اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خارجی های قرمزپوشی که بنجل نیستند!


پرسپولیس در حال حاضر 3 بازیکن خارجی در اختیار دارد. نیلسون، پروویچ و گروزدانوسکی، 3 بازیکنی که همگی در 4 بازی آخر پرسپولیس به میدان رفته اند و جزو بازیکنان اصلی تیم گل محمدی به حساب می آیند.

تماشا: پرسپولیس در حال حاضر 3 بازیکن خارجی در اختیار دارد. نیلسون، پروویچ و گروزدانوسکی، 3 بازیکنی که همگی در 4 بازی آخر پرسپولیس به میدان رفته اند و جزو بازیکنان اصلی تیم گل محمدی به حساب می آیند.

 این اولین باری است که تمام خارجی های پرسپولیس، جزو بازیکنان اصلی و موثر این تیم هستند. از زمانی که پای بازیکنان خارجی به فوتبال ایران باز شده معمولا تعداد زیادی از بازیکنان خوب و بد همزمان به پرسپولیس آمده اند و سرخپوشان زیاد از خرید بازیکنان خارجی خاطره خوبی ندارند.

خارجی هایی که بنجل نیستند

آمار خوب در بازی های این فصل

نیلسون که اول فصل به پرسپولیس پیوست، بعد از هفته سوم در ترکیب سرخپوشان فیکس شد و به جز دو بازی که به خاطر مصدومیت بازی نکرد به صورت ثابت دروازه بان اصلی پرسپولیسی ها بوده است. نیلسون 22 بار در این فصل برای پرسپولیس به میدان رفته و در این بازی ها توانسته 13 کلین شیت ثبت کند.

پروویچ هم از روزی که به پرسپولیس پیوسته، در تمام 9 بازی این تیم به میدان رفته که 8 بار بازیکن فیکس و یک بار بازیکن ذخیره بود. پروویچ در بازی با گهر یک گل 3 امتیازی برای سرخپوشان زد. ولاتکو گروزدانوسکی هم قبل از دربی تهران با پرسپولیس قرارداد بست اما بازی با استقلال و فولاد را به خاطر سرماخوردگی از دست داد. بعد از آن، گروزدانوسکی در 4 بازی اخیر پرسپولیس به صورت ثابت در ترکیب اصلی قرار داشته است.

خارجی هایی که بنجل نیستند



خرید بازیکنان خوش سابقه

بیشتر خریدهای خارجی موفق پرسپولیس، یا در اروپا سابقه خوبی داشته اند یا در لیگ ایران درخشیده بودند. نیلسون برزیلی، از سال 2005 دروازه بان ویتوریا گیمارش پرتغال شد و 7 سال دروازه بان اول این تیم بود. مارکو پروویچ سابقه خوبی در لیگ MLS آمریکا داشت و گروزدانوسکی هم دو سال قبل ستاره داماش ایرانیان بود.

ایمون زاید به عنوان آقای گل لیگ ایرند با پرسپولیس قرارداد بست و آودوکیچ دروازه بان تیم قهرمان بوسنی بود. آرفی، پتروویچ و ابراهیم توره هم از تیم های ایرانی به پرسپولیس پیوستند. حتی دراگیچوویچ که یک مقطع در پرسپولیس خوش درخشید هم قبل از آمدن به این تیم در کرواسی آمار گلزنی خوبی داشت.

خارجی هایی که بنجل نیستند



از بازیکن هپاتیتی تا 6 امتیاز منفی

در طرف مقابل فهرست بازیکنان پرسپولیس در لیگ برتر، همیشه پر از خریدهای ناموفق است. فصل پیش ممدوتال تنها بازیکن خارجی پرسپولیس اول فصل بود که بعد از یک فصل ناموفق از این تیم جدا شد. البته بازی های خوب آسمیر آودوکیچ و ایمون زاید خریدهای خارجی سرخپوشان در نیم فصل دوم تا حدودی خاطره بد ممدوتال را جبران کرد.

در لیگ دهم اوساله و سکوبرت، خریدهای خارجی پرسپولیس بودند. اوساله به خاطر داشتن هپاتیت نتوانست برای پرسپولیس بازی کند و بعدها توانست به لیگ دسته سوم بورکینافاسو برود. سکوبرت هم فقط 5 بازی در ترکیب پرسپولیس قرار گرفت.

در لیگ نهم وسلی شرایط مشابهی با سکوبرت داشت و هوار ملامحمد که با جار و جنجال زیادی به عنوان جانشین کریمی خریداری شده بود دائم بین عراق و ایران رفت و آمد می کرد.

در لیگ هشتم، دی کارموی معروف خرید ناموفق خارجی پرسپولیس بود. بازیکنی که به اسم آقای گل لیگ برزیل خریداری شده بود اما مشخص شد در هیچ کدام از رده های حرفه ای برزیل سابقه مشخصی نداشت و بعد از پرسپولیس هم مشخص نیست چه سرنوشتی پیدا کرد.

در لیگ ششم فهرستی از بازیکنان عربی مثل طارق جبان، صلاح حسن و زیاد شعبو به پرسپولیس پیوستند و هیچ کدام موفق نبودند. لیگ پنجم هم گروه آری هان و مدیر برنامه هایش خارجی های عجیب و غریب زیادی به پرسپولیس آوردند.

روبن کارلوس، آنتونیو تورس و مهمتر از همه رافائل بازیکنانی بودند که بدون تاثیر خاصی از پرسپولیس جدا شدند. البته فیفا در لیگ هفتم به خاطر طلب رافائل، 6 امتیاز از پرسپولیس کم کرد.


ویدیو مرتبط :
گزارشی از بازیکنان بنجل خارجی در تیم های ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بااجسام خارجی داخل گوش بچه چه کنیم؟



شايعترين اجسام خارجي كه از گوش كودكان خارج مي‌كنند اشياء كوچك مانند مهره‌ها و دانه‌هاي ريزي هستند كه يا خود كودك يا همبازي وي آنرا به داخل گوش فرو كرده‌اند. كمتر اتفاق مي‌افتد كه حشرات كوچك به داخل گوش وارد شوند و يا در آن بدام بيافتند.


آيا خطرناك است؟


هرگونه شيء خارجي در گوش كه به آساني خارج نشود بايد خطرناك تلقي گردد زيرا ممكن است موجب عفونت مجراي خارجي، يا ورم گوش خارجي، شود و يا به پرده صماخ آسيب رساند.

گوش درد

ابتدا چه كار بايد بكنيد؟


1- اگر شيء كوچك و نرم باشد آنرا با يك موچين خارج سازيد. اگر احساس مي‌كنيد گرفتن آن موجب مجروح شدن اطراف گوش ميشود دست به آن نزنيد و فوراً به دكتر مراجعه نمائيد.

2- اگر جسم خارجي يك حشره باشد كودك خود را به بغل بخوابانيد بطوري كه گوش آسيب ديده وي در معرض دست شما و رو به بالا باشد و آب گرم در داخل آن بريزيد. با اين كار حشره در آب شناور ميشود و بيرون مي‌آيد..1

آيا مشورت با دكتر لازم است؟


اگر شيء بيرون نيايد و كودك احساس درد و حساس بودن كند فوراً به دكتر مراجعه كنيد.


دكتر چه اقدامي انجام خواهد داد؟


دكتر بعد از معاينه مجراي گوش خارجي شيء را بيرون آورده و آسيبهاي احتمالي به پوست يا عفونتهاي ايجاد شده بر اثر شيء خارجي را مداوا مي‌كند.

گوش درد

شما چه كمكي مي‌توانيد بكنيد؟


اجازه ندهيد كه كودك كمتر از چهار سال با اشياء كوچكي كه قابل گذاشتن در بيني، گوش و يا دهان است و امكان خفگي نيز دارد بازي كند.

1- البته در صورتيكه كودكتان سابقه پارگي پرده گوش دارد ويا اگر به دليلي از سالم بودن پرده صماخ مطمئن نيستند (مثلاً در مواردي كه سابقه خروج چرك از گوش وجود دارد) از اين روش استفاده نكنيد در اين شرايط به پزشك مراجعه كنيد.