اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دایی: خودمان را با این عنوان گول نزنیم!


ما نباید خودمان را گول بزنیم، هنوز در خیلی از زمینه‌ها مشکل داریم، مخصوصا در مورد زیر ساختها و تیم‌های پایه باشگاهی مشکلاتی داریم که باید آنها را حل کنیم. البته ما در باشگاه خودمان در زمینه رفع مشکلات تیم‌های پایه قدم‌های خوبی را برداشته‌ایم.

خبرگزاری مهر:  سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن با اعلام اینکه لیست بازیکنان مورد نیاز و مازاد تیم راه‌آهن را تا پایان هفته جاری اعلام می‌کند و هنوز هیچکس را بصورت رسمی از این تیم کنار نگذاشته است، گفت: توجه نکردن به تیم‌های پایه بزرگترین مشکل فعلی فوتبال ایران است.

علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر فجرسپاسی ضمن بیان مطلب فوق گفت: بازی با فجر مانند تمام بازی‌های قبلی ما مهم و حساس است. البته با توجه به اینکه این دیدار، بازی آخر نیم فصل است با کسب سه امتیاز آن راحت‌تر می‌توانیم تمرینات‌مان برای حضور در دور برگشت رقابتها را پیگیری کنیم.

وی افزود: فجر تیم جوان و خوبی است که نتایج مطلوبی در رقابتهای لیگ برتر گرفته است. آنها در حال حاضر 24 امتیاز بوده و به تیم ما که 25 امتیار دارد، چسبیده‌اند. بنابر این هر تیمی که برنده این دیدار باشد، جایگاه بهتری را در جدول بدست می‌آورد. همه هدف ما شکست تیم فجر است و مطمئن باشید بازی سختی را مقابل این تیم پیش رو داریم.

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن درخصوص صحبتهایی که درمورد جدایی حسین کعبی از این تیم مطرح شده، اظهار داشت: ما نه تنها در مورد حسین کعبی بلکه سایر بازیکنان تیم به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم. می‌خواهیم پس از بازی با تیم فجر و در فصل نقل و انتقالات نیم فصل تیم خود را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه راه‌آهن را در شرایط حساسی که زمان خیلی کمی داشتیم، بستیم. درحال حاضر خیلی از بازیکنان ما قرارداد دوساله دارند و لیست‌مان پر است و به خاطر این که تیم را تقویت کنیم مجبوریم با چند بازیکن قطع همکاری کنیم. البته در این مورد مذاکراتی با مسئولان باشگاه پس از بازی با فجر خواهیم داشت تا به جمع بندی نهایی برسیم، بنابراین تا پایان هفته جاری لیست بازیکنان مورد نیاز و مازاد خود را اعلام می‌کنیم.

دایی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر نقاط ضعف و قوت تیم خود را چه می‌دانید؟ اظهار داشت: از نظر خط دفاعی ما جزو 4-5 تیم اول لیگ هستیم اما درخط حمله مشکل داریم و نتوانستیم گل‌های زیادی به حریفان بزنیم، به طوری که اکثر نتایجی که گرفته‌ایم، نیز نزدیک با تیم حریف بوده است.

وی درخصوص انتخاب فدراسیون فوتبال ایران به عنوان برترین فدراسیون سال 2012 در آسیا گفت: آیتم‌های مد نظر AFC برای انتخاب فدراسیون برتر کاملا مشخص بوده و آنها نتایج تیم‌های ملی یک کشور را ملاک قرار نمی‌دهند. AFC در این خصوص به گزارش‌هایی که به فدراسیون‌های عضو آن ارسال می‌کنند، توجه دارد. این گزارش‌ها در تصمیم گیریهای AFC تاثیر زیادی دارد. در حال حاضر موقعیت من به گونه‌ای نیست که در مورد درست یا غلط بودن ملاک‌های AFC نظر بدهم.

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن ضمن تبریک به مسئولان فدراسیون فوتبال تاکید کرد: ما نباید خودمان را گول بزنیم، هنوز در خیلی از زمینه‌ها مشکل داریم، مخصوصا در مورد زیر ساختها و تیم‌های پایه باشگاهی مشکلاتی داریم که باید آنها را حل کنیم. البته ما در باشگاه خودمان در زمینه رفع مشکلات تیم‌های پایه قدم‌های خوبی را برداشته‌ایم.

وی بزرگترین مشکل حال حاضر فوتبال ایران را توجه نکردن باشگاه‌ها به تیم‌های پایه دانست و افزود: متاسفانه تیم‌های پولدار فوتبال ایران از دسترنج سایر تیم‌های بازیکن‌ساز استفاده می‌کنند. رفع این مشکل نیاز به کمک فدراسیون و تصمیمات صحیح آنها دارد. خود باشگاه‌ها نیز باید برنامه‌ریزی چهار پنج ساله در این خصوص انجام دهند.

دایی ادامه داد: در حال حاضر تمام باشگاه‌های بزرگ و مطرح جهان سرمایه گذاری‌های خوبی را روی تیم‌های پایه خود انجام داده و با استفاده از بازیکنان پایه خود صرفه‌جویی زیادی را در مورد هزینه‌‎های خود انجام می‌دهند که باشگاه بارسلونا پرچمدار این موضوع در فوتبال جهان است.

وی در خصوص صحبتهای ابراهیم تهامی در برنامه 90 خاطرنشان کرد: در هر خانواده‌ای هر اتفاقی ممکن است، رخ دهد. مهم این است که در یک تیم، ما اختلاف سلیقه‌های خود را در کار تیمی دخیل نکنیم و منافع تیمی را بر منافع فردی ترجیح دهیم. شاید ما در آن تیم ملی اختلاف عقیده‌هایی با یکدیگر داشتیم اما هیچ موقع اختلاف نظر را وارد تیم ملی نکرده‌ایم.

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن در مورد درگیری لفظی که بین او و خداداد عزیزی پیش از بازی برگشت مقابل تیم ملی استرالیا در ملبورن اتفاق افتاد، تصریح کرد: بین من و عزیزی بر سر میز شام جر و بحث لفظی پیش آمد زیرا در آنجا همسر کریم باقری و والدیر ویرا حضور داشتند. من به خداداد گفتم که آرامتر بخندیم اما خداداد این کار را نکرد و جوابم را داد اما  آن بحث درهمان جا غائله پیدا کرد.

وی با طرح این پرسش که چرا باید برخی مسائل بعد از گذشت این همه سال مطرح شود؟ افزود: چرا برای آنکه خودمان را توجیه کنیم باید فرد دیگری را خراب کنیم؟ خود ما در طی سفرهای مختلفی که با تیم‌های ملی و باشگاهی داشته‌ایم، شاهد هزاران اتفاق بوده‌ایم. مطرح  کردن این مسائل دردی از فوتبال ما دوا نمی‌کند. متاسفانه یا خوشبختانه برخی از شما خبرنگاران به دنبال پیگیری این مسائل هستید.

دایی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: در تیم ملی بازیکنان برای آنکه مملکتی را خوشحال کنند، هدف درستی را انتخاب کردند و برای این کار از خود گذشتگی نشان دادند. اگر بتوانیم برای هدف مهمی که مملکتی را خوشحال کند، از خود بگذرید، کار مهمی را انجام داده‌اید. در آن تیم ملی بازیکنان بدون پاداش میلیونی و بدون هیچ توقعی با تمام توان خود بازی می‌کردند، حتی در خیلی مواقع به آنها پول توجیبی هم نمی‌داند، شما باید این مسائل را بپردازید.

وی  با اشاره به اینکه مطمئن باشید تا روزی که هستم به چیزهای بزرگ فکر می‌کنم، از گذشته درس گرفته و در آینده آن را به کار می‌گیرم، خاطرنشان کرد: تیم ملی آن زمان نه تنها در فوتبال بلکه در بعد اجتماعی نیز درس‌های زیادی به همه داد که با اتحاد و با هم بودن می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرده و از پیش رو برداشت.

دایی در پایان با بیان اینکه برخی از صحبتهای تهامی در برنامه 90 را قبول دارد، گفت: به عنوان مثال هیچکس از تهران تیم را ارنج نمی‌کرد و اصلا پرداختن به موضوعات کوچک و بی‌اهمیت برای من مهم نیست. هیچگاه به تیترهای کوچک اهمیتی نداده‌ام، همیشه آدمهای بزرگ به چیزهای بزرگ فکر می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
دروغ اسکار (خودمان را با اسکار گول نزنیم)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خودمان را گول نزنیم، تهران روی گسل فعال است!



اخبار,اخباراجتماعی,زلزله در تهران


 اخبار اجتماعی - خودمان را گول نزنیم، تهران روی گسل فعال است!

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اذعان به اینکه نباید خودمان را گول بزنیم، تهران روی گسل‌های فعال است گفت: اما روی گسل هم می‌توان زندگی کرد البته امکان وقوع زلزله 8 ریشتری در تهران محال است.

به گزارش ایسنا، احمد صادقی همزمان با هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی خواستار طرح مخاطره‌شناسی برای مردم شهر تهران و گفت: در تهران 38 مخاطره طبیعی شناسایی شده که زلزله تنها یکی از آنهاست.

وی زلزله، سیل، فرونشست زمین، طوفان و ... را از دیگر خطرات شایعی که تهران را تهدید می کند دانست و گفت: باید برای مردم واکنش مناسب در مقابل هریک از این حوادث تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از مخاطرات را می‌توان از بین برد اظهار کرد: اما برخی دیگر از مخاطرات را نمی‌توان از بین برد و تنها باید از خسارات آن پیش بینی کنیم که زلزله از جمله این حوادث است.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به مراحل چهار گانه مدیریت بحران اظهار کرد: مرحله "مقابله" یکی از این مراحل است که وظیفه آن بر عهده سازمان‌های تخصصی است.

در طوفان تهران آمادگی پیش‌بینی از سوی هواشناسی وجود نداشت
صادقی با اشاره به طوفانی که چند ماه پیش تهران را درنوردید اظهار کرد: این آمادگی برای پیش‌بینی طوفان از سوی سازمان هواشناسی وجود نداشت و در حقیقت این سازمان دستگاه مخصوص این کار را در اختیار نداشت.

وی افزود: در بحث مقابله دستگاه‌های ما آمادگی خوبی دربرابر طوفان داشتند و شما دیدید که طوفانی که در ساعت 5 عصر رخ داد تا نیمه شب کاملا تهران به حالت عادی بازگشت و از حالت بحرانی خارج شد.

خودمان را گول نزنیم، تهران روی گسل است!
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران وقوع زلزله در شهری مانند تهران را یک بحث دارای ابعاد بین‌المللی دانست و تصریح کرد: خودمان را گول نزنیم، تهران روی گسل است آن هم گسلی فعال، اما روی همین گسل هم می‌توان زندگی کرد و ما باید خودمان را برای زندگی روی آن آماده کنیم و درک درستی از خطر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران حوزه‌ای فرابخشی است و یک نهاد به تنهایی مسئول آن نیست خاطرنشان کرد: 14 کارگروه تخصصی در مدیریت بحران وجود دارد که هرکدام وظایف و مسئولیت‌های مشخص و تعریف‌شده‌ای دارند. کارکردهای تخصصی امنیت، بهداشت، امدادرسانی و ... از جمله آن‌هاست و یکی از وظایف سازمان نیز تقویت فضای همکاری میان این دستگاه‌هاست.

تهران به کمپین بین‌المللی تاب‌آوری شهرها پیوست
صادقی آموزش مخاطرات طبیعی برای شهروندان را یکی از مهم‌ترین مباحث موجود برای آنان دانست و افزود: شهر تهران به کمپین بین‌المللی تاب‌آوری شهرها پیوسته و یکی از بندهای این کمپین بحث آمادگی شهروندان دربرابر مخاطرات طبیعی است.

وی بحث هشدار سریع در حوادث طبیعی را امر بسیار مهمی برشمرد و افزود: پروژه هشدار سریع زلزله در شهر تهران بزودی تکمیل می‌شود و براساس آن اگر گسل‌ها فعال شوند 10 ثانیه قبل از وقوع آن هشدارهای لازم داده خواهد شد و تاسیسات گاز، برق‌ و غیره قطع خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای 374 محله شهر تهران نقشه تخلیه امن و اضطراری محلات تشکیل شده است گفت: در این نقشه‌ها نزدیک‌ترین محل امن در محلات معرفی شده و بنا داریم آن را به هر خانواده‌ای بدهیم.

صادقی راه‌اندازی گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری محلات را یکی دیگر از اقدامات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برشمرد و افزود: یکی از کارکردهای این گروه که با عنوان مخفف شده «دوام» شناخته می‌شود نحوه مقابله با حوادث، خروج اضطراری، امدادرسانی و ... در محلات است که ما برابر برنامه پنج ساله دوم شهرداری موظفیم تعداد این گروه‌ها را به عدد 750 برسانیم.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آمادگی این سازمان برای تشکیل گروه‌های مدیریت بحران در ساختمان‌ها و اماکن عمومی خبر داد و گفت: در صورتی که از ما درخواست شود آماده‌ایم تا گروه‌های مدیریت بحران در این مراکز را آموزش دهیم.

بحث مدیریت بحران هنوز جامعه‌محور نشده است
وی با بیان اینکه بحث مدیریت بحران هنوز جامعه محور نشده است اظهار کرد: هزینه‌های مربوط به مدیریت بحران در سبد هزینه خانوار نیامده، در حالی که باید دستگاه‌های مختلف در این حوزه وارد شوند.

صادقی در ادامه با بیان اینکه زلزله 8 ریشتری در تهران محال است اظهار کرد: زمین‌لرزه‌ بر روی گسل‌های شمال تهران یا گسل مشا نیز نهایتا 7.2 ریشتر قدرت خواهد داشت بنابراین اینکه می‌گویند در تهران زلزله‌ای 8 ریشتری رخ می‌دهد باید بگویم که تقریبا چنین چیزی محال است.

وی بحث بافت فرسوده در شهر تهران را از دیگر مشکلات موجود در این شهر دانست و گفت: خوشبختانه از چند سال پیش با نوسازی انجام شده این شرایط بهبود یافته است.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بحث کمبود آب در تهران را به منزله یک بحران توصیف کرد و افزود: این موضوع یکی از دغدغه‌های ماست و شهروندان باید در این حوزه صرفه جویی کنند چرا که ما منابع آبی محدودی داریم.


  اخبار اجتماعی -  ایسنا