اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خربزه با عسل می کُشد؟


یک متخصص تغذیه گفت: مصرف خربزه همراه با عسل در صورت عدم مراجعه به موقع و سریع به مراکز درمانی می‌تواند موجب مرگ شود.

خبرگزاری ایسنا: یک متخصص تغذیه گفت: مصرف خربزه همراه با عسل در صورت عدم مراجعه به موقع و سریع به مراکز درمانی می‌تواند موجب مرگ شود.

دکتر محمد حسین صالحی سورمقی اظهار کرد: مخلوط خربزه و عسل باعث به وجود آمدن مواد سفت و سختی می‌شود که این مواد عمدتا پلی ساکاریدهایی با ساختار مولکولی پیچیده است.

وی افزود: چون این مواد به شدت دیر هضم می‌باشد، معده توان هضم این مواد را به صورت کامل نداشته و رفلکس معده را بر هم می زند در نتیجه دردهایی شدید در ناحیه معده احساس خواهد شد که در این صورت باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کرد. در صورت عدم مراجعه به موقع این مشکل می‌تواند موجب مرگ افراد شود.

دکتر صالحی سورمقی ادامه داد: با توجه به طبع و مزاج افراد مختلف مصرف این دو ماده غذایی به صورت همزمان باعث ایجاد حالت‌های مشابه یا متفاوتی خواهد شد به طوری که باعث از بین رفتن تعادل بدن می‌شود.


ویدیو مرتبط :
خوردن عسل و خربزه ( خربوزه ) باهم بسیار خطرناک و کشنده است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خوردن خربزه با عسل، واقعا می‌کُشد؟


زمانی كه عسل با خربزه مخلوط می‌شود، تركیب‌های موجود در این دو ماده خوراكی با یكدیگر واكنشی نشان می‌دهند كه نتیجه این واكنش، به وجود آمدن یك ماده سفت و سخت است.

خبرآنلاین: روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از یک استاد دانشکده داروسازی نوشت:

زمانی كه عسل با خربزه مخلوط می‌شود، تركیب‌های موجود در این دو ماده خوراكی با یكدیگر واكنشی نشان می‌دهند كه نتیجه این واكنش، به وجود آمدن یك ماده سفت و سخت است. به همین دلیل، اگر خربزه و عسل باهم مصرف شوند، سفت شدن ماده حاصل از تركیب آنها، باعث می‌شود هضم برای دستگاه گوارش بسیار سخت شود. در یك كلام اینكه خربزه و عسل، تركیبی دیرهضم و بدهضم است. در موارد بسیار زیادی هم دیده شده افرادی كه خربزه و عسل را باهم خورده‌اند، دچار دل‌دردهای شدیدی می‌شوند. البته این دل‌دردها در حدی نیستند كه بتوانند منجر به مرگ یا مرگ آنی افراد سالم شوند.