اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داعش: تدریس ادبیات، تاریخ و هنر ممنوع!


گروه تروریستی داعش با آغاز سال تحصیلی جدید اعلام کرد که ادبیات، تاریخ، هنر و معارف مسیحی (برای اقلیت ها) برای همیشه از برنامه درسی دانش آموزان موصل و شهرهای پیرامون که در کنترل این گروه است، حذف می شود.

خبرگزاری ایرنا: گروه تروریستی داعش با آغاز سال تحصیلی جدید اعلام کرد که ادبیات، تاریخ، هنر و معارف مسیحی (برای اقلیت ها) برای همیشه از برنامه درسی دانش آموزان موصل و شهرهای پیرامون که در کنترل این گروه است، حذف می شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: داعش افزون بر حذف درس های ادبیات، تاریخ، هنر و موسیقی، دستور داده که برخی تصاویر هم از کتاب های درسی دانش آموزان بریده شود.

داعش پیش از این دستور داده بود که مدارس موصل که در کنترل این گروه است از 9 سپتامبر (18 شهریور) آغاز به کار کند؛ هرچند دانش آموزان موصلی تا امروز که 25 شهریور است بر سر کلاس ها حاضر نشده اند و هراس از نافرمانی در گروه داعش به وجود آمده است.

در بیانیه ای دو صفحه ای که داعش زیر عنوان 'خبر خوش آموزشی' در مسجدها و بازارهای موصل پخش کرده، آمده است که به امر خلیفه!، با جهالت و فساد در نظام آموزشی مبارزه خواهد شد.!

داعش دستور داده است که عبارت 'دولت اسلامی' در کتاب های درسی، جایگزین عبارت های 'جمهوری عراق' و 'جمهوری سوریه' شود.

همچنین باید نظریه تکاملی داروین از کتاب زیست شناسی مدارس حذف شود.

بیانیه آموزشی گروهک تروریستی داعش با جمله ای پایان می یابد که از ماهیت خشونت آمیز این گروهک حکایت دارد: 'این اعلامیه، الزام آور است و هرکس از آن سرپیچی کند، مجازات خواهد شد.'


ویدیو مرتبط :
تاریخ هنر و ادبیات مقاومت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش: تدریس تاریخ و موسیقی ممنوع!


داعش به موسسات آموزشی و تربیتی مناطق تحت کنترل خود در سوریه دستور داد، "تاریخ و تربیت اسلامی" و موسیقی، از دروس آموزش و پرورش حذف شود.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر: داعش  در بیانیه ای  خطاب به موسسات آموزشی و تربیتی مناطق تحت کنترل خود در سوریه  دستور داد،  برخی مواد درسی از جمله تاریخ و تربیت اسلامی و موسیقی که توسط نظام سوریه وضع شده بود، از دروس آموزش و پرورش حذف شوند.

داعش همچنین بخش هایی از کتب درسی که با روش  این گروه  سازگاری ندارد را حذف و متون دیگر جایگزین آن کرده است.

این بیانیه را سازمانی موسوم به «دیوان تعلیم در دولت اسلامی» وابسته به داعش صادر کرد که  در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

در متن  این بیانیه به موارد ذیل اشاره شده است:

" از مواد درسی به طور حتم، مواد ( آموزش هنری موسیقی، تربیت ملی، درس اجتماعی، تاریخ، دروس زیبایی شناسی، ورزش، مسائل فلسفی- اجتماعی و روانشناختی، تربیت دینی اسلامی و تربیت دینی مسیحی) حذف  و مواد دیگری جایگزین آن می شود.

عبارت «جمهوری عربی سوریه» حذف و «دولت اسلامی» جایگزین آن می شود.

همچنین عنوان «وزارت تربیت» به «وزارت تعلیم و تربیت» تغییر می یابد و  تصاویری  که با شریعت اسلامی همخوانی ندارند نیز حذف خواهد شد.

در این بیانیه همچنین آمده است، سرود ملی  سوریه از مدارس حذف و مفاهیم قومی و ملی از میان خواهند رفت، زیرا تنها وابستگی مسلمان باید به اسلام و اهل آن و همچنین برائت از شرک و مشرکین باشد."