلام کنند که چه کسانی در این مراسم شرکت می‌کنند./ایسنا