اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دعوتنامه احمدی نژاد برای پادشاه عربستان و شاه بحرین


دعوتنامه رئیس جمهور از شاه عربستان و بحرین برای حضور در اجلاس سران عدم تعهد (نم) تحویل داده شد.

خبرگزاری مهر: دعوتنامه رئیس جمهور از شاه عربستان و بحرین برای حضور در اجلاس سران عدم تعهد (نم) تحویل داده شد.

دعوتنامه احمدی نژاد از ملک عبد الله شاه عربستان و شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین از طریق کانال دیپلماتیک تحویل داده شد.

دعوتنامه شاه عربستان قرار بود توسط معاون وزیر خارجه ایران به وزیر خارجه عربستان تحویل داده شود که بعد از اجرای حکم اعدام برخی اتباع ایرانی در عربستان سفر امیر عبد اللهیان به جده لغو و دعوتنامه از طریق کانال دیپلماتیک ارسال شد.

همچنین در پی خشونت شدید رژیم آل خلیفه در سرکوب مردم بحرین ایران روابط با بحرین را به کاردار کاهش داده و در اعتراض به اقدامات آل خلیفه دعوت نامه شاه بحرین نیز توسط فرستاده ویژه رئیس جمهور ارائه نشد.

ایران به عنوان میزبان اجلاس سران عدم تعهد موظف به انجام دعوت از کلیه کشورهای عضو این جنبش است.

اجلاس سران عدم تعهد قرار است از تاریخ 5 تا 10 شهریور در تهران برگزار شود و طی آن ریاست جنبش عدم تعهد به مدت سه سال به جمهوری اسلامی ایران منتقل می شود.       


ویدیو مرتبط :
استقبال از احمدی نژاد سال88 تبریز/احمدی نژاد کاش احمدی نژاد می ماندی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لغو اعتراضی سفر ابلاغ دعوت احمدی نژاد از شاه عربستان



 

بعد از رفتار عربستان در اعدام اتباع ایرانی انجام این سفر در مقطع کنونی از سوی طرف ایرانی لغو شد.

اعتدال: در پی تأیید خبر اعدام چند تن از اتباع ایرانی در عربستان، سفر معاون عربی و افریقایی وزیر امور خارجه به جده لغو شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی و افریقایی وزیر امور خارجه قرار بود برای دیدار با مقامات عربستانی به جده سفر کند که در پی اقدام عربستان در اعدام برخی اتباع ایرانی این سفر لغو شد.

امیر عبداللهیان قرار بود امروز در جده با سعودالفیصل وزیر خارجه عربستان در رابطه با مناسبات دو جانبه تهران و ریاض دیدار داشته باشد و دعوتنامه محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور از عبدالله شاه عربستان برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران را تحویل فیصل دهد.

بعد از رفتار عربستان در اعدام اتباع ایرانی انجام این سفر در مقطع کنونی از سوی طرف ایرانی لغو شد.

لغو این سفر در پی غیاب سفیر عربستان به کاردار این کشور در تهران ابلاغ شده است..../اعتدال