اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خط 8 اتوبوس‌های BRT به زودی افتتاح می شود


مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ایستگاه‌های خط 2 اتوبوس‌های تندرو در دست بازسازی قرار دارد، گفت: تاکنون ۳۵ ایستگاه در مسیر این خط مورد تعویض قرار گرفته و طی ماه آینده تمامی ایستگاه‌ها مورد بازسازی کامل قرار می‌گیرند.

خبرگزاری فارس: مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ایستگاه‌های خط 2 اتوبوس‌های تندرو در دست بازسازی قرار دارد، گفت: تاکنون ۳۵ ایستگاه در مسیر این خط مورد تعویض قرار گرفته و طی ماه آینده تمامی ایستگاه‌ها مورد بازسازی کامل قرار می‌گیرند.
 
 حسن آقایی  با بیان این مطلب اظهار کرد: در مسیر خط 2 اتوبوس های BRT تاکنون 35 ایستگاه تعویض شده است و عملیات تعویض 15 ایستگاه دیگر در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: در مسیر خط 2 اتوبوس های تندرو حد فاصل میدان آزادی تا خاوران در مجموع 52 ایستگاه وجود دارد که 2 ایستگاه مبدا و مقصد و 50 ایستگاه بین راهی است.

آقایی گفت: ایستگاه های جدید خط 2 سامانه اتوبوس های تندرو از کلیه امکانات و تجهیزات لازم مانند دستگاه های کارت خوان بلیت الکترونیک، سیستم های هوشمند، دوربین های نظارت تصویری، سیستم روشنایی مناسب و... برخوردارند و تلاش شده تا با نصب ایستگاه های مدرن و مناسب سطح خدمات رسانی در این خط را ارتقا دهیم.

مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک همچنین در خصوص احداث خط اتوبوس های تندرو در مسیر بزرگراه امام علی (ع) گفت: مکان یابی ایستگاه ها در این خط صورت گرفته و سرپناه ایستگاه ه در دست ساخت است.

وی افزود: عملیات اجرایی احداث سکوی ایستگاه ها در مسیر این خط نیز به زودی آغاز خواهد شد تا گامی دیگر در راستای تکمیل شبکه اتوبوس های تندرو پایتخت برداشته شود.

آقایی در ادامه در خصوص احداث خط 8 سامانه اتوبوس های تندرو حدفاصل ترمینال جنوب تا پایانه خاوران نیز گفت: عملیات ساخت سرپناه ایستگاه های این خط به پایان رسیده و به زودی این خط آماده بهره برداری خواهد شد تا شهروندان در نیمه جنوبی شهر بتوانند از خدمات رسانی این خط بهره مند شوند.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افتتاح خط 8 سامانه اتوبوسهای BRT در روزهای آینده


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تاکنون 161 دستگاه اتوبوس دوکابین جدید به پایتخت رسیده، گفت: هفته آینده رسما سری جدید اتوبوسهای دوکابین وارد ناوگان خواهند شد.

خبرگزاری ایسنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تاکنون 161 دستگاه اتوبوس دوکابین جدید به پایتخت رسیده، گفت: هفته آینده رسما سری جدید اتوبوسهای دوکابین وارد ناوگان خواهند شد.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی اظهار کرد: تاکنون 161 دستگاه از اتوبوسهای دوکابین جدید به تهران رسیده و 139 دستگاه نیز به مرور و تا پیش از مهرماه وارد ناوگان خواهند شد.

وی با بیان اینکه هفته آینده طی مراسمی به طور رسمی سری جدید اتوبوسهای دوکابین وارد ناوگان خواهند شد گفت: اتوبوسهای جدید با اولویت خطوط مناطق جنوبی شهر وارد ناوگان می‌شوند و با ورود این اتوبوس‌ها ضمن افزایش ظرفیت جابه جایی مسافران در سامانه اتوبوسرانی تهران شاهد ارتقا بیش از پیش سطح خدمات رسانی به شهروندان خواهیم بود.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه هزینه خرید 300 دستگاه اتوبوس دوکابین 100 درصد توسط شهرداری تهران پرداخت شده است گفت: این اتوبوس‌ها از استانداردهای روز دنیا برخوردارند و به سیستم‌های ایمنی، سرمایشی، گرمایشی مناسب مجهز هستند.

وی تصریح کرد: با ورود 300 دستگاه اتوبوس جدید دوکابین به ناوگان تا پیش از مهرماه روزانه حدود 500 هزار مسافر به ظرفیت جابه جایی اتوبوسرانی افزوده خواهد شد و ناوگان حمل و نقل عمومی با ظرفیت و توان بیشتر قادر به خدمات رسانی به شهروندان خواهد بود.

تشکری هاشمی خاطر نشان کرد: خط 8 سامانه اتوبوس‌های تندرو (حدفاصل ترمینال جنوب تا پایانه خاوران) نیز هفته آینده به طور رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید تا گامی دیگر در راستای تکمیل شبکه خطوط اتوبوس‌های BRT و گترش حمل و نقل عمومی در پایتخت برداشته شود.