اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خبرهایی از سینما و تئاتر


اولین آمار فروش فیلم سینمایی «امروز» رضا میرکریمی اعلام شد.

خبرگزاری ایسنا: اولین آمار فروش فیلم سینمایی «امروز» رضا میرکریمی اعلام شد.

فیلم سینمایی «امروز» با وجود آنکه در 11 سینما اکران خود را آغاز کرده است اما با استقبال خوبی روبرو شده است.

این فیلم در طی 5 روز در 11 سینما به فروشی معادل 57 میلیون 800 هزار تومان رسیده است. فروش این فیلم شب گذشته در سینماهای تهران حدود 10 میلیون تومان بوده است.


*************

جشنواره تئاتر استان‌های کشور از آذربایجان شرقی آغاز می‌شود.

برطبق این گزارش، شهر تبریز از دهم تا سیزدهم مرداد ماه 93 میزبان گروه‌های نمایشی استان خواهد بود.

جشنواره تئاتر استان‌های کشور به تناسب استان‌های سردسیر و گرمسیر تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

بلافاصله پس از پایان این جشنواره، جشنواره تئاتر مناطق در پنج منطقه کشور میزبان منتخبین جشنواره استانی خواهند بود.

*************

فیلم سینمایی «دربند» به کارگردانی پرویز شهبازی در یازدهمین جشنواره فیلم «ایروان» به نمایش درآمد.

«دربند» که در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرده و تاکنون در جشنواره‌های بین المللی فیلم ونکوور، پوسان، شیگاگو، سن دیگو، چنای، مستقل های ژنو، گوتبورگ، دوویل، کارنگی ملبورن، هنگ کنگ، مینیاپلیس، سن پل، اینک خاورمیانه و همچنین جشنواره فیلم های ایرانی در پراگ شرکت کرده است، در این جشنواره در بخش غیر رقابتی «فیلم هایی از آن سوی مرزها» حضور داشت.

یازدهمین جشنواره فیلم «ایروان» که با نام زردآلوی طلایی نیز شناخته می شود از 22 تا 29 تیر ماه سال جاری در کشور ارمنستان برگزار شد

***********

هیات انتخاب فیلم های مستند، کوتاه، پویانمایی و نماهنگ بخش جلوه گاه نور سیزدهمین جشنواره مقاومت معرفی شدند.

روابط عمومی جشنواره با اعلام این خبر ااسامی اعضای این هایت را به این ترتیب معرفی کرد:انسیه شاه حسینی، حبیب ا... بهمنی ، محمدرضا آهنج، محمد بیاتی و سعید نجفیان

***************

نمایش "من..." با طراحی و کارگردانی فرهاد تجویدی که برای دومین جشنواره تئاتر شهر تولید شده و سال گذشته توانست عنوان نمایش برگزیده این جشنواره را از آن خود کند در تماشاخانه محراب اجرا می شود.

نمایش "من..." با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرای عمومی خود را از 10 شهریورماه 93 در تماشاخانه محراب آغاز می کند.

در این نمایش 45 هنرمند جوان تئاتر ، مسائل و آسیب‌های اجتماعی را در فضایی خلاقانه به نمایش در می آورند که با طراحی حرکت بدیع و هماهنگی گروهی برای عموم تماشاگران جذاب است.

بازیگران این نمایش رعنا ابراهیمی، امیرعلی ابراهیمی، محمد ابراهیمیان، مهسا احمدی، امیر اجاقی، امیر بنی جمالی، فرانک پاشایی، حسین پورکریمی، متین تاجیک، سعید تاجیک، ستاره تقوی، محراب جعفری، مرتضی حسینی، حسن حسینیان، نسرین خلخالی، فائزه دائمی، سارا دماوندی، محراب رجبی، فاطیما ساعی، سمیرا سالاری، فاطمه سوهانی، فائزه شاه حسینی، سروش شمسایی، فاطمه شول، محسن صادقی، مهدیه صادقی، حسین صفدریان، زهرا عسگری، اشکان علیزاده، محسن غفاریان، رضا کربلایی، آیلین کلانترزاده، مهسا کیاشوکتی، مهسا گلدانی، سپهر کندمی، شاهین قاسمی، سولماز قهرمانی، حمیدرضا لازمی، سیاوش معمارزاده، امیرحسین موسوی، کاظم موسوی، لیلامطلبی، پریسا میرآبادی، میلاد نظری و پرنیا والی هستند.

نمایش "من..." داستان چند جوان در یک کلاس بازیگری است که در غیاب مدرس خود ، ایده‌ها و نمایش هایشان را مقابل تماشاگران به نمایش در می آورند و هریک در منیت اثری که تولید کرده گرفتار می شوند. این خود عامل تفرقه و آشوبی در جمع می شود و زلزله ای ناگهانی آنها را ....

نویسندگان نمایش "من..." حمید ورد و فرهاد تجویدی ، مدیر اجرا قدرت اله صالحی، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان شاهین قاسمی، دستیاران کارگردان مرتضی حسینی و امیرتیمور مقدم هستند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به سهیلا محققی منشی صحنه، لیلا مطلبی هماهنگی، نصیر دماوندی مدیر تولید ، طراح پوستر و بروشور کیامرز مراد، موسیقی سعید رضایت و روابط عمومی و تبلیغات علیرضا حسینی و فرید حسینی اشاره کرد.

سومین جشنواره تئاتر شهر که از 10 مهر ماه 93 در مراکز فرهنگی هنری و فرهنگسراهای تهران برگزار می‌شود ، اجرای عمومی آثار برگزیده در سطح شهر تهران را به عنوان یکی از رویکردهای اصلی خود اعلام کرده است.

***********

سایت دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس تهران راه‌اندازی شد و از این پس اخبار و اطلاعات جشنواره به آدرس http://www.tjiff.com قابل رویت است.

این سایت که به دو زبان انگلیسی و فارسی طراحی شده است؛ شامل بخش اخبار، فراخوان جشنواره، معرفی داوران در بخش بین‌الملل و فیلم‌های ایرانی، معرفی فیلم‌های بخش مسابقه بین‌الملل، بخش فیلم‌های ایرانی (خاطره یاس‌ها و رویش یاس‌ها) و تصاویر است که با نزدیک شدن به زمان برگزاری و اعلام بخش‌های گوناگون، در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

در سایت دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس تهران راه‌های ارتباطی با بخش‌های مختلف جشنواره درج شده است.

دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس تهران به دبیری «حسین مسافرآستانه » شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.


ویدیو مرتبط :
صندلی آمفی تئاتر و تجهیز سالن آمفی تئاتر در سینما چوب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبرهایی از سینما و تئاتر ایران


نشست هم‌اندیشی بین محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری و اعضای شورای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم شهر در حوزه هنری برگزار شد.

ایسنا: رئیس حوزه هنری در ابتدای این نشست گفت: خوشبختانه شهرداری تهران در دوره جدید نگاه ویژه‌ای به فرهنگ داشته و همین موضوع موجب شده تا ما در این زمینه شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

وی افزود: باید توجه داشت زمانیکه رفاه می‌آید باید همراه آن فرهنگ هم وارد جامعه شود اما متاسفانه بعد از انقلاب رفاه آمد اما فرهنگ به صورت کامل در جامعه شکل نگرفت.

رئیس حوزه هنری خاطرنشان کرد: فرهنگ به عنوان یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در کشور امری است که باید به آن توجه ویژه شود ضمن اینکه فرهنگ یک کشور است که نمودی از جامعه را نشان می‌دهد بنابراین نمی‌توان نسبت به مقوله فرهنگ بی‌تفاوت بود.

مومنی شریف درباره تعدد جشنواره‌ها در کشور نیز گفت: اگر هدف جشنواره‌ها مشخص باشد، هرچندتا جشنواره در کشور در طول سال برگزار شود ایرادی ندارد زیرا برگزاری جشنواره باعث پویایی فرهنگ می‌شود.

وی اضافه کرد: موضوعاتی که در این دوره برای جشنواره فیلم شهر درنظر گرفته شده است موضوعات قابل تامل و بسیار خوبی است زیرا توجه به همه این موضوعات معضلات شهری و راهکارها را دربر می‌گیرد.

مومنی شریف با تاکید بر تعامل بین حوزه هنری و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر گفت:عملکرد شهرداری تهران در دوره مدیریت دکترقالیباف (شهردار تهران)در حوزه فرهنگی بسیار مناسب بوده ضمن اینکه اقدامات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران توسط حجت الاسلام شهاب مرادی هم بسیار مثبت ارزیابی شده است.

وی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با این رویداد فرهنگی گفت: حوزه هنری در تمامی مدیریت های زیرمجموعه آمادگی کمک برای برگزاری باشکوهتر این رویداد سینمایی را دارد.

در این نشست هم اندیشی؛سیاوش حقیقی دبیرپنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهرگفت: در این دوره از جشنواره ازهمه طیف های سینمایی دعوت کردیم تا در این رویداد فرهنگی حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم همه طیف‌های سینمایی در این جشنواره حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: این جشنواره به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود ضمن اینکه شهرداری تهران در چارچوب خطوط قرمز نظام با هیچ طیف سینمایی مشکل ندارد بنابراین، همه سینماگران با هر دیدگاهی می توانند در جشنواره فیلم شهر حضور گسترده ای داشته باشند.

دبیر جشنواره بین الملی فیلم شهر همچنین گفت: آنچه مسلم است حوزه هنری در سینمای ایران جایگاه قدرتمندی دارد و نمی توان آنرا نادیده گرفت به همین دلیل دعوت می‌کنیم تا فیلم‌های حوزه هنری در جشنواره فیلم شهر حضور داشته باشند.

در پایان سیاوش حقیقی دبیر جشنواره فیلم شهر گزارشی از روند فعالیت‌ها، برنامه‌ها و اقدامات پیش روی پنجمین جشنواره فیلم شهر با نگاهی به چهار دوره گذشته این جشنواره رارد این نشست ارائه کرد.

در این نشست مشترک رئیس حوزه هنری و دبیر جشنواره بین المللی فیلم شهر،هادی مولوی دوست مدیرکل روابط عمومی حوزه هنری، علی قربانی مدیرمرکز محافل و جشنواره های حوزه،مقصود جباری مدیراجرایی ، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی ، مسعود احمدیان مدیر برنامه ریزی جشنواره، سیمون سیمونیان مدیر ارزیابی جشنواره، ، کامران ملکی مدیر تشریفات، محمد آخوندی مدیر مستندسازی و کوروش پیرو مدیرمسابقه اقلام تبلیغی نیز، حضور داشتند.

******************

نمایش «نقل سرخ» نوشته آرش عباسی، توسط دو کارگردان جوان و شیوه متفاوت در سوگواره خمسه، روی صحنه رفت.

سیدامیرحسینی سرپرست گروه تئاتر پارس، این نمایش را به صورت پرفورمنس و فرمیک اجرا می‌کند؛ هر کدام از اعضای فرم در صحنه‌های مختلف با ایده‌گیری از اشیا، آکساسوار صحنه می‌شوند و فقط یک بازیگر، واقعه عاشورا را از زبان مشک، نقل می‌کند.

این نمایش که از 21 تا 27 آذرماه ساعت 18:30 در فرهنگسرای ابن‌سینا به صحنه می‌رود؛ از بازیگرانی چون سید امیر حسینی، کیوان عقیلی، محمد میرزازاده و سجاد جعفری بهره برده است.

اکبر قهرمانی نیز نمایشنامه نقل سرخ را با استفاده از نمادهای تعزیه، نقالی و نمایش‌های ایرانی، کارگردانی کرده است.

در «نقل سرخِ» قهرمانی، از میثم حقی به عنوان تنها بازیگر نمایش استفاده شد است.

نمایش «نقل سرخ» به کارگردانی اکبر قهرمانی از 21 تا 25 آذرماه ساعت 18:30 در خانه فرهنگ فدک به نشانی میدان رسالت، خیابان شهید مدنی، بعد از تقاطع جانبازان، کوچه پارک فدک روی صحنه است.

*******************

چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های نسبت سینمای ایران و منافع ملی با موضوع «سینمای اجتماعی و مسئله‌ تهران‌زدگی» با حضور همایون اسعدیان، احسان عبدی‌پور و سیدمحمد حسینی در حوزه هنری برگزار خواهد شد.

مرکز مستند سوره حوزه هنری سلسله نشست‌های نسبت سینمای ایران و منافع ملی را به منظور بحث درباره مسائل روز سینمای مستند و داستانی با حضور نمایندگان طیف های مختلف فکری برگزار می‌کند.

تاکنون سه جلسه از این سلسله نشست‌ها با محوریت بررسی و آسیب‌شناسی سینمای اجتماعی ایران برگزار شده است و در آخرین جلسه نیز که با موضوع «سینمای اجتماعی و نقد مصلحانه‌» برگزار شد. ابوالحسن داودی کارگردان سینما و رئیس شورای صنفی نمایش، علی معلم تهیه‌کننده و سردبیر ماهنامه «دنیای تصویر»، محمدرضا رضاپور سردبیر ماهنامه «نقد سینما» و مهدی آذرپندار منتقد سینما و عضو شورای فیلم نامه صدا و سیما به بحث و گفت‌و‌گو پرداختند.

در همین رابطه، در چهارمین جلسه از این سلسله نشست‌ها همایون اسعدیان و احسان عبدی‌پور از کارگردانان سینما و همچنین سیدمحمدحسینی کارشناس سینما و سردبیر ماهنامه «سینمارسانه» پیرامون وضعیت سینمای اجتماعی در ایران و سینمای اجتماعی مطلوب به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

این نشست روز دوشنبه 24 آذرماه از ساعت 15 تا 17 در سالن اوستا در محل حوزه هنری واقع در انتهای خیابان سمیه برگزار خواهد شد.

همچنین شایان ذکر است، در این نشست‌ها ورود برای عموم مخاطبان آزاد خواهد بود.

**************

نمایش «باور کنید من گره گوار سامسا هستم» به نویسندگی سمیرا میس بابایی و کارگردانی آرش واحدی از ۲۳ آذرماه در سالن شکیبایی تماشاخانه‌ سه نقطه اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی گروه، این نمایش که برنده دیپلم افتخار بهترین کارگردانی، دیپلم افتخاربهترین بازیگر زن، جایزه بهترین طراحی لباس و نامزدبهترین موسیقی ازشانزدهمین جشنواره دانشگاهی است با نقش آفرینی مهدی حسینی‌نیا، متین فکرآزاد، امیر معراج، شهرام کاشی، سمیرامیس بابایی، سونیا غنیمی، امیرحسین رجبی و سوگند بنای قاسمی به صحنه می رود.

همچنین سجادزنگنه (طراح نور)، چاووشطاعت (موسیقی)، مقدیشامیریان (طراح لباس)، ویداحیدری (طراح گریم)، مژگانحسینی (صدا)، هومنمقدم،امیرحسینقاسمی (عکاس)، مونابهراموند (طراح صحنه)، مژگانحسینی،شهرامکاشی (دستیاران کارگردان)، عرفانسلطانی (طراح پوستر) و مهرانگیز قهرمانی (روابط عمومی) دیگر اعضای این نمایش‌اند.

نمایش «باور کنید من گره گوار سامسا هستم» از ۲۳ آذر تا ۲۸ دی ماه، ساعت ۲۰:۳۰به مدت 40 دقیقه در سالن شکیبایی تماشاخانه‌ سه نقطه واقع در میدان ولی عصر، بلوار کشاورز، بعد از خیابان فلسطین خ کبکانیان، نبش کوچه مرتضی‌زاده، پلاک 10 به صحنه می‌رود.

***************

نمایش" زمان سکوت برای زندگان " به کارگردانی سامان ناصری و نویسندگی محمد چرمشیر در فرهنگسرای بهمن به روی صحنه می رود.

در نمایش"زمان سکوت برای زندگان" که از 23 تا 27 آذرماه و از ساعت 16 درسالن تجربه فرهنگسری بهمن برگزار می شود؛ رخداد تاریخی" ضربت خوردن حضرت امام علی(ع)" با هنرمندی حسام کلانتری و سمیه ناصری به نمایش در خواهد آمد.

گفتنی است؛ "زمان سکوت برای زندگان" سومین نمایش از بخش اصلی نخستین سوگواره نمایشی و آیین‌های مذهبی"خمسه" است که به همت سازمان فرهنگی هنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 2، انجمن هنرهای نمایشی استان تهران، خانه هنرمندان ایران و با هدف حمایت از جریان نمایش های ارزشی، ارتقای جایگاه تئاتردر زندگی شهروندان، ارتقای اخلاق شهروندی و ترویج فرهنگ مهربانی با بهره مندی از سیره امامان معصوم و پیشوایان دینی(ع) با استفاده از زبان نمایش در فرهنگسرای بهمن اجرا خواهد شد.

عموم علاقه‌مندان برای تماشای رایگان این نمایش می توانند به نشانی میدان بهمن، فرهنگسرای بهمن، ساختمان هنرهای نمایشی مبارک، تالار تجربه مراجعه کننند یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 55304138 تماس گرفته یا از پایگاه اینترنتی http://bahman.farhangsara.ir بازدیدکنند .

***************

موسیقی نمایش "تو دهنتو میبندی یا من؟" که به کارگردانی داود بنی اردلان از 25 آذر ماه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه خواهد رفت به علی بوستان سپرده شد.

علی بوستان نوازنده و آهنگساز قرار است قطعاتی را برای نمایش «تو دهنتو میبندی یا من؟» که با حضور بهاره رهنما و کمند امیر سلیمانی به روی صحنه می‌رود،آماده و تنظیم کند.

علی بوستان سال 1348 در تهران متولد و از 14 سالگی شروع به آموختن سه تار نزد استاد محمد فیروزی و نیز تئوری موسیقی نزد اساتیدی چون محمدرضا لطفی، پرویز مشکاتیان و احمد عبادی نمود. وی از سال 1368 زیر نظر استاد حسین علیزاده به تمرین سه تار پرداخت و پس از آن به عنوان طراح گرافیک آلبوم ها و کتابهای وی و نیز نوازنده سه تار و عود به همکاری با او مشغول شد. در سال 1369 در رشته طراحی گرافیک از دانشگاه آزاد تهران فارغ التحصیل شد. وی همچنین در مقام آهنگساز برای تئاتر های مختلفی قطعاتی ساخته است که از جمله آن می توان به نمایش " دورهمی زنان شکسپیر " اشاره کرد .

نمایش "تو دهنتو میبندی یا من؟ " از 25 آذر هر روز به غیر از شنبه ها ساعت 19 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران تا تاریخ 3 بهمن ماه به روی صحنه می‌رود و علاقمندان جهت تهیه بلیط این نمایش می توانند با شماره 09354621376 تماس حاصل نمایند و یا به سایت تیوال مراجعه نمایند.

*************

دانشجویان تمامی رشته‌های تحصیلی می‌توانند در تمام روزهای اجرای نمایش «بازی بی‌کلام 1 و 2 »، با دردست داشتن کارت دانشجویی خود به گیشه سالن موج نو مراجعه کنند وبلیط این نمایش را به صورت ۳۰ درصد تهیه نمایند.

به گزارش روابط‌عمومی گروه، دانشجویان تمامی رشته های تحصیلی می‌توانندبه تماشای نمایش «بازی بی کلام ۱و۲» نوشته ساموئل بکت است .این نمایش کارگردانی مشترک علی اکبر علیزاد وعلی رضا کی منش است.

علاقه‌مندان برای خرید بلیط می‌توانند به سایت یادشده در www.Tiwall.comمراجعه کنند.

«بازی بی کلام ۱و۲»تا اول دی ۱۳۹۳ در سالن تازه تاسیس «موج نو» واقع در خیابان میرداماد در ساعت ۱۹.۳۰به روی صحنه می‌رود.

*************

فیلم سینمایی "مستانه " اخرین ساخته محمد حسین فرح بخش پس از نمایش در فرهنگسرای هنگام نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای هنگام، این نشست، دو شنبه 24 آذر ماه با حضور گروه بازیگر، میلاد کی مرام،فرهاد اصلانی ، سحر دولتشاهی و عبداله علیخانی (تهیه کننده) و محمد حسین فرح بخش کارگران اثر برگزار می‌شود.

«مستانه» فیلمی اجتماعی است و قصه یک سوپراستار را روایت می کند که مشکلاتی در زمینه بازیگری برایش بوجود می‌آید و این مشکلات خانوادگی گره کلی فیلم است. نویسندگی فیلمنامه اصغر نعیمی است .باران کوثری، میلاد کی مرام، آتیلا پسیانی، سحر دولت شاهی و محمد متوسلانی بازیگران فیلم هستند.

"خصوصی" آخرین ساخته فرحبخش بود که دو سال پیش اکران شد. "عطش " نیز نخستین فیلم این فیلمساز است که در مقام تهیه کننده بیش از 40 فیلم تهیه کرده است.در این نشست محسن سلیمانی فاخر به عنوان کارشناس و منتقد فیلم حضور دارد .

علاقه مندان می‌توانند برای حضور در این نشست 24 اذر ساعت 16 به فرهنگسرای هنگام ،به نشانی میدان رسالت، خیابان هنگام، بلوار دلاوران، خیابان آزادگان شمالی، جنب فروشگاه شهروند مراجعه کنند.

***************

فیلم سینمایی «مردان» به کارگردانی «بتین قبادی» در بخش رقابتی «شب عربی» در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دبی در کشور امارات متحده عربی به نمایش درمی‌آید.

فیلم سینمایی «مردان» اولین فیلم بلند «بتین قبادی»؛ فیلم برگزیده کشور عراق به هشتاد و هفتمین دوره مراسم جوایز سینمایی آکادمی اسکار در سال 2015، در جدیدترین حضور بین‌المللی خود و با حضور این کارگردان جوان و «حسین حسن» بازیگر اصلی این فیلم، در دو سانس مختلف در روزهای 24 و 25 آذرماه جاری (15 و 16 دسامبر 2014) در بخش رقابتی «شب عربی» در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دبی در کشور امارات متحده عربی روی پرده خواهد رفت.

اعضای هیئت داوران بخش رقابتی اصلی «مهر عربی» یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دبی عبارتند از: «لی دانیلز» کارگردان از کشور آمریکا (رئیس هیئت داوران)، «لئوناردو ریتل هلمریچ» فیلمبردار و کارگردان از کشور هلند، «مالک بن اسماعیل» فیلمبردار از کشور الجزایر، خانم «ویرجینیا مدسن» بازیگر از کشور آمریکا و خانم «نادین لبکی» بازیگر و کارگردان از کشور لبنان.

جشنواره فیلم دبی با حضور فیلم‌هایی از کارگردانان کشورهای مختلف در چندین بخش رقابتی و غیررقابتی در روزهای 19 تا 26 آذرماه جاری (10 تا ۱7 دسامبر 2014) در شهر دبی برگزار می‌شود.

«مردان» در آخرین نمایش بین‌المللی خود و با حضور «بتین قبادی»، 6 آذرماه جاری (27 نوامبر 2014) در بخش «سینمای جهان» در چهل‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم گوا در هندوستان روی پرده رفت.

این جشنواره که یکی از معتبرترین جشنواره‌های بین‌المللی فیلم به شمار می‎رود؛ در روزهای 29 آبان ماه تا 9 آذرماه جاری (20 تا 30 نوامبر 2014) در شهر گوا، یکی از شهرهای توریستی هند برگزار شد.

*************

رییس مجموعه تئاتر شهر به مناسبت درگذشت زنده یاد انوشیروان ارجمند پیام تسلیتی را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر در پیام تسلیت پریسا مقتدی آمده است:

«بنام خداوند مهربانی و مغفرت

بار دیگر در خزان پر از اندوه سفر ابدی هنرمندان شریف این سرزمین، مردی پر از مهربانی و عطوفت از دیار فرهنگ و هنر به سوی معبود بال‌های خود را به پرواز درآورد.

بی‌گمان خدمات و فعالیت‌های ارزنده هنرمند با سابقه تئاتر کشورمان زنده یاد انوشیروان ارجمند از یادها، خاطرها و دل ها پاک نخواهد شد.

ضایعه درگذشت این هنرمند شایسته و خوشنام تئاتر کشورمان را به خانواده ایشان و جامعه هنری کشور تسلیت گفته ، شادی و آرامش روح آن عزیز از دست رفته را از پروردگار مهربان آرزومندم.»