اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خط قرمز پلیس برای زائران حج تمتع


جانشین رییس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به عملیات بزرگ حج، همراه داشتن هر گونه مواد مخدر و یا قرص های دارای ممنوعیت توسط زائران را خط قرمز پلیس اعلام کرد.

خبرآنلاین: سردار "معصوم بیگی" در بازدید از میزان آمادگی پلیس فرودگاه امام(ره) برای اعزام حجاج به سرزمین نور با اشاره به عملیات گسترده حج تمتع كه هر ساله در زمان فشرده با حجم كار خیلی زیاد و حساسیت بالا برگزار می شود، اظهارداشت: تمامی تمهیدات در حوزه پلیس برای هر چه بهتر انجام شدن عملیات حج اندیشیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید به نحو احسن، كرامت زائران را مدنظر قرار داده و با احترام شان و جایگاه آنها را حفظ نماییم، گفت: همچنین تكریم مشایعت كنندگان و مستقبلین نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسئول، درباره آمار كشفیات مواد مخدر از زائران ایرانی در كشور عربستان، گفت: خوشبختانه طی سالهای اخیر، آمار كشف مواد مخدر از زائران ایرانی در كشور عربستان صفر بوده که این نشان از زحمات پلیس فرودگاه و تاثیر توجه زائران به هشدارها و آموزش های ماموران دارد، لازم است فرآیند آگاهسازی و توجه به حجاج با حساسیت كامل انجام شود.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا بر برگزاری امنیت كامل حجاج و سفر بی خطر آنها، تاکید كرد و گفت: همچنین برای بازگشت حجاج، برنامه ها و تمهیدات کامل اندیشیده و جای هیچ نگرانی نیست و پلیس برای انجام این ماموریت در آمادگی کامل قرار دارد؛ با تلاش مضاعف پلیس خدمت به حجاج به نحو احسن انجام خواهد شد.

معصوم بیگی، همراه داشتن هر گونه مواد مخدر و نیز قرص های متادون و ترامادول و انواع قرص های کدئین دار از سوی زائران را خط قرمز پلیس اعلام کرد و افزود: پلیس فرودگاه با جدیت و قاطعیت با مسافرانی كه مواد مخدر همراه دارند، برخورد خواهد كرد، زیرا به همراه داشتن مواد مخدر به لغو سفر آنها منجر خواهد شد، از سوی دیگر مشكلات زیادی را برای زائران در عربستان ایجاد خواهد كرد و به شان و جایگاه نظام جمهوری اسلامی لطمه وارد می كند.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا در پایان از مردم خواست حتی الامكان برای بدرقه و استقبال از حجاج كمتر به فرودگاهها بیایند،‌ تا ضمن جلوگیری از ترافیك، پلیس بتواند خدمات دهی و ماموریتش را به بهترین نحو انجام دهد.


ویدیو مرتبط :
ایران حج، مرکز خرید و فروش فیش حج عمره و تمتع در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تمهیدات پلیس برای اعزام زائران حج تمتع


رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: پلیس فرودگاه به منظور آگاه سازی زائران از تبعات سوء ناشی از حمل موادمخدر به كشور عربستان علاوه بر نصب بنر و پلاكارد در فرودگاه ها، اقدام به توزیع بروشور کرده است.

خبرگزاری مهر: سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی در دومین روز نشست تخصصی فرماندهان پلیس فرودگاه های کشور ضمن تبریک سالروز آزادگان به اسوه های صبر و استقامت، گفت : آزادگان عزیز با شجاعت، مقاومت، صبر و تلاش خستگی ناپذیر، فرهنگ آزادگی از اردوگاه های دشمن به کل عالم بسط و گسترش دادند.

وی، حفظ و صیانت از اماکن، ابنیه، ابزار و اسناد را یکی از وظایف مهم فرماندهان عنوان کرد و اظهارداشت: فرماندهان باید از تمام ظرفیت های تحت اختیار خود بهترین استفاده را بکنند و روز به روز نشاط ، شادابی و ماندگاری را به محیط کاری و کارکنان خود منتقل کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه باید سهم و نقش مردم، مسئولان و سازمان های دولتی در پیشگیری از بروز جرم تعیین شود، گفت: مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت های اجتماعی دیگر سازمان های دخیل، از مولفه های اصلی تحقق امنیت پایدار به شمار می آید که این امر موجب تسهیل و تسریع در انجام امور، تقویت تعاملات اجتماعی و افزایش همبستگی اجتماعی شود.

وی، بزرگترین پشتوانه ناجا را جلب رضایت مردم عنوان کرد و گفت: برخورد کریمانه با مردم، کاهش درصد آسیب پذیری جامعه را به دنبال خواهد داشت.

سردار شرفی بر اهمیت دوره های تعالی و استاندارد سازی رفتار کارکنان پلیس تاکید کرد و گفت: تعالی رفتار پلیس و توجه به نوع برخود با مردم همواره یکی از دغدغه های فرماندهان انتظامی است و در راستای همین توجه ویژه و معنویت و صحت عملی که در کارکنان انتظامی وجود دارد امروزه شاهد پلیسی قانون مند ، اخلاق مدار ، متعهد و دلسوز در نظام اسلامی هستیم .

وی، بر آموزش ده مهارت رفتاری کارکنان تاکید کرد و گفت: پلیس باید معتمد مردم باشد به شرط آنکه ماموران رفتار و برخورد صحیحی با شهروندان داشته باشند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا بر ارتقاء سطح اشراف اطلاعاتی و مهارت رزمی کارکنان پلیس تاکید کرد و گفت: توسعه آموزش و افزایش توانمندی کارکنان این پلیس از برنامه های مهم ما به شمار می آید.

سردار شرفی با اشاره به آغاز عملیات حج از اول شهریور، افزود: تمامی تمهیدات در حوزه پلیس برای هر چه بهتر انجام شدن عملیات حج اندیشیده شده است.

وی، به حضور پر رنگ پلیس در جلسات توجیهی كاروان ها، گفت: پلیس فرودگاه به منظور آگاه سازی زائران از تبعات سوء ناشی از حمل موادمخدر به كشور عربستان علاوه بر نصب بنر و پلاكارد در فرودگاه ها، اقدام به توزیع بروشور با مضامین هشداری و توصیه ای برای زائران كرده است به گونه ای که طی چند سال اخیر حتی یک زائر ایرانی به جرم حمل موادمخدر در عربستان دستگیر نشده که این مدیون تلاش پلیس فرودگاه است.

سردار شرفی ضمن آرزوی سفری خوش و قبولی طاعات زائران حج، خواستار توجه جدی آنها به هشدار پلیسی شد.

وی گفت: پلیس خدمتگزار مردم است و فداکارنه به لحاظ روحیه جهادی کارکنان توانسته است گردنه های سخت را پشت سر بگذارد.